• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jahopp då har gubben min äntligen fått lämna spermaprov. Nu väntar vi igen...
    Hoppas hoppas hoppas att det ser bra ut!

Härligt att det gick bra idag M och M! Nu får vi hålla tummarna extra hårt.
    Jag e sjukligt avis på er i ivf-svängen just nu :)

Mom11: låter konstigt att du fått den infon men ingen skulle bli lyckligare än jag om du har rätt!
    Men jag tror inte så är fallet. Pratade med min läkare om detta för knappt 2 veckor sedan och då var det inte tal om att få någon hjälp gratis...

• Kingston

Liten till: det finns fortf. chans till att få plus. De två ggr jag lyckats bli gravid så har jag fått sena plus.... Så än är det inte helt kört :) hoppas du får en trevlig helg!

Och lycka till med äp idag chadingdreams!

• Kingston

Jisses va spännande det är här i tråden nu!!!

Innan jul vill vi ha en massa plus här! Det har vi fasiken förtjänat :)

• Kingston

Chasingdreams och M o M: förstår att man letar febrilt efter tecken! Och ännu värre att bara gå och vänta på testdag (jag är ju "torsk" på teststickor!! Jag skulle bli knäpp!).

Men jag tycker inte ni ska oroa er om ni inte "känner någonting".

När jag blev gravid (oplanerat) så märkte jag inte det förrän långt senare. Hade inga som helst symptom (förutom att mensen uteblev då). Så med det sagt så lever hoppet :)

Sjukt spännande!!!

• Kingston

Dagens positiva (tror jag): gubbens svar på spermaprovet kom idag. "Normal avvikelse" blev resultatet. Så jag antar att det är goda nyheter?!

• Kingston

Gweny: jag vill egentligen inte överanalysera läkarens ord. Men det är ju svårt att låta bli... Han sa att det såg bra ut och att det fanns en "normal avvikelse" på 62%????

Tycker det låter skit mycket men jag vet ju inte riktigt hur dom räknar? Antar att det beror på kvantiteten?

• Kingston

Någon här inne vars man som har lämnat spermaprov?

Vi fick svar på "vårat" och läkaren sa att kvantiteten låg på ca 120-130 miljoner men att 62% var "odugliga". Läkaren tyckte det var ett helt ok resultat men jag tyckte själv att det lät som ett ganska dåligt resultat... 38% låter ju inte så mkt eller?

• Kingston

Gweny: Jag va på Apoteket redan igår och inhandlade diverse burkar till gubben. Så nu knaprar han för glatta livet ;)

Jag fick iaf pergotime utskrivet. Ett litet skutt närmre ivf i varje fall :)

Chasingdreams: förstår att det nästan är outhärdligt och plågsamt.

Men jag hade absolut inte en enda känning av att jag gravid (vårt barn var oplanerat). Jag upptäckte det långt senare då jag började undra vart min mens "åkt på för semester".

Inte heller när jag blev gravid senast (som visserligen inte slutade så bra) så kände jag av någonting... Då var det planerat och jag fick plus på stickan men kände inte av någonting alls, på något sätt.

Hoppas det ger en liten tröst... Det är inte kört ännu. Hoppet lever :)

• Kingston

Läste också om den transplanterade livmodern. Helt fantastiskt att det funkar! Om det funkar så borde ju era guldägg "serverade på silverfat" också funka chasingdreams och m och m ;)

Här har gubben kommit in i någon jobbig "prestationsångest-period"... Tycker synd om honom samtidigt som jag själv tycker det är frustrerande såklart. Vad skall man göra??

• Kingston

Jag brukar inte heller tala om när det är äl. Men han börjar få bra koll på det här själv nu och ibland frågar han och då kan jag inte riktigt med att ljuga...

Får helt enkelt jobba på med den biten.

FruKarlsson: jag ser inte något på bilden men jag sitter på mobilen... Hoppas hoppas hoppas!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?