MIna bröst
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Jag kan ha åsikter om politik och religion. Jag kan tycka att vissa saker är fel i en tex religion, men ändå visa 100% respekt för de troende/människorna (så länge de inte skadar andra) Jag gör skillnad på åsikt i ett större perspektiv, jämfört med uppfattning och inställning till en person. På samma sätt visar jag respekt mot bröstopererade och jag har ju människor i min närhet från den gruppen och jag dömer dem inte. Detta är ett diskussionsforum så här uttrycker jag mig därefter.
Kvinnor visar brösten och ser att stora fasta bröst är mycket uppskattade. Inte konstigt att de vill operera. Vi måste uppmuntra valfriheten.
Eller så visar fler kvinnor upp sig med mindre bröst, olika typ av bröst vilket ofta funkar jättebra. Det är ingen tävling.
[ quote=74350477][quote-nick]ErnstHugo skrev 2014-11-16 18:26:30 följande:[/quote-nick]Der är exakt den distinktionen jag försökte göra. Att vissa människor opererar sig ser jag inte som ett tecken på likriktning. Många offentliga personer går ut med att de plockat bort sina implantat. Det finns även andra krafter som likt du för debatten i en värderelaterad rikting och med internets kraft blir sällan stereotypa ideal oemotsagda idag
Jämför med 60-talet där fortfarande statlig television tillsammans med tidningar var de enda opinionsbildarna.
Att detta är ett diskussionsforum och att du har rätt att uttrycka dig precis som du själv anser lämpligt ser jag ingen i tråden som har opponerat sig emot.
Jag anser mig nämligen ha samma rätt och uttrycker mig därefter. Olikheter är per definition av godo.[/quote]Vad jag menar ang att uttrycka mig så skulle jag inte gå på en person som verkliga livet med de ord jag skriver här.
Att VISSA personer opererar sig skapar så klart inte likriktning (och jag är inte emot varje fall av operation. Det har jag deklarerat) Det är utvecklingen, att plastikoperationer ökar, som bekymrar mig och som jag tycker känns skrämmande.
De måste ändå betraktas som undantag att offentliga personer berättar att de tagit bort implantat. Men bra att det förekommer!
Utvecklingen sedan 60-talet har ju varit positiv på många sätt. Jag är ingen bakåtsträvare så. Jämställdhet har ju blivit bättre på många sätt sedan dess. Men jag vet inte om just kraven på kvinnokroppen var högre då. Det finns säkert olika perspektiv på det, men när jag tänker tillbaka på min barndom och tonår (som iof var 70-80tal) så tycker jag att det känns som att utseendepressen på dagens barn och ungdomar är högre. Det är jag rätt säker på att jag har läst också. (men orkar inte leta källa)
Ja och mår dåligt över att de ser hur mycket mer uppmärksamhet de storbröstade får. Det är inget fult utan fullt naturligt att föredra stora bröst, det blir så mycket tydligare när olika visar bröst. Tävling är det ju inte, man ser ändå vilka som belönas med mest kommentarer.
Hej :) här är mina bröst