• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Håller tummarna för dig, allt jag kan Bubbas! Hoppas det ringer nån idag till dig.

Förstår att du är orolig, det skulle alla vara i din sits. Kan erkänna att jag kollar blod i trosorna
    varje gång jag är på toa än.. Känns evigheter till 7/6 när vi ska på nästa UL..

Stor kram till dig!

• Diche79

Bianca - jag har haft två blödningar, och under bägge så har ALLA mina symptom varit bortblåsta när
    jag har blödit. Men så fort blödningen har slutat så har symptomen kommit tillbaka!
    Och sista blödningen var rätt rejäl, hade ju tom blött ner sängen...!

Bubbas - han har faktiskt rätt. Det finns ingen som kan säga att blodtunnande medel hjälper mot proppar,
    men de flesta med flera MF bakom sig brukar få det ändå.
    Tycker det var konstigt att du inte fick nåt, ring igen och säg till de att din förra läkare sa att du skulle få det!

När jag började blöda i v 9 så ringde jag ett sjukhus, den BM sa att "många kvinnor ringer in och säger att de
    har stora blödningar, men när vi väl kollar så visar det sig att det bara varit en liten blödning"
    En del borde inte jobba i det yrket!

• Diche79

God morgon,
    här har vi tagit en välbehövlig sovmorgon! Sambon kom hem igår med
    en rejäl förkylning, så vi sov till kl 11...
    Jag tror jag kände lillen både igår och idag. När jag låg på rygg igår morse så hade magen en konstig form,
    den putade på högersida om naveln, det blev som en lutning uppåt från vänster till höger på magen. När jag la handen på magen så försvann puckeln efter en stund.
    Imorse fick jag en liten bula straxt ovanför troskanten. Och samma sak igen, när jag la handen på så försvann den efter en liten stund. Funderar på om det kan ha varit lillen...     Han ska ju vara nånstans runt 10-11cm nu, så det är väl inte helt omöjligt att man känner nåt.. Eller vad tror ni?

Bubbas - skönt att du fick prata med de igen! Ang vaginala så kan de ändå inte se nåt nu,
    det är för tidigt. Se om du kan få boka in nåt i början på juni, då borde du vara nånstans runt 7-9v kanske.
    Jag var ju iväg v7  och då kunde vi bara se ett hjärta som slog, men embryot var alldeles för litet för att synas.
    Håller tummarna för dig, och kom ihåg att inte få en chock när du ser två hjärtan på skärmen :)   

Jensan - du sätter ord på hur vi alla känt när vi fått MA. Jag har också funderat på vad som gick fel, om det var nåt jag gjorde kanske...  Hur går det med ÄL, positiva än?          

• Diche79

Jag har 16 fulla veckor idag! Imorgon är det 17e veckan som börjar, jösses vad fort det går!
    Min sambo är helt övertygad om att det går vägen den här gången, jag är inte lika
    säker än. VIll gärna iväg på RUL den 7/6, om allt ser bra ut då så börjar jag nog tro mer
    på det...!
    Men nu har jag mått hyfsat några dagar, idag är jag mer illamående igen :( 

Hur går det för dig Bubbas - allt bra?

Och för er andra, Bianca - är illamåendet tillbaka? 
    Jensan - ÄL hittad?            

• Diche79

Hej tjejer, hur går det för er?

Jensan - härligt med ÄL! Jag kände mig också stressad de första månaderna efter MA i höstas,  tror det blir
    lätt så eftersom man såååå gärna vill bli gravid igen. 
    Jag hade nog mest problem med att få bort tankarna om att det var pga mig som jag fick MA.
    Kunde inte sluta tänka på vad jag hade gjort för fel eller vad det var för fel på min kropp. Nu är de tankarna
    borta och jag har förstått att det blev helt enkelt fel i själva processen.

Bubbas - allt går bra än?
    Bianca - känner igen dina tankar, jag har redan sagt till sambon att ska han ha en unge till då får han skaffa
    en annan tjej..! ;)

Illamåendet är kvar än, inne i 17e veckan nu! Snart halvvägs :)
    Och nu är jag helt säker på att jag känt lillen <3  Jag ligger alltid på vänster sida och sover,
    så när jag vaknar så rullar jag över till rygg. Och då har jag först en bula straxt under naveln på höger
    sida sett uppifrån mitt ansikte. Sen försvinner bulan efter en liten stund, imorse kunde jag till och med se
    bulan!
    Men jag känner inget alls under dagarna, det dröjer väl ett tag till! Känns dock skönt att veta att
    den rör på sig, då borde allt vara bra än så länge! 3,5v kvar till nästa UL!

• Diche79

Bianca - håll humöret uppe!  Tänk på alla de som försöker bli gravida, år efter år.
    Illamåendet minskar snart ska du se!

Jensan - det behöver inte betyda att det är kört den här månaden! Säg att du hade ÅL
    torskväll/fre. Då hade ni ändå sexat mån, ons och tors! Så massor med färska
    små simmare bara väntade på ägget :)

När jag blev gravid i feb så hade jag ÄL på en tisdag (positiva test på måndagen och ÄL-hugg
    på tisdagslunch).
    Och vi sexade lör, sön och mån. Och sen igen på onsdagskvällen, men det gjorde nog ingen skillnad
    tror jag.. Sen fick jag molvärk i magen på torsdagen, så då trodde jag att jag kanske hade ÄL den dagen
    så då sexade vi på fredagen oxå, fast nu vet jag att jag fick mina första gravidtecken på torsdagen :)

Jag håller tummarna för er!

• Diche79

Jag tror på två tills du visat mig en bild som det "bara" är en på :)

Du får symptom snart, du är rätt tidigt än! Låter bra, håll fast vid den känslan!
    Vi andra håller tummarna för er oxå :)

• Diche79

Postafen har inte hjälpt ett dugg på mig. Ingefärste testade jag oxå utan effekt.
    Fick Lerigan comp utskriven för ett par veckor sen. Hjälpte jättebra de första dagarna :)
    Men sen avtog effekten, så sista dagarna fick jag ta tablett var tredje timme...
    Och biverkningarna var så jobbiga så då står jag heller ut med mitt illamående!

Det enda som hjälper hyfsat är att se till att det hela tiden finns något i magen, så jag
    äter rätt ofta. Många små måltider. Så nu lever jag på gröna äpplen, clementiner och riskakor!

Försöker hela tiden tänka att illamåendet är bra, och att jag är glad att jag slipper kräkas!
    Eftersom vi inte har några barn så känner jag att det är lätt värt det.
    Och igår var det rätt skönt att slappa på soffan och skylla på illamåendet ;)

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-05-13 09:54:27 följande:
    Men varför tror du det? :) Är du synsk eller nått? :)

Ingen aning, bara tror det. På samma sätt som att jag är säker på att jag har
    en pojke i magen.
    Går det bra för dig? Ledig några dagar nu efter ditt monsterpass i helgen?
  • Diche79

Härligt, jag håller mina tummar konstant. Har kramp i händerna när jag vaknar på morgonen för
    jag håller tummarna hela natten ;)

Jag mår bättre idag, än så länge, så hoppas det blir så hela dagen! :)

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/