• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Hej tjejer,
    här har det varit en sväng till förlossningen på morgonen!
    Började igår med att jag fick ont långt ner mot troskanten, högg till lite då och då.
    Imorse så ökade det i styrka så då tyckte de på förlossningen att jag skulle komma
    in för kontroll.
    Här ringer man till förlossningen från v 22 och framåt, jag är på 23+6 idag!

Hursomhelst, allt såg bra ut med lillen som tur var! De visste inte riktigt vad det var men fick
    lämna både blodprov och urinprov. Får svar om några dgr.

• Diche79

Hej tjejer,

hoppar in och skriver lite mitt i semestern!
    Först - GRATTIS JENSAN - nu håller vi tummar och tår för er!
    SoMa72, håller tummarna för er också!

Vi sitter i Åre just nu, kom på att vi passar på att ta en roadtrip medan vi kan!
    Så i lördags bestämde vi oss, och åkte i söndagsmorse!
    Tog 50mil första dan och övernattade i Sundsvall, nu är vi i Åre
    och imorgon far vi vidare mot Norge!
    Tänkte sova på typ vandrarhem/stugor men har med tält och sovsäckar om
    det blir kris :)

Lillen mår bra, sparkar och lever runt varje dag! Magen växer massor,
    ibland känns det som huden är på väg att spricka! Men den växer bara rakt fram, står man
    bakom mig så syns det inte att jag är gravid... Foglossningen gör ont varje dag, men jag
    överlever. Har dock börjar längta massor efter att få träna!     
    Var på v24 kontroll för två veckor sen, hade jättebra värden, och vi fick
    höra lillens hjärtljud, 147 slag/min.
    Lustigt, enligt alla "tecken och myter" så är det en flicka, men vi har själva sett att det är en pojke ju!

Bubbas - jag tror jag var kring v 17 när jag kände första rörelserna, då kändes de mest när jag låg på
    mage i sängen! Min mage började synas nån vecka tidigare, är lite osäker eftersom jag inte fattade
    att det var min gravidmage utan jag trodde att det bara var mina extrakilon som började synas... 

Ha en fortsatt skön sommar tjejer, och ta hand om er!
    Kram         

• Diche79

Hej tjejer,
    hoppas alla mår bra?!
    Inga mer plus?  

Bubbas - jag tänkte på dig när vi var på väg uppåt, funderade på vart du bodde! :)
    Inte länge kvar nu till UL - spännande!! 

Jennie - vad fort det har gått!!! Börjar ni bli nervösa?
    Jag är på 27 fulla veckor idag, bara 13v kvar!
    Men jag tror det kommer bli tidigare - även fast jag vet att jag lika gärna kan gå över
    med 2v...!
    Nästa vecka är det dags för kontroll hos BM igen och på måndag börjar jag jobba. 
    Men det ska bli skönt, få in lite rutiner, speciellt med maten. Illamåendet är värre vissa
    dagar och då vet jag att jag har ätit för dålig mat!  
    Men han sparkar och puttas varje dag, och det är riktigt skönt! Magen växer rakt fram,
    ligger nu på 8-9kg extra, och det börjar märkas på hälarna som gör ont om kvällarna!
    Nästa vecka ska jag komma igång med lättare träning, simning och yoga har jag bestämt mig för!  

Kram till er alla, ta hand om er!    

• Diche79

Eller hur - 27v redan!! Vad hände???
    Men samtidigt så känner jag "bara v27, kan det inte gå fortare???"
    Längtar otroligt efter att få gå ut och bara gå promenader, plus träna - det saknar jag mest
    av allt! Men snart så, om typ 4mån hoppas jag vara igång med promenader iaf! :)  

Postafen hjälpte aldrig på mig, så jag fick lergigan comp utskrivet. Det funkade de första
    dagarna, sen slutade det. Så jag fick vackert ha mitt illamående varje dag och försöka tänka på
    att "jag kräks inte så ofta iaf".... 
    Hoppas du kan vila lite iaf Jensan!  

• Diche79

Hej tjejer!

