Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Imorgon är det dags för ägguttag... nervöst!
Imorgon är det dags för ägguttag... nervöst!
Jag har en fråga jag skulle vilja ha svar på (men Gyn har vart stängt idag så jag har inte kunnat ringa dom och jag hittar inget vettigt svar på internet...)
Ni är ju några som testat både pergotime, ivf och andra hormonstimulerande medel...
Så jag frågar här tänkte jag!
Jag undrar om en äggblåsa kan bli för stor? Dvs kan den bli så stor att den är värdelös?
Jag har gått på min första pergotimekur och var på vul i onsdags (på dag 13). Då hade jag två äggblåsor som var 21 resp. 22 mm stora. Gyn förutspådde äl torsdag el fredag (dag 14 el 15) men här har ingen äl dykt upp...
Dessutom känns det som om jag ska sprängas snart! Uppblåst som en luftballong typ...
Jag brukar normalt ha äl på dag 17 men då, nu när jag är stimulerad, måste ju äggblåsorna va jättestora?!
Normalt skall ju vara 18-25 mm har jag hört?
Tack för ditt svar! Det gav iaf svar på min fråga om de kan bli "för stora"... De blir/övergår med andra ord till en cysta?
Mina äl-stickor tog givetvis slut igår... Så jag har inte testat idag (och tänkte faktiskt strunta i det och bara köra på) så jag borde nog köpa nya och hålla koll så att det verkligen blir äl denna gången då! Orka inte med mer operationer... =\
Ni är inte ensamna! Undviker också gravida och nyfödda så gott det går. Sticker i ögonen. Kommer ibland anhöriga till jobbet, med små.... jag "ser dem inte" inget gulligull från mig. Ser hur andra från trådarna man började i här har fått sina små. Inte jag...
M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.
Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.
Är så svagt så jag gissar ni inte ser det. Nu har det legat nån timme också plus att det syns mindre när man fotar. Får nåt fel om det visar gravid nu men för svagt så det blir missfall som förra gången. Då jag blödde två veckor och fick gå och ta hcg prov i typ åtta veckor...
Vingård= Vi får