• Diche79

Försöka igen efter MA :/

De flesta har alltid två streck, men det ena är mkt svagare när det inte är ÄL på g.
    En del har bara ett streck när det inte är ÄL.

Fortsätt testa några dagar till, så kommer det nog snart tror jag!
    Ta inte med morgonurin och tänk på att testa vid ungefär samma tid varje dag..
    På mina ÄL-tester så stod det att allra bäst är att
    man tar runt kl 14.
    Jag testade direkt när jag kom hem från jobbet kl 16:30, det funkade bäst för mig.

• Diche79

Läste att då finns risk att man kan missa den första dagen av LH-ökningen, vet dock ej hur tillförlitligt
    den instruktionen är.
    Stod på bruksanvisningen på de testerna jag använde att allra bäst var runt kl 14 på em.
    Och att man helst inte skulle ha druckit massa innan man tog testet.
    Så jag drack inget mer från 14-rasten fram tills dess att jag tog testet när jag kom hem sen.
    Och kissade inget mellan 14 och testningen.

• Diche79

Grattis Bianca!!
    Du behöver inte oroa dig för din trevliga helg, den första tiden så är du inte ihopkopplad med
    embryot iaf..

Själv börjar jag må bättre, illamåendet har minskat rejält under påskhelgen! Så länge jag äter
    nåt varje timme så går det jättebra. Så nu har jag börjat ha med mig delade
    äpplen i en påse vart jag är ska!

Och i helgen så berättade vi för mina svärföräldrar! Jag typ tvingade min sambo att berätta. Jag
    har ju mått så dåligt och varit så trött, så jag ville gärna att de skulle få veta varför, istället för
    att de bara ska tycka jag är konstig i sättet helt plötsligt. De blev jätteglada!

Om två veckor har vi kub, och det ser jag framemot, samtidigt som jag är jättenervös!

Bubbas - hur går det för dig, hittat nån ÄL än?

• Diche79

Spännande Jensan, då håller vi tummarna för dig!
    14april fyller jag, tänk om du får en jättebra present den dagen :)

• Diche79

Bubbas - ok, kanske är rätt skönt att ta det lugnt oxå och invänta besked på undersökningen?
    Oroa dig inte, det kommer gå jättebra!
    Vilken tid ska du dit?
    Vi åker till Spanien den dagen, runt lunch ungefär. Men jag kommer hålla tummarna för dig
    och tänka på dig hela semesterveckan!

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-04-03 12:06:59 följande:
    Jodå det känns rätt okej. Igår hade vi BF, jobbig dag :( Vi ska vara där kl 11. Åh vad härligt med semester!

Jag förstår att det var jobbigt för er/dig! Men tänk på att nästa BF så kanske det blir en verklig BF, dvs en unge som ploppar ut då :)
    Jag hade faktiskt sån tur så jag plussade dagen innan vårat första BF. Så vi var lyckliga, samtidigt som man ändå var lite nedstämd..

OK, då hinner jag inte läsa hur det har gått för dig, utan får kolla det när vi kommer hem igen!

Ska bli jätteskönt med semester, en veckas sol och poolhäng! Men är lite nervös, de säger ju att gravida
    klarar värmen sämre. Och i somras när jag var gravid så kunde jag knappt sitta i solen, och dåvar jag
    kortare gången än jag är nu..!
    Har köpt stödstrumpor, sexigt värre, att ha på planet. Plus laddat med åksjuketabletter + seaband, så får jag
    hoppas att flygresan går någotlunda bra... !
  • Diche79
    Idorf skrev 2013-04-04 14:37:16 följande:
    Hej.

hur var de för er när ni fick tillbaka mensen och ÄL. Hur vart de med er cykel längd?

Jag är på dag 15 och negativt ÄL test, men "enligt" kalendern ska jag ha ÄL igår/idag på en cykel längd med 28 dagar, men innan jag blev gravid och fick ma, så hade jag en cykel längd på allt mellan 30-34 oftast, får man räkna på samma längd nu igen när ÄL är igång igen eller räknar man på en normal (28 dgr)... tänker, eftersom jag inte får posetivt ÄL test än, har jag en cykel på 32 dagar har jag ÄL (enligt kalendern) den 9e, kanske stämmer in bättre?

hur vart de för er? 

För mig blev den exakt samma som innan jag blev gravid. Fick mens på dag 30-31 som vanligt. Tycker inte man ska utgå från såna där appar, de tar väl ingen hänsyn till MA/MF osv? 
    Fortsätt och testa med stickor, då blir det ju mer säkert.
  • Diche79

Hej,
    jag fick MA i v 12, började blöda då. Men foster dött nånstans v6-8. Testade negativt en månad efter
    att blödningen börjat, så för mig tog det lång tid.
    Sen fick jag mens en månad efter MA-blödningen börjat, men hade ingen ÄL den månaden.

Nu är jag gravid igen, har idag klarat av 11 första veckorna!!
    Så nu är det sista veckan, sen kommer jag nog kunna slappna av mer - vi ska på KUB den 18/4.
    Tänker "komma ut" på jobbet den 19 om allt ser bra ut...

Bubbas - hur är det med dig? Tänker på dig massor, hoppas du får en bra helg och att
    du inte är alltför nervös inför tisdag!

Trevlig helg på er allihopa!

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-04-05 16:04:06 följande:
    Diche:
    Det är ganska okej med mig än så länge. Försöker komma på vad jag ska ha för anledning att inte komma på jobbet från morgonen på tisdag. Mina två kollegor vet om dom två första missfallen men inte det senaste,
    men har inte berättat om utredningen för nån alls. Lär ju inte vara lika lugn på måndagkväll och tisdagmorgon antar jag :( Men provsvaren lär ju dröja ytterligare några veckor?

Hur mår du nu? Är så glad för er att ni snart klarat 12 v! <3

Hur är det med dig idag - nervös? Jag kommer inte logga in nåt imorgon, men du ska veta att jag tänker på dig massor, och håller tummarna för att det går bra! Vi är borta en vecka nu, ska försöka kolla av här så jag vet hur det gick för er!

Tack, jag börjar faktiskt må mkt bättre! Illamåendet har gett med sig kraftigt, kände av lite tidigare idag, då hade jag inte ätit på 3timmar. Så nu slipper jag nog äta varje timme på semestern iaf :)

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/