• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Men Bubbas, försök tänka positivt, även om det är svårt. Du verkar ha otroligt lätt
    för att bli gravid ju!
    Och nu när ni får en utredning så kanske de hittar direkt vad som är fel. Det allra mesta
    går att få hjälp emot nuförtiden!
    Det kanske är din sköldkörtel? Eller problem med immunförsvaret?  
    Kan vara nåt jätteenkelt som de löser direkt, och sen blir ni gravida lika snabbt igen! 

Idorf, jag ser tyvärr inget på dina bilder, men jag är inte så bra på att kolla heller.

• Diche79

Bianca, gråt på, men tappa inte hoppet!  Sörj, men försök tänka positivt ändå.

Jag trodde som du, "det tog sig inte det här gången heller", men jag hade fel och fick ett jättefint plus
    på BIM.
    Håller tummarna så får vi se om du får en fin aprilpresent! :)

• Diche79

Bubbas - sådär sa jag till min sambo i höstas. Att om det är fel på mig så vill jag att vi gör
    slut så han kan skaffa barn med nån annan. Men då sa han bara att han lever hellre utan barn
    än utan mig.
    Tror inte du behöver vara orolig för att han lämnar dig!
    Det är säkert nåt jätteenkelt som är orsaken, nåt som går att lösa med lite tabletter
    bara ska du se!

Bra att ni skriver av er, det är just det vi är till för här! Stötta och peppa!

Vi håller alla tummar och tår för er!!

• Diche79

Bubbas, sköldkörteln kommer de kolla direkt, du får lämna blodprov för den. Be att de kollar
    immunförsvaret oxå, säg att du varit sjuk vid varje plus.
    Bägge dessa kan absolut leda till MF!

Ärrvävnad på livmodern kan oxå leda till MF efter vad jag har läst, men jag är osäker på
    hur mkt/lite ärr som krävs.

Jag spenderade hela gårdagen på soffan, allt som jag åt kom upp igen. TIPS: ät INTE tacos
    om det finns en risk att ni kräks upp den igen....  :/
    Idag mår jag dock mkt bättre, inget illamående än faktiskt!

Trevlig helg på er!              

• Diche79

Jag förstår hur du menar Bianca, och jag är faktiskt överlycklig över att må så illa.
    Idag har jag inte mått nåt illa alls än, enbart hemskt trött.
    Sov mellan midnatt och 10:30.
    Sen åt jag frukost och kl 12:30 somnade jag igen och sov då till kl 14...

Trevlig helg på er!      

• Diche79

För mig går det bra, illamåendet har minskat kraftigt idag! Kändes som att jag varit i koma sista 4-6v och vaknat
    upp idag ..

Bianca, vad ska du in på för undersökning? Hur länge har ni försökt bli gravida? 
    Jag slutade med p-piller sommaren 2011, men vi började inte jaga ÄL och vara noga med att
    ha massa ÄL-sex förrän maj 2012. Men ändå så räknades första året med för oss. 
    Så vi lämnade båda två blodprover i januari, då var vi igång med utredning för barnlöshet.
    Mina prover så undersöktes bla sköldkörtelnivån, äggreserven samt några till saker som
    jag inte minns. 

• Diche79

God morgon,

jag är på 9+4 idag enligt BM, 9+0 enligt mig själv!
    Inga mer blödningar än så länge, illamåendet är jobbigt när jag är hungrig, annars håller
    det sig borta om dagarna! Brösten är däremot superömma.

Bianca, min ÄL ändrades oxå efter MA:t. Innan den graviditeten så märkte jag inte alls av ÄL,
    utan fick försöka räkna mig till när det skulle vara. Nån gång såg jag ÄL-sekret bara.
    Sen efter MA;t så fick jag jättestora problem vid ÄL. Hugg i magen, illamående, yrsel
    och kraftigt ÄL-sekret!
    Så det behöver inte vara nåt fel, du kanske bara fått mindre symptom på ÄL nu?

Bubbas - förstår att du är nervös över påsk! Det hade jag oxå varit. Min mamma var hela tiden på och kommenterade
    att vi inte hade några barn. "OM ni skaffar, det måste man ju inte göra, men jag menar OM".
    På badhuset kunde hon säga "kolla vilka söta barn, sån där bebissim får du oxå gå på sen" osv.
    Till slut tröttnade jag på henne och svarade bara "vi fick missfall för två veckor sen" Sen dess har hon inte
    sagt ett ljud om det, rätt skönt faktiskt!
    Tänk på att de kommer stötta dig, om du nu skulle berätta för de.

Japp, blåkulla på torsdag it is! <3

• Diche79

Gumman, det där är inte ett positivt ÄL-test, bägge strecken ska vara lika starka.
    Teststrecket, det som är svagare, ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
    Men fortsätt några dagar till, får du ÄL-sekret idag så är det nog ÄL den här veckan skulle jag tro.

När jag blev gravid i feb så fick jag ÄL-sekret på en lördag, på måndagen fick jag ett
    positivt ÄL-test och kände sen av ÄL på tisdagen.

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-03-26 21:16:03 följande:
    Jahaa, haha lurad! Märks att jag aldrig använt mig av äl tester va ;) Men var ändå konstigt för var så himla mycket sekret, aldrig varit det förut. Igår hade jag även lite trådigt fast inte så genomskinligt. Skönt ändå att kroppen förhoppningsvis är på gång så snabbt igen. Hoppas bara det inte är äl fre-lör för då kommer vi inte kunna sexa då vi ska till stugan med min familj.
    ÄL-testa du nåt i helgen eller måndags? Du kan ju ha haft ett positivt test sön/mån och då ha ÄL nu ändå..
    Men fortsätt testa några dagar till! Och även om den är fre-lör så kan du bli gravid igen!
    Vi hade inte heller sex på själva ÄL-dagen nu, och jag är gravid ändå.
    Se bara till att ligga på tors, kanske tom fremorgon om det går... :)
  • Diche79

Åh vad roligt att höra Jennie! Jag tänkte på dig i helgen och undrade om du hade känt några sparkar än! Jag längtar sååå tills jag får känna de första sparkarna, men det dröjer väl 10v till minst. Om nu allt går vägen den här gången!

9+4 idag, kub om 3v!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/