• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Shit här händer det grejer!

Ser ut som om vi får lite positivitet här i tråden! Love it :)

• Kingston
    M och M skrev 2014-11-06 06:22:22 följande:

Molvärken oroar mig också.

Är hemma från jobbet idag och imorgon. Behöver vila både fysiskt och psykiskt.

Grattis M o M!!

Sluta oroa dig nu och gläds åt det istället.

Anledningen till att du inte kände oro med din dotter är för att du förmodligen inte tänkte på allt som kunde vara gå fel...

Kör hårt nu! Ända in i kaklet! Det ÄR din tur nu våga lita på det!
  • Kingston

Ja desperat som man är så har jag nu också bokat tid för akupunktur... Detta är visserligen något jag funderat på i många år (pga extrem huvudvärk till och från).

Vet inte alls vad jag skall förvänta mig faktiskt. Men M o M: gör det ont??

• Kingston
    M och M skrev 2014-11-06 14:40:25 följande:
    Förstår dig, var samma för mig! Är det hos en som utför TCM?

Nja alltså jag har väldigt hög smärttröskel har jag insett, så är nog fel person att fråga smile5.gif Det kan sticka till lite extra på vissa ställen men är bara just när de sätter dit dom sen känner jag inget av just nålarna. Sen har hon även satt små "gråbomuffins" som avger samma värme som kroppen på magen för att stärka livmodern. Då har det ju känts varmt.

Lycka till,
    Ja hon utför TCM och tillhör Svenska akupunkturförbundet.

Själv e jag en jäkla klenis haha. Men jag vill att behandlingar (ex. massage) och sånt skall göra ont... Annars känns det inte som om det gör någon nytta :)

Samtidigt känner jag mig så skeptisk till sånt här. Jag är väl generellt väldigt skeptiskt till allt som inte är naturvetenskapligt bevisat (typiskt naturare JAG VET!!) och har redan funderat på att avboka. Blir knäpp på mig själv!
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-06 14:52:49 följande:
    Angående akupunktur, så man kan använda sig av friskvårdsbidraget om man har något sådant. Allt enligt Skatteverkets regler, om arbetsplatsen följer det/har det. Kanske värt att kolla upp för er som gör/skall göra det? smile1.gif Blir det lite billigare.
    Det hade vart bra om man var beställd på ett företag där man fritt kan använda sig av friskvårdsbidraget... Men hos "oss" så är allt så uppstyrt och man kan bara vända sig till speciell gym etc. Värdelöst...
  • Kingston

Har varit iväg på akupunktur.

Vet fortfarande inte vad jag skall tro. Känner mig mest skeptisk...

Men ont gjorde det iaf och hon hade rätt i vissa saker. Dessutom skulle jag tydligen vara väldigt mottaglig för just akupunktur.

Den som lever får se!

• Kingston
    M och M skrev 2014-11-07 18:49:20 följande:
    Ja det känns flummigt! Men hoppas det hjälper dig också. Vad fick du för "diagnos"? Moxade hon också? Örter?
    Dålig matsmältning, dålig cirkulation i höger äggstock (men den sidan funkar ju inte som den ska efter operationen ändå så vi la inget krut där).

Dessutom är jag en stressad och rastlös själ som behöver unna mig det jag tycker om.

Något som var konstigt var att alla nålar som sattes på högersida av kroppen kändes inte alls. Men de på vänster sida gjorde så ont att jag ville gråta ibland...

Mkt märkligt!

Hon nämnde inte något alls om örter och sånt...
  • Kingston
    M och M skrev 2014-11-08 07:24:31 följande:
    Spännande smile1.gif Ska du dit igen? Hoppas det hjälper er på traven
    Ser ju riktigt lovande ut M o M! Jättefin ökning ser det ut som :) får jag lov att fråga vart du känner molvärk (konstig fråga kanske)? Är det på någon sida eller mitt i magen?

Jag ska gå fler ggr tänkte jag. Men vi ska på semester ganska snart och har så galet mkt att göra innan vi ska åka (vi kommer hem bara någon dag innan jul och jag vill inte sätta igång med alla "julbestyr" direkt när man kommit hem). Så det får bli i mellandagarna kanske :)
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?