• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

MoM11 skrev 2014-10-30 19:43:49 följande:

Imorgon är det dags för ägguttag... nervöst!

Lycka till!!
  • Kingston

Jag har en fråga jag skulle vilja ha svar på (men Gyn har vart stängt idag så jag har inte kunnat ringa dom och jag hittar inget vettigt svar på internet...)

Ni är ju några som testat både pergotime, ivf och andra hormonstimulerande medel...

Så jag frågar här tänkte jag!

Jag undrar om en äggblåsa kan bli för stor? Dvs kan den bli så stor att den är värdelös?

Jag har gått på min första pergotimekur och var på vul i onsdags (på dag 13). Då hade jag två äggblåsor som var 21 resp. 22 mm stora. Gyn förutspådde äl torsdag el fredag (dag 14 el 15) men här har ingen äl dykt upp...

Dessutom känns det som om jag ska sprängas snart! Uppblåst som en luftballong typ...

Jag brukar normalt ha äl på dag 17 men då, nu när jag är stimulerad, måste ju äggblåsorna va jättestora?!

Normalt skall ju vara 18-25 mm har jag hört?

• Kingston
    Gweny skrev 2014-10-31 16:17:46 följande:
    Läst om andra som varit oroliga för stora ägg... men läkarna sagt det är ok. låter fortfarande som inom normalt. Pergon kan ju påverka så du får äl och bim tidigare. Har jag fått.
    Jag hoppas verkligen att det inte blir något konstigt nu...

Verkar ju inte som om jag kommer att få äl tidigare iaf (dag 16 imon) och jag hoppas inte mensen kommer tidigare heller!

Den brukar komma på dag 27 och det är redan tidigt som det är...:S

Krångligt allt skall vara!!

Och så vill jag passa på att gnälla lite över alla söta bebisar som föds just nu! Tycker var och varannan person är inne på förlossning och BB för att ta emot en ny familjemedlemmar!

Kul för dom! Men bitter är jag ändå...
  • Kingston

Tack för ditt svar! Det gav iaf svar på min fråga om de kan bli "för stora"... De blir/övergår med andra ord till en cysta?

Mina äl-stickor tog givetvis slut igår... Så jag har inte testat idag (och tänkte faktiskt strunta i det och bara köra på) så jag borde nog köpa nya och hålla koll så att det verkligen blir äl denna gången då! Orka inte med mer operationer... =\

• Kingston
    Gweny skrev 2014-11-01 09:53:55 följande:

Ni är inte ensamna! Undviker också gravida och nyfödda så gott det går. Sticker i ögonen. Kommer ibland anhöriga till jobbet, med små.... jag "ser dem inte" inget gulligull från mig. Ser hur andra från trådarna man började i här har fått sina små. Inte jag... smile4.gif

Ja nu vill jag verkligen kräkas på alla dessa nyfödingar som kommit och som är på G.

Alldeles för mkt av den varan överallt nu...
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-01 09:57:14 följande:
    Ja den känslan har man alltid,verkligen ingen annan än vi här kan förstå hur detta är.Försöker ta en dag i taget och uppskatta glädjen i de små sakerna i vardagen istället.Saker min son säger eller gör ex,det är det som ger en glädje i detta skit.
    Vet inte heller hur jag ska orka fortsätta om det inte blir fler barn.Skrev förra veckan att jag lite känner att jag inte kan låta mitt liv stannas upp.detta är ingens fel ska tilläggas! Men jag vill ha  familj med tre barn det är min dröm.Blir det inte så kan jag bara inte acceptera vår situation och fortsätta med den här sekundära barnlösheten och sorgen tärandes månad efter månad....Hur tänker ni där? Är jag självisk?
    Förstår din besvikelse över att saker och ting inte blir som man vill eller planerade!

Men jag vet inte riktigt hur ett "uppbrott" i din relation skulle hjälpa dig att nå dina drömmar och mål.

Jag skulle personligen aldrig lämna min "gubbe" för det här (även om tanken har slagit mig... Förmodligen skulle han få fler barn om han bara träffade någon annan, och vem är jag att hindra honom från att skaffa så många barn han vill??). Men jag anser att jag vill ha barn med just honom och ingen annan... Då kan det kvitta för mig. Då är jag hellre jätteglad och lycklig över att jag faktiskt lyckades få ett barn (det är inte alla som kan få det ens). Då kan jag lägga all min tid på vårt enda barn och jag vet att min sambo delar exakt samma åsikt som jag.

Men än ger vi inte upp! ;)
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-01 22:06:48 följande:
    Får verkligen hoppas vi inte är kvar i denna tråden iallafall!!!
    Kan inte låta bli att fnissa lite åt den kommentaren :)
  • Kingston
    MoM11 skrev 2014-11-03 17:00:22 följande:

M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.
    Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.

Jag hejar på dig! Nu får vi alla hålla tummarna och tro som vi aldrig gjort förr!

Skickar några goa kramar till dig :)
  • Kingston
    M och M skrev 2014-11-05 16:25:58 följande:

Är så svagt så jag gissar ni inte ser det. Nu har det legat nån timme också plus att det syns mindre när man fotar. Får nåt fel om det visar gravid nu men för svagt så det blir missfall som förra gången. Då jag blödde två veckor och fick gå och ta hcg prov i typ åtta veckor...

php0Qx1Sk81207.jpgphpPGSseM65072.jpg

Shit va spännande! Jag ser strecket iaf... Vingård hoppas och tro på detta nu! Ta ett digitalt om någon dag eller två!

Jag har alla sparade kläder i tvättstugan så jag går också förbi dom varje dag!

Dessutom har jag spjälsängen fortf. uppe :( tragiskt men sant...

Nu ska vi snart ut och resa men i mellandagarna åker skiten ut!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?