• aqua84

Gravid efter IVF i september 2012

Va på åb till bm idag..blodtrycket hade gått ner till mitt normala och ingen äggvita i urinen!!

I möra är det spec mvc, provtagning och diabetescentrum som gäller! Hel dag på sjukhuset.. Men lika bra att utreda ordentligt!

• aqua84

