• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Välkommen hit alla nya!
    Jag fick oxå MA på första graviditeten, nu är jag gravid igen och är i v19.
    Den lille sparkar varje dag, men igår kände jag inte av den på hela em så då var jag lite nervös.
    Men den sov nog bara, för sen har den haft party hela natten typ... 
    Ni som redan har barn - går det att lära sig själv att sova igenom sparkarna?

Vägde mig igår och ligger på +4kg hittills.

Jensan - jag har blödit två gånger den här graviditeten, första i v 7 och andra i v9.
    V9 var en rejäl blödning, trosorna var helt röda istället för vita...
    Men det har gått jättebra ändå!
    Vet inte om det tröstar nåt alls - men alla blödningar innebär inte MF. Håller tummarna för dig!
    Blöder du än?

Bubbas - hur går det med ditt illamående? Överlever du?

SoMa - har du fått tid för VUL än?

• Diche79

Åh, då kan det här bli en jobbig period alltså...!

Hur mår du annars Bianca - illamåendet borta än?
    Jag är illamående på mornarna, innan jag äter frukost. Sen mår jag bra nästan
    hela dagen! :)

• Diche79

Jag önskade mig ju illamående innan jag blev gravid den här gången, så jag vågar inte klaga..!
    Visst, det har varit jättejobbigt, men tänker hela tiden att "det kunde vara värre".
    Har ju sluppit foglossning hittills, nästan iaf!
    Och jag har ju kunnat äta rätt bra.. Och nu mår jag bara illa på mornarna, så det
    kunde absolut vara värre för min del! :)

• Diche79

På det tredje syns det ju stor skillnad! Vänta till på söndag och ta ett till om
    du känner dig orolig!

Jag tog alla mina test med morgonurin, även när jag hade gått över BIM.
    På BIM +2 tog jag ett CB diigalt och fick 2-3v. Veckan efter så tog jag
    ett till CB digitalt och fick då 3+v, så då visste jag att det hade ökat som det skulle
    den veckan iaf!

• Diche79

Jensan, en del får ju genombrottsblödningar när man normalt skulle ha haft mens.
    En av mina närmaste vänner fick det. Minns så väl att hon sa att hon skulle ringa sin BM för hon
    hade knappt haft nån mens alls.. Visade sig dagen efter att hon pratat med BM att hon var gravid!

• Diche79

Är lite osäker men har för mig att den höll i flera dagar. Först trodde hon att det
    var vanliga mensen, men att den bara började i mindre mängd...

Bra att de blir starkare iaf! Självklart ska du fortsätta testa om du känner att du vill det,
    finns ingen annan som kan säga något om hur du ska göra!
    Vi kan bara stötta dig så gott det nu går via den här gruppen <3

• Diche79

God morgon tjejer,

hur går det för alla? Själv har jag efter idag klarat av 19 fulla veckor och imorgon är det v20 som gäller!
    Firade det hela med att spy direkt när jag gick upp.... Ska väl ändå inte klaga, det var ju första gången på de senaste 2v ungefär!

Ha en toppenbra helg allihopa, själv tar jag internetledigt då jag ikväll får besök av min systerdotter, lör ska ägnas åt trädgården och söndag ska vi på dop!
    Kram till er alla!

• Diche79

Jensan - beklagar verkligen, usch vad tråkigt! Vi fick ju ställa oss i kö till fertilitetskliniken i vintras. De räknade från det att jag slutade med ppiller sommaren 2011, även fast jag sa att vi inte försökte under första året! Hursomhelst, jag fick lämna blodprov där de kollade sköldkörtel, progesteron, äggreserven, immunförsvarnivån plus om jag hade några sjukdomar! Är väl kanske inte samma om de kollar pga upprepade mf, men är nog något liknande kanske.. Kram till dig

• Diche79

Min mens blev regelbunden direkt, månaden efter.
    Mitt MA började blöda tis 7aug, fick bekräftat tors den 9aug att
    foster var dött och sen på kvällen så kom allt ut.
    Sen blödde jag väldigt lite i drygt en vecka till, totalt blödde jag 2v.

Nästa mens kom den 9sept, men hade aldrig nån ÄL däremellan.

• Diche79

Bubbas - jag hade oxå massor med hugg i magen i början! Mitt var förmodligen enl gulkroppcysta, tydligen vanligt efter äl när man blivit gravid. Har fortfarande ont lite varje dag, vissa dgr mer än andra! Livmodern växer, ligament töjs - det är nog det du känner!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/