• aqua84

Gravid efter IVF i september 2012

Grattis Helhjärtat!

Tack alla! Idag har vi inte sondmatat ngt alls utan ammat! Får dock väcka upp henne o reta upp henne lite, så hon vill äta..så skönt att sova idag när det inte kommer en massa sköterskor som ska bråka med henne hela tin!!

• aqua84

Grattis till alla bebisar!! Och stort lycka till te er som har ert kvar!

Vi kom hem igår och Lowa är precis som stora syrran va, super nyfiken så man har inte tid att amma Vilket resulterade i amning 1 ggr/ tim under natten...men men...

Tvätta fönster och springa upp och ner på kullar funkade för mig! Värkarna startade efter att vi hade vart på dagis avslutning med dottern... fast tror mer på slump.

• aqua84
    Frankie86 skrev 2013-06-15 16:11:28 följande:
    Jag tror att jag det sipprar vatten.

Kände hur det kom som en liten stänk i trosorna när jag stod ute med grannen. Sen rann det ännu mera och trosorna är alldeles blöta.

Kan det vara något annat än vattnet som börjat sippra?

Kanske bäst att lägga i en binda för att ha lite koll på läget?

Det va så det börja för mig...Fast förlossningen trodde det ev kunde vara vattniga flytningar...men ring in o kolla med dem!
  • aqua84

Heja Caroline!!! Håller tummarna nu att bebis tittar ut ikväll/natt!!

• aqua84

Här rullar det på. 2 veckor gammal igår, andra BVC- besöket idag, så nu har vi sprängt 3 kilosgränsen!!

Vi har även fått bukt med dessa blåsor (penfigus blåsor), skönt!!

• aqua84

Frankie..Vi behöver inte ha med detta papper när sambon ska skiva under. De bryr sig inte att hon är IVF barn.

Ta det lugnt med ammandes, stressar du upp dig så knyter sig allt..Om inte BVC-sköterskan va orolig så försök slappna av! Lowa hade gått förbi sin startvikt 1 vecka efter förlossningen, men då va hon ju så himla liten...Nu äter vi och spyr kaskader sen..ser ut som hon tömmer magsäcken ibland o direkt efter ska hon äta igen..! Di barna di barna!! Lycka till Frankie, det kommer gå bra!

• aqua84

Här skriks det innan mat och efter mat... Hon har väldans magknip, det drar ihop henne o sen skriker hon till rap,fis le bajs kommer..min stackars tjej..Ska ringa BVC nu o rådfråga om ev Kolik lr om det kan va mjölk..

Stoor kram Caroline!! Hoppas det blir bättre! Nej, jag blöder knappt inget längre..Då har jag det värre med magen. Måste dricka katrinplommonjuice för att den ska funka..

• aqua84

När jag fick mitt första barn blödde jag till o från upp till 10 v efter förlossning, helt normalt sa min bm..dock inte mkt men lite. Kommer väldans lite nu för mig, så jag hoppas det slutar helt snart!

• aqua84

Någon mer vars bebis låter rosslig/slemmig i halsen?? Blir lite smått orolig..

• aqua84

Ok Rajsiin. Vi såg idag att när hon spydde efter en amning kom det upp en liten slemklump..Men hon låter bättre till o från..

Tji fick jag ang blödning...Igår inget på hela dan, idag rött som mens, men inga mängder iaf!

• aqua84

SeZret...Är din tös oxå född 11/6?

Va skönt att få sova så långe..Här får jag knappt sova ngt alls på nätterna. Dels så "hönsar" jag kanske lite nu när hon är slemmig i halsen..orkar inte sova, utan måste ha koll. Ska ringa BVC i möra o kolla om det finns ngt samband med minifom o slem i halsen.

Har själv inte ont längre..Men smörjer för att bli av med hemorröjderna...inte kul

• aqua84

Stor KRAM Frankie! <3 Tyvärr finns det människor till allt...hoppas det löser sig.

Här håller man på o kladdar med någon sorts silikonkompress på bröstvårtorna pga att Lowa sugit för nätt på ena o legat för lågt på andra men det är mkt bättre redan!!

Minifom har kikat in= inge mera gallskrik efter varje amning innan rapen/spyan kommer!! Däremot mkt torr skorv i ansiktet o hårbottren, betor på all tvättning vi va tvungna att göra med alsollösning o decutan..men blåsorna är tack o lov borta!! Bara skorven kvar!

• aqua84

Miqaw..vi ska oxå smörja med ministern! Har smörjt i 2 dar nu och det ser mkt bättre ut redan..fortfarande skorv, men bättre...Sen har vi oxå projekt hårbotten kvar!

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012