Först - GRATTS BUBBAS!! Jag vet hur du känner dig, vad roligt att allt gick bra!
    Nu får du försöka njuta av graviditeten, och snart är du helt säker på att du känner rörelser :)
    Synd att jag hade fel om antalet, men jag är lika glad för eran skull ändå! ;)
    Och vad roligt att ni oxå får en pojke, samma som oss.

Björnmossa - ge inte upp hoppet än!
    Marie - lycka till!

Jennie - hur går det för dig, händer det nåt än?

Jensan - jag vet hur du känner dig, men minus att ha barn hemma.
    Min sambo jobbar borta varje vecka mån-tors, så jag är oxå själv. Men har bara mig
    själv att ta hand om än så länge. Har lagt över rejält på sambon, så han får sköta tvätt,
    dammsugning och mathandling åt oss bägge som det är nu, jag får för ont!

Har 28fulla veckor imorgon, sen är det v 29 som gäller. Nu börjar det gå fort!
    Illamåendet är kvar än, dock inte hela dagarna som tur är.
    På torsdag är det dags för nästa barnmorskebesök, då får vi se hur mina värden är
    och lyssna på hjärtljuden igen - veckans höjdpunkt! :)

• Diche79

Min gick tillbaka till 30-32dgr direkt efter MA:t. Hade själva MA-blödningen den 9/8 och den 9/9 kom nästa mens.
    Så jag slapp massa strul, hade "bara" problem med ÄL, den hoppade lite som den ville!
    Ena månaden på dag 17, nästa månad på dag 22 osv...

• Diche79

Härligt Marie, grattis!!
    Jensan, det kommer gå jättebra :)
    Vad roligt att vi nu är flera som det har gått bra för i tråden! Bara några kvar som vi håller
    tummar och tår för!

Jennie - kommit nåt litet underverk än?  

Trevlig helg till er alla vackra tjejer!            

• Diche79

Tråkigt Björnmossa! Ring och fråga, det värsta som kan hända är att de säger "vänta och se".
    Och då har du iaf frågat!

Håller tummarna för dig idag Jensan!

Själv ska jag iväg på akupunktur idag kl 10 - trots min rädsla för nålar!
    Har de senaste dagarna fått så
    fruktansvärt ont vid höger skinka nånstans. Igår när jag hade duschat så fick jag stå helt stll
    i badrummet i 20min pga smärtan innan jag ens kunde röra mig..
    Stod seriöst och funderade på om jag skulle ringa ambulans så jag bara kunde få nåt
    smärtstillande, men sen insåg jag att telefonen låg i andra änden av huset, så då var
    det bara att bita ihop och klara sig själv!
    Kan inte ens sätta mig på en stol utan att få ont...
    Det här är den värsta smärtan jag nånsin upplevt och jag önskar att alla ni andra aldrig nånsin
    får veta hur den känns! 
    Men men, jag vill inte klaga, det finns ju de som är helt sängliggandes...

• Diche79

God morgon,
    härligt Jensan, nu håller vi tummarna för er resten av tiden :)

Björnmossa, fått mens än?

Hur går det för er andra?
    Bubbas - nåt fisksprattel än? :)

Och Jennie, jag är så nyfiken!

• Diche79

Bubbas - gör du flera RUL?
    Jag fick fisksprattel rätt tidigt, typ v 15 tror jag, men jag fattade inte vad det var då.
    Kom bara en gång, så jag trodde det var tarmarna...
    Sen när alla började fråga så insåg jag att jag redan hade känt honom en gång :)

Idag har jag kommit in i  v 30, och just nu är min största rädsla att jag ska få ett stort
    SF-mått även på nästa kontroll - isf ska jag försöka kräva att de gör en uppskattning på
    hur stor han är/kan bli.
    Läste om risker med vaginal förlossning om bebis är större än 4,5kg... 

Så nu är det stenhård kontroll på maten, inga onödiga kalorier här inte! Ska ta en sista glass idag,
    men sen är det full fokus till förlossningen!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/