• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Dag 2 i första kuren med pergotime och känner inget alls... Skönt det iofs. Har bokat in vul denna månaden så det blir inga äl-test denna månaden för oss :)

• Kingston
    Liten till skrev 2014-10-20 21:26:06 följande:
    Ska du på vul för att se om du har ägglossning?
    Ja eller snarare kolla så att det inte är en hel drös med ägg (dvs överstimulerad). :)
  • Kingston
    Liten till skrev 2014-10-21 05:18:31 följande:
    Aha ok smile1.gif ibland känner jag mig helt vilsen när ni tar olika mediciner och sprutor och allt vad det är. Men vi får väl se i januari om det är våran tur att börja med sånt. Vi har bestämt att boka tid och försöka få hjälp då.
    Ja jag känner mig lika förvirrad...

Jag gör bara som läkaren säger ???? och när jag har tröttnat kör vi på med ivf ????
  • Kingston
    Liten till skrev 2014-10-22 08:45:59 följande:

Hmm. Nu känner jag att jag inte riktigt vet hur jag ska göra här. Lägger vi upp bilder på gravtest här när man är osäker, eller låter vi bli det? Känns som att det kan vara jobbigt för många när man inte lyckas själv?

I vilket fall så har kag lagt upp en bild i tråden Svagt plus eller spökstreck.... Ni som vill kan kika där och ni andra behöver inte. Fick idag på äl+8 ett rosa streck, men alldeles utsmetat och efter tiden. Hoppas gör man ju ändå, men nu blev det mer spännande smile1.gif är hemma och sjuk, så ska hålla mig 4h och testa igen såklart. Åh vad jag hoppas nu!!!!

Tycker absolut du kan lägga upp bild! (Inte mig emot iaf).

Hur har det gått? Vad sa andra testet?
  • Kingston

Kände bara för att skriva av mig...

Satt och fyllde i en massa papper/frågor ang. min operation som gjordes för 1 år sedan (pga utomkvedshavandeskap).

Började helt plötsligt gråta... Antar att jag lagt locket på lite efter den händelsen och att det var lite jobbigt att lyfta på locket igen och att återge/minnas den jobbiga tiden.

Konstigt att det bara sköljer över en sådär utan förvarning...

Idag tycker jag världen är orättvis!

• Kingston
    Liten till skrev 2014-10-24 17:34:34 följande:
    Usch jag förstår precis din känsla. Men jag tror det är bra att gråta ibland. För jobbigt är det, hela den här karusellen.

Hoppas resten av din dag blev bättre.

Kram
    Dagen har varit väldigt bra för övrigt :)

Är det inte bra att vara förkyld när man vill bli gravid?

Ska det inte vara bra med lite sämre immunförsvar?

Kan ju hoppas att det för nåt positivt med sig iaf!! :D
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-10-28 09:15:49 följande:

Hej! Vad mycket ni skrivit.vad är det jag läser!? Grattis liten till!! Så roligt.Det ger oss andra hopp:)
    Helgen har varit hemskt jobbig psykiskt.Åkte upp för och hälsa på sambons familj som inte bor här och var glad och såg fram emot och koppla av och få ett avbrott från bebisar och min infertilitet.På vägen upp får vi ett meddelande att sambons syster har fått på morgonen,jag själv vaknade upp den tiden och blev påmind om min infertilitet.En flicka till blev det.Femte! Moahahaha!
    Är så stolt över min underbara son:) Så då blev man  direkt nedstämd och hela helgen har det pratats om deras bebis och om barn,varför följde jag med för?
    Men inga frågor om hur det går för oss som tur är.Jag sa det är tråkigt man aldrig kommer få uppleva det igen sa jag, då sa hon ja men det kommer nog när ni minst anar det.Jo visst...Så har kämpat emot tårar och försökt och inte lyssna och bara vara tyst istället.Och bebisen är det enda sambons mamma tjatar om nu också.
    Har äl igen nu vilken dag som helst så vi fortsätter försöka så gott vi kan.Sexet är alltid skönt och mysigt men det vore trevligt om det gav resultat snart också!
    Har sagt till sambon att vi försöker den här gången och med sista kuren Pergo i November efter detta om jag inte blir gravid.. sen får det va.Jag vill inte äta mediciner för länge för det var inte bra för mig så har sagt till sambon att jag måste bryta upp och gå vidare om det inte hänt nåt efter årsskiftet.Jag kan inte fortsätta vara tillsammans med nån bara för att jag älskar honom,mitt liv står stilla och tiden går och jag blir bara mer och mer deprimerad och ledsen.Jag vill ha familj och fler barn men det går uppenbarligen inte med honom.Om det inte blir fler barn kan jag inte fortsätta så här.Så det är väldigt jobbigt just nuGråter

Låter riktigt kämpigt!!

Hoppas att det ger lite utdelning innan jul!

Jag har också äl i dagarna. Återstår att se när :) jag brukar ha äl på dag 16-17 men nu käkar jag Pergo för första gången så jag har ingen aning om hur det här blir...
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-10-29 16:12:43 följande:
    Spännande,då har vi bim samtidigt:) Fick max utslag direkt på äl testet idag,jättekonstigt då det var cirkel igår kväll och i morse.Men vi har haft sex varannan dag sen Fredags som tur är!.Lördan var vi inte hemma..Fredag,Söndag ,Måndag, tisdag och ikväll med.Men vet nån varför det blev så på testet? Har aldrig varit med om att det slår om direkt till max,och ska jag räkna äl dagen som idag då? Eller är det första dagen den visar hög fertilitet? Det var nog i Söndags då,hade huvudvärk och jätteont i äggstockarna.
    Fick kanske en super äl nu ;) Håller tummarna för dig med!
    Är det clear blue du kör med?

Jag får alltid max utslag på dem, inget "mellanting"... Har aldrig fått.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?