Försöka igen efter MA :/
Ok, spännande! Hoppas det går lika bra den här gången :)
Ok, spännande! Hoppas det går lika bra den här gången :)
Min systerdotter på 4år fick borrelia förra året, hon fick oxå göra ryggmärgsprov. De var 4st personer som fick
hålla i henne, plus hon fick nåt lugnande oxå. Eftersom hon hade gått med sitt så länge så fick hon oxå åka
in till sjukhuset varje morgon för medicin via armvecket, hon hade oxå runt 4mil.
Men hon var jätteduktigt med tanke på sin ålder!
Förstår att du är helt slut, hoppas du kan vila nåt nu i helgen och försöka ta igen dig! Och bra att du fick hjälp iaf, så du slipper gå runt och må dåligt!
Jo, det är mkt som beror på om grabben blir stor eller inte.
Jag vägde 3650 när jag föddes, men då låg jag och gottade mig 14dgr extra utöver BF :)
Sambon vägde runt 3200, men han blev född via snitt nån vecka tidigare.
Så bägge vi var "normalviktiga".
Känner som så att det enda jag kan påverka är min viktuppgång. Och man har sett att överviktiga mammor får oftare större barn.
Jag är inte så rädd om det blir under 4k, däremot om han går över. De hade gjort en studie vid Lund tror jag där man såg att om bebisen ligger över 4k så ökar risken för att den fastnar med axlarna/skuldrorna, och då behövs oftast hjälp ut och då ökar risken för stora sprickor på mamman.
Så jag har bestämt mig för att om magen fortsätter att ligga högt på kurvan så kommer jag begära ett tillväxtultraljud för att se hur det ser ut. Kan ju bara vara min mage och inte lillen som är stor ju..
Men det är länge kvar dit :)
God morgon!
Hur känner du dig idag Jensan?
Besök på hamburgerrestaurang ibland gör ingen skillnad! För min del så var jag konstant sugen på
kebab i några veckor under juni.
Två ggr i veckan så åkte vi ut och lunchade på jobbet, jag krävde alltid att vi skulle äta på en pizzeria!
Beställde in en kebabtallrik, "vräkte" i mig kött + sås och åt typ 5 pommesbitar... Nu har det gått över
som tur är!
Tror jag ligger nånstans runt +11kg, gissar på att jag kommer hamna runt +13-14kg nånstans. Siktade
från början på +12kg så det är väl inte så illa ändå med tanke på att jag knappt kunnat röra mig nåt pga
fogarna! Men jag kör på med min nolltolerans under de sista 9 ½ v nu :)
Sista dagarna har lillen gett mig en del besvär! Vi hade gatufest med grannarna i lördags men jag fick gå hem
tidigt pga ont i magen. Och hela dagen igår så var livmodern helt stum och hård, vet inte alls
vad han höll på med! Kändes som magen skulle spricka närsomhelst!
Gissar att det börjar bli trångt för honom därinne...
Grattis SoMa!!
Du ser, det är för att du koncentrerade dig på annat, då blir det plus.
Samma för mig, när jag var inställd på att ta en bebispaus i mars, då fick jag ett plus i feb..
Undrar varför det blir så? Jag tror inte på det där som en del säger "vill man nåt för mkt
så låser sig kroppen".
Struntsamma - vad roligt, då blir det ett aprilbarn :)
Till er som är gravida med första barnet!
Glöm inte att ni ska ha ett moderskapsintyg av BM kring v 20-25, och skicka in det DIREKT till försäkringskassan.
Min BM glömde ge mig så jag fick det förra veckan, jag visste inte om att jag skulle ha nåt heller.
Nu visar det sig att FK behöver minst 8-10v på sig för att hantera min ansökan..
Jag ska föda om 10v typ...
Bubbas, förmodligen kommer du ha kvar rädslan hela graviditeten. Jag har 30fulla veckor idag, men varje gång jag kissar så kollar jag efter blod.
Och så tänker jag nästan varje dag "ska vi verkligen köpa det till lillen, tänk om det går åt skogen".
Men försök att njuta litegrann iaf. Du har kommit över den "värsta" perioden nu!
När har ni nästa UL?
Då kommer de kolla mer noggrant på hans hjärna, hjärta osv. Då kommer du få besked om att allt ser bra ut,
och då tror jag att du kan slappna av lite mer.
Vill du inte visa magen så gör inte det, ta på dig lite tunikor och större tröjor ett tag till om det känns bättre för dig!
Men om några veckor så kommer du inte kunna dölja det längre, så försök vänja dig vid tanken redan nu!
Kram
GRATTIS JENNIE!! Hur mår ni allihopa i familjen?
Vad jag har väntat på att du ska höra av dig! Hur gick förlossningen?
Jag har 9,5v kvar nu.
Min rädsla är att han ska bli stor, annars ser jag framemot förlossningen!
Vi var på profylaxkurs igår, heldag. Min sambo har ju varit väldigt orolig för förlossningen,
varit rädd för att han inte ska kunna bidra med nåt alls.
Men vi blev nöjda med dagen, dels så fick vi lite tips om andningen men även om vad
han kan göra under värkarbetet för att lindra för mig osv.
Marie - vilken vecka är du i?
Marie - tycker nog att du ska ta och ringa till BM/gyn iaf.
Be de kolla upp så allt ser bra ut!
Är säkert inget att oroa sig för, men för säkerhetsskull.