• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Ytterligare en besvikelse att lägga till högen. Det stora, feta minuset stirrade mot mig imorse och den första Pergo-kuren gick på röven... Är nu helt övertygad om att det aldrig kommer bli våran tur och lägger allt vårt sista hopp på Ivf. Fy fan för det här livet!

Dessutom har magsjukan dragit in i hemmet. Dubbel olycka alltså! Skitliv!

(Ursäkta det dåliga humöret och tråkiga inlägget)

• Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 12:01:13 följande:

M och M>> låter välförtjänt att få bara vara!!

Kingston>> uch vad tungt det är! Man får ju lite nytt hopp och att många ändå lyckas med pergotime. Hur många kurer ska ni få köra? Här blir det ju inga mer nu, dock kan ju effekten sitta i månaden efter, så kanske kan hjälpa till för nästa försök.

Har bara fått en kur till så jag kör väl igång med den direkt. Sedan blir det någon månads uppehåll (pga utlandsresa) därefter ville läkaren eventuellt prova något annat, men jag vet inte vad det är.
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 12:46:40 följande:
    kanske hormonsprutor, dem ska ju vara lite mer starka eller hur man säger. dock stor risk för överstimulering. Men hoppas ni lyckas innan dess. smile1.gif
    Vet inte egentligen vad jag skulle med hormonsprutor till... Har egen regelbunden ägglossning och mens, så varför jag provar Pergo vet jag faktiskt inte. För att bättra på kvaliteten?

Dessutom så reagerade jag exemplariskt på pergotime. Stora, fina blåsor och perfekt slemhinna redan på dag 12... Bättre förutsättningar fanns inte sa läkaren. Så det gör ju att det känns om möjligt ännu mer hopplöst nu!
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 16:56:46 följande:
    En nackdel med pergotime är ju att äggen som släpps inte alltid är dem bästa(släpps ändå just för stimuleringen) så oftast ägget som krånglar. Så nästa gång kan det ju faktiskt vara ett fint guldägg. smile1.gif ge inte upp än. Många lyckas ju ändå inom 3:kurer.
    Tack för "peppet"!!

Ibland funderar jag på om man borde uppsöka en terapeut av något slag. Skulle vilja hitta någon som inte låter mig älta utan lär mig att tänka positivt!
  • Kingston
    Liten till skrev 2014-11-12 05:41:50 följande:

Hej. Kanske inte borde gnälla här, men vill stanna i denna tråd då det känns som att jag snart är tillbaka.

Har inga dom helst symptom, och känner mig inte längre gravid. Är rädd att det avstannat igen, precis som i våras.

Nästan 2 veckor kvar till vul. Hur ska man stå ut?? Jag vill må illa! (lite iallafall)

Usch jag kan inte vara glad alls... Känns som att jag bara väntar på att få ma bekräftat igen så vi kan börja om. Usch.

Kan du inte hänvisa till förra gången och se om du kan få komma tidigare?

Jag vill dock skicka några lugnande ord och det är att jag inte kände ett skit förrän i vecka 20 när jag var gravid sist. Och då kändes det i form av foglossning (mindre kul).

Så man kan faktiskt må hur bra som helst.

Men tar din oro på allvar och tycker nog att du skulle få det kollat...
  • Kingston
    M och M skrev 2014-11-12 09:29:07 följande:
    Usch :'(

Vet faktiskt inte om det finns någon privat... Inget jag vet i alla fall... Får kolla upp. Högkostnadsskyddet är jag ju uppe i!
    Jag tycker du ska prova att ringa runt. Någon kanske tar emot dig trots allt!

Du har inget att förlora på att pröva...
  • Kingston

Och hej kärringjävel! Är inte glad att se dig! Ny kur Pergo imon. Sedan ska jag njuta av den stundande semestern och skita i det här för en hel månad. Får ta tag i den här skiten efter jul. Nytt år, nya möjligheter!

• Kingston
    M och M skrev 2014-11-12 09:34:20 följande:
    Ja jag får göra det... Tycker dock inte om att prata i telefon, gillar inte alls det, har lite av telefonfobi :-\ Och att dessutom stå på sig och kräva saker är jag ännu sämre på. Jag bara tackar och ler
    Jag känner igen mig i det där. Är likadan! Men när man väl gjort det så inser man ju att det inte va så farligt :)
  • Kingston

Är det någon som vet varför man blir ordinerad Pergo på så olika dagar i menscykeln? Jag ska ta mina tabletter ifrån dag nr.3 men vet att dom flesta ska ta dom ifrån dag nr.5...

Varför?? :)

• Kingston
    MoM11 skrev 2014-11-12 16:25:22 följande:

Det verkar som mensen är påväg. Jag tror jag dör. Över 100000 i ivf kostnader hittills. Hur går man vidare nu. För första gången känns det som det inte blir fler barn och det skrämmer mi nåt oerhört. Vet inte om jag nånsin kan bli lycklig. Delar inte denna känsla med min man. Vet inte om jag orkar fler ivf men ser inga alternativ. Kanske utomlands men var i så fall. Får vara någonstans där de gör individanpassade behandlingar. Då måste man överväga att berätta både på jobb och för familj (ta ledigt, åka utomlands osv). Känner sådär lagom mycket för släktkalas på mannens sida ikväll. Som tur är inga bebisar.

Usch, jag som hade sån bra känsla, till och med illamående igår. Sjukligt trött. Tänkte teata imorgon. Varför kan det aldrig vara min tur.

Jag är verkligen ledsen! Kan nog inte ens förstå hur hopplöst allt måste kännas... Jag känner mig hopplös nu och har inte ens påbörjat ivf.

Jag vet inte vad mer jag ska säga... Vill bara skicka dig varma kramar!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?