• Anonym (Diddi)

MIna bröst

Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?

• Svar på tråden MIna bröst
  • Anonym (Underbara)
    Anonym (Ärminabröstsnygga) skrev 2014-11-15 04:25:28 följande:

Hej :) här är mina bröst

Satan vilka godingar. ????
  • Celines Essence
    Pillare skrev 2014-11-12 22:10:04 följande:

Nej, jag håller inte med. Jag tycker de är fina.

Tack
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anton Chigurh skrev 2014-11-13 00:03:18 följande:

Mmm, jag håller med dig Steffo, Celines bröst är så vackra som bröst kan bli. Fast bilden ljuger, dom ÄR gudomligt vackra på bilden, men ändå finare...vackrare, i verkligheten.

Tack min älskade <3 ... Och när jag är hos dig känns det som att mina bröst är gudomliga... För det känns verkligen som du tycker det
  • Anonym (A-kupan)
    Anonym (Inte nöjd) skrev 2014-11-12 14:39:45 följande:
    Isåfall är dom redan förstörda, har implantat i brösten :) fast blir ju helt klart mer ärr om man gör lyft + vårtgårdarsförminskning.
    Kvinnoidealet blir bara sjukare och sjukare, det som glöms bort mitt i all skönhetshysteri är att vi ger en sjuk bild på en kvinnokropp för våra barn! 
    Förr var det inga problem med hur man såg ut, man såg ut som man gjorde, and thats it! Antar att du skaffa implantat för att du inte var nöjd med brösten? Och tydligen så är du inte nöjd nu heller utan ska göra lyft och vårtgårdarsförminskning, tror du ärligt att du kommer bli mer nöjd då? Ändrade sig efter barnen, ja se det då som något vackert, beviset på vad du fått och vad du har kunnat skapat! 
    Tror att självförtroendet sitter nån helt annanstans än i brösten, se dig på ett vackert sätt, istället för att hitta felen! Kyss
  • Celines Essence
    Quexet skrev 2014-11-12 23:18:58 följande:

Hur kan du i tidigare inlägg säga att du är avundsjuk på Fröken35, "inte nöjd" och mig, när du sitter på ett par lika vackra bröst??!

Nu ska jag väl inte säga för mycket kanske (för jag sitter ju i samma båt...)

Men hur i h*lvete kan ni underbara kvinnor vara missnöjda???

Råkade citera fel inlägg förra gången. Provar igen

Jag skrev faktiskt att jag tycker om mina bröst . Däremot tycker jag inte att de är fina om jag ser på dem med mer objektiva ögon och jag tycker att det finns sååå många mycket finare bröst. Men jag tycker om mina ändå
  • ÄngDal

Ja, dina bröst är jättesnygga! :)
  • Efraim Barkbit
    Anonym (A-kupan) skrev 2014-11-15 10:15:43 följande:

Kvinnoidealet blir bara sjukare och sjukare, det som glöms bort mitt i all skönhetshysteri är att vi ger en sjuk bild på en kvinnokropp för våra barn! 

Förr var det inga problem med hur man såg ut, man såg ut som man gjorde, and thats it! Antar att du skaffa implantat för att du inte var nöjd med brösten? Och tydligen så är du inte nöjd nu heller utan ska göra lyft och vårtgårdarsförminskning, tror du ärligt att du kommer bli mer nöjd då? Ändrade sig efter barnen, ja se det då som något vackert, beviset på vad du fått och vad du har kunnat skapat! 

Tror att självförtroendet sitter nån helt annanstans än i brösten, se dig på ett vackert sätt, istället för att hitta felen! 

Visst har idealen för vissa blivit skruvade, men har vi inte också fått ett mer tillåtande samhälle med större tolerans för olika stilar? Så var det inte på det "Glada 60-talet" tror jag.

