• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Åh vad skönt för dig Bianca! Försök slappna av nu :)

Jag har fått Lergigan comp nu mot mitt illamående. Enda nackdelen är att en biverkning är - illamående!!
    Så när jag tar en tablett så mår jag illa konstant i 2-3timmar. Men sen släpper det och jag slipper
    mer illamående de närmsta timmarna.
    Så det verkar funka hyfsat :)

Bubbas - hur går det för dig gumman?

• Diche79

Bianca, jag tror inte du behöver oroa dig för det, även om jag förstår hur du tänker.
    Jag har tyckt att det är skönt med illamåendet, för då vet jag att jag känner av graviditeten mer, plus
    att man på nåt sätt får ett dagligt tecken på att man är gravid.
    Men nu, 15v senare, så är jag så jäkla trött på det! Så nu tar jag en tablett när jag känner
    illamåendet..
    Tycker det är jätteskönt att slippa må dåligt, det tar ju över hela kroppen och saktar ner allt man gör!

Bubbas - åh, vad jobbigt att bara vänta! Men dina testresultat kommer väl snart, så då kanske
    de har hittat nåt. Och isf så är det bara att börja ligga igen, om ni känner att ni är redo och vill.
    Om du nu inte redan är gravid igen.

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-05-02 15:34:11 följande:
    Jag har också haft sjuk salivproduktion senaste dagarna, men det är säkert för att jag är förkyld igen.
    Åsså smakade kaffet idag bara beskt och inge gott alls.

Men hallå vart har mitt immunförsvar tagit vägen? Var frisk ca 2 v efter flunsan och nu varit förkyld 1,5 v igen :(

Testresultaten lär ju dröja ett par veckor till. Undra om dom ringer då eller om man får brev hem. Vet ni?
    Börjar bli sjukt nervös att dom hittar nått fel. Sa till sambon idag att om kombinationen jag och han inte funkar, att det är kromosomfel eller nått, gör vi slut så får han bilda familj med någon annan :'(

Vet du gumman, innan vi började försöka få mig gravid så diskuterade vi mkt om vad som kunde hända.
    Vi kom fram till att OM vi hamnar i en sits där vi har fått alla hjälp som går att få, IFV och allt sånt, och det inte händer nåt, så skulle vi skaffa hundvalp istället. Vi insåg bägge två att adoptera inte var något alternativ för oss.
    Och vi tänkte samma som du, tänk om vi helt enkelt bara inte passar ihop. Då bestämde vi att då köper vi hund ihop.
    Två månader senare var jag gravid!

Det kan vara nåt så enkelt som att du får blodproppar som gör att det blir missfall. Isf så finns det medicin mot det.
    Eller du kanske har nåt strul med sköldkörteln? Eller det kanske bara har varit ren otur att det har blivit som det har blivit.
    Jag tror att ni kommer få en ny tid där ni får träffa läkaren och ni går igenom era prover. Men jag vet inte helt säkert!

Tänk på att ni faktiskt fått dig gravid flera gånger inom loppet av bara några månader! Och det är väldigt stor chans
    att problemet med missfallen går att lösa. 
    Kom ihåg min dröm - snart springer du omkring där med ett helt gäng ungar kring benen ;)

Trevlig helg till er alla - kramar!
  • Diche79

RING LÄKAREN DIREKT!!

Du måste ha sån där medicin mot proppar som han pratade om, du är GRAVID igen!!
    Hur fan lyckas ni??? :)

Åh, nu håller vi alla tummar och tår för er!

• Diche79

Bubbas, skönt att höra att det blir starkare, jag har tänkt på dig hela helgen och hållt tummarna!
    De flesta plussar väl ca 2v efter att man haft ÄL. Sen är ju det olika för många vilken vecka det är.
    Jag har 31-32dgr cykel, så jag plussar i 5e veckan.
    Jag fick blödningar när vi hade haft sex i början av den här graviditeten, så vi avstod oxå fram till v12.
    Läkaren sa att det inte är farligt för barnet, utan det var mer för våran egen psykiska hälsa som hon
    tyckte vi kunde "tänka över det".

