• aqua84

Gravid efter IVF i september 2012

Lite nojjig jag med...kommer lite rosa på pappret nu på kvällen..Kan hoppas det beror på klamydiatestet som jag tog hos bm idag på inskrivningen...skulle ju peta med en "tops" då och nu på kvällen kom det rosa på pappret...Nån annan??

Nina 76...Vi hade ingen kontroll från inskrivningen tills efter RUL med dottern och ska inte ha det nu heller...

• aqua84
    Frankie86 skrev 2012-11-20 09:00:40 följande:
    Caroline, det är nog vanlig växtvärk tror jag!

:)

Idag går vi ju in i v11 v10+0 idag Caroline och Aqua :) bara en vecka kvar till v12, det här ska vi väl klara av!

Även om jag nojar hela tiden. Kan man må så här bra som gravid? Lite ömma bröst men inget mer.

Med dottern var jag illamående och kräktes varje morgon.

Men denna gången ingenting. Längtar till mitt vul nästa tisdag i v11+0. spännande och nervöst!

Jepp snart första milstolpen i graviditeten!! Jag mådde hur bra som helst ned dottern. Märkte knappt att jag va gravid!

Inget mera rosa på pappret...hoppas det va från testet igår!
  • aqua84

Vi gör RUL 15/1 kl 10...Lååångt kvar..Ska avverka en tävling, ett luciatåg, en Göteborgs/Ullaredsresa, jul, nyår och 2 st 2 årskalas (+ några besök hos sjukgymnast och läkare..suck)...innan det äntligen är dax...men jag håller mig sysselsatt iaf!

• aqua84

Jag kommer söka gravidpenning (havandeskapspenning) dels för skift jobb och tunga lyft, men kommer även försöka få gå hem i v24 pga allt buller (jobbar på industri)...annars får man gå hem i v32...Sen ska jag va hemma hela förändraledigheten pga att min sambo testa med tösen men vill inte va hemma med denna..då han mådde fruktansvärt tyvärr

• aqua84

Tycker mej oxå känna lite buffar, spec när jag kör bil..men vet ej om det är inbillning.

Har berättat för familjen, och ska berätta för mina ungdomar (som jag är simtränare åt), sen får jag börja att ta vännerna pö om pö...

• aqua84

Nån mer som känner tryck vid revbenskanten på framsidan? Jag har som en öm punkt...är LIVRÄDD att det är tarmvred igen..har "ont" på högersidan och det va där den vridit sig sist....:-S

• aqua84
    Nina76 skrev 2012-12-11 21:56:04 följande:
    Jag tycker också att ditt tryck påminner om symptom från gallan. Jag har aldrig haft tarmvred, det låter jättehemskt. Men när jag väntade min dotter så hade jag allvarliga gallstensanfall. Det var den värsta smärtan jag någonsin varit med om. Fick ligga inlagd med dropp och morfin i 3 veckor innan de till slut satte igång förlossningen (som var rena barnleken i jämförelse ).

Jag tycker du ska ta upp det med din BM och be om en koll av gallblåsan. Det är mycket lättare att behandla om man börjar i tid. Istället för att vänta tills stenarna är alldeles för stora för att komma ut. 

Ok..får kanske ringa och prata med BM om detta då...tänkte att jag kanske sträckt mej lr dyligt. För tarmvredet jag hade (vid förra graviditeten) va mer som kramper och hade mest ont mitt på magen...djävulusiska smärtor...föda barn va inget emot detta..så vill gärna inte uppleva det igen. Tack för svar!
  • aqua84

Frankie..Nästäppa är vanligt under graviditeten tyvärr. Jag fick det sent med dottern..men har det redan jag me...kan gå upp och ner har jag hört..

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012