En del av eller tecken på tolerans är att alla skall få göra som de känner med sin kropp, även om det innebär kirurgiska ingrepp. Förespråkar vi respekt för individen och en allmän hållning att leva med sin kropp som de vill måste även bröstopererade få sluta vara persona non grata.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (A-kupan)
    ErnstHugo skrev 2014-11-16 12:37:39 följande:
    Visst har idealen för vissa blivit skruvade, men har vi inte också fått ett mer tillåtande samhälle med större tolerans för olika stilar? Så var det inte på det "Glada 60-talet" tror jag.

En del av eller tecken på tolerans är att alla skall få göra som de känner med sin kropp, även om det innebär kirurgiska ingrepp. Förespråkar vi respekt för individen och en allmän hållning att leva med sin kropp som de vill måste även bröstopererade få sluta vara persona non grata.
    Jag har inget emot om man gör ingrepp till en viss del! Jag har kompisar som har silikonbröst osv! Men när det går för långt, det jag menar är att kommer hon bli helt nöjd om hon gör de operationer hon vill! När man aldrig accepterar att ens kropp ändrar sig med tiden, så kan man lätt halka in i operation efter operation och tillslut blir det alldeles för mycket! På så vis visar vi barnen att man inte är nöjd med sin kropp som man fick! Det handlar inte om just bröst utan om allt som ska ändras och nu ska man tydligen ha en opererad fitta också, med lagom blygisar osv! 
    Hoppas du förstår vad jag mena!
  • Cyanide84

Snygga!

De ser helt magnifika ut, och vilken form sen.

Får man känna? :)
  • Celines Essence
    ErnstHugo skrev 2014-11-16 12:37:39 följande:

Var olikheter mindre accepterade på 60-talet? Hur menar du?

2004 presenterade sifo att var fjärde svensk kvinna under 30 år skulle kunna tänka sig att genomgå en skönhetsoperation. Enligt en senare undersökning i Amelia kan 56 procent tänka sig att göra en skönhetsoperation.

Är det en bra utveckling?

Är det fint att de känner att de "får" bestämma vad de vill göra med sina kroppar?

Enligt siffror från kliniker som genomför plastikoperationer ökar siffrorna VARJE år. Plötsligt har vi en stor andel av Sveriges kvinnor med opererade bröst. Det här är ingen fantasifull spekulation utan en verklig utvecklingen. Det blir en likriktning och en inflation i begreppet skönhet . Kvinnor känner att de vill själva, och det är inte konstigt, ju mer normaliserat det blir. Om allt fler opererar sig kommer det bli allt mer "onormalt" med naturliga bröst och fler kommer att tycka tycker att det är en självklarhet att vilja operera sig.

Jag vill inte se en utveckling där unga tjejer växer upp i en värld där de bröst som syns hemma, på badhus, i omklädningsrum och på stan allt oftare är opererade.

Jag talar om skönhetsoperationer ur ett samhällsperspektiv.Jag känner personer som opererat sig och jag respekterar dem och deras beslut.

Jag tycker dock att det är beklämmande att vackra, vackra"ensamärstark", här i tråden, känner att hon måste operera sig för sitt självförtroende. Jag tycker att det beklämmande att "inte nöjd", med sina fina opererade bröst återigen vill operera sig för att känna sig fin.

Jag tycker dock inte ALLTID att det är fel att operera sig, precis som att jag inte tycker att det är fel att operera hängande ögonlock av kosmetiska skäl för vissa personer, men jag önskar att antalet bröstoperationer minskar och framför allt att ökningen inte fortskrider!

Jag tycker det blir fel när operationer ses som valfrihet. Dels kostar bröstoperationer oftast över 30 000. En del operationer kostar närmare 60 000 .Då närmar vi oss skönhet som en klassfråga. Dessutom tillkommer risken för olika komplikationer, som kan bli livslånga. Begreppet kvinnors frihet börjar urholkas och skruvas åt när man tänker på det.

Slutligen vill jag säga till dig ErnstHugo att detta inlägg framför allt är ett generellt inlägg i frågan och inte mot dig personligen. Jag förstår att du inte menar något illa, men som du vet är jag inte så inställsam när jag skriver mina åsikter och tankar.