För övrigt så är mitt illamående för jäkligt igen. Mådde hyfsat bra fre+lör men igår tog det ny
    fart...  Livmodern når nu lite högre än halvvägs till naveln. Men den går bara rakt upp, inget
    putande utåt.

Mamisita - jag har gjort mina tidiga VUL hos vanliga sjukvården. Ringde til Kvinnokliniken och sa
    att jag hade haft MF tidigare och att jag nu var orolig för att få det igen och ville därför kolla min blödning.
    Det var inga problem alls, men jag var noga med att påpeka att jag INTE ville komma samma dag.
    Första blödningen, v7,  så ringde jag på måndagen, bad om en tid på fredagen.
    Andra blödnignen, v9, så ringde jag på måndagen, fick en tid på tisdagen - då hade jag haft en rätt stor blödning.

Ring igen, och säg att du har haft MA tidigare och att du inte vill gå och vänta i flera veckor igen och inte veta
    om du är gravid eller inte! Be om en tid på onsdag/fredag.

Lycka till!

• Diche79

Åh, jag hoppas så för din skull Bubbas - men kom ihåg min dröm, det där är inte bara ett foster ;)
    Har du ringt läkarna igen? Tycker absolut du ska göra det, hoppas de ger dig nåt som ökar
    chansen att det går bra!

Jensan - håller tummarna för dig oxå!

Jag insåg imorse att jag nog kan glömma att "dölja" graviditeten fram till v20, dvs 4v till.
    Magen börjar synas nu, livmodern är knappt under naveln och den gör
    att magen putar litegrann nu faktiskt.
    Har haft löstsittande kläder sista veckan så jag har inte tänkt på det! Men idag tog
    jag en tajtare tröja, och jäklars vilken skillnad!

Bianca - hur går det för dig, har du kunnat slappna av något alls?

• Diche79

Idag har jag inte känt av något illamående alls, däremot igårkväll mådde jag pyton.
    Men jag slipper kräkningar, så jag är rätt glad ändå!

Tycker absolut du ska ringa imorgon Bubbas! Om inte annat så för att boka in ett
    tidigt VUL så ni kan datera graviditeten!
    Har du fått det digitala CB än?

• Diche79

Japp, vissa dagar är jag illamående konstant, vissa dagar är jag bara illamående när det går
    för länge mellan måltiderna. Så är det idag, måste äta nåt varje timme.
    Går och knaprar halva knäckemackor och clementiner/äppelbitar varje timme.. 

Alltså, vi är 16st på avdelningen +chefen. Men vi sitter på två olika ställen, så 6st av mina kollgor
    träffar jag varje dag. De övriga träffar jag bara en kort stund på morgonen när vi har morgonmöte.
    Och då är det inga problem att dölja nåt, jag har jacka+hittills har jag haft lössittande tröja. Det har varit
    pga jag har känt mig svullen och stor, har gått upp några kg sen jag blev gravid.
    Skulle vilja hålla det "dolt" från övriga på jobbet fram till vi varit på RUL den 7/6.

Men nu inser jag att det går inte längre, imorse såg magen ut som en riktig gravidmage, vilket
    jag inte alls hade förväntat mig...
    Hade nånstans en förhoppning om att magen skulle vara hyfsat platt fram till v 20 iaf..

• Diche79

Vid mitt MA i augusti, själva störtfloden kom den 9aug, så blödde jag oxå i 14dgr totalt.
    Hade ingen ÄL den månaden, men den 9sept fick jag första mensen iaf.

ÄL kommer väl inte igång igen förrän HCG är borta va? Jag testade första negativa
    gravtest i början på sept, så en månad efter störtblödningen.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/