MIna bröst
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Hej :) här är mina bröst
Nej, jag håller inte med. Jag tycker de är fina.
Mmm, jag håller med dig Steffo, Celines bröst är så vackra som bröst kan bli. Fast bilden ljuger, dom ÄR gudomligt vackra på bilden, men ändå finare...vackrare, i verkligheten.
Hur kan du i tidigare inlägg säga att du är avundsjuk på Fröken35, "inte nöjd" och mig, när du sitter på ett par lika vackra bröst??!
Nu ska jag väl inte säga för mycket kanske (för jag sitter ju i samma båt...)
Men hur i h*lvete kan ni underbara kvinnor vara missnöjda???
Kvinnoidealet blir bara sjukare och sjukare, det som glöms bort mitt i all skönhetshysteri är att vi ger en sjuk bild på en kvinnokropp för våra barn!
Förr var det inga problem med hur man såg ut, man såg ut som man gjorde, and thats it! Antar att du skaffa implantat för att du inte var nöjd med brösten? Och tydligen så är du inte nöjd nu heller utan ska göra lyft och vårtgårdarsförminskning, tror du ärligt att du kommer bli mer nöjd då? Ändrade sig efter barnen, ja se det då som något vackert, beviset på vad du fått och vad du har kunnat skapat!
Tror att självförtroendet sitter nån helt annanstans än i brösten, se dig på ett vackert sätt, istället för att hitta felen!
Visst har idealen för vissa blivit skruvade, men har vi inte också fått ett mer tillåtande samhälle med större tolerans för olika stilar? Så var det inte på det "Glada 60-talet" tror jag.
En del av eller tecken på tolerans är att alla skall få göra som de känner med sin kropp, även om det innebär kirurgiska ingrepp. Förespråkar vi respekt för individen och en allmän hållning att leva med sin kropp som de vill måste även bröstopererade få sluta vara persona non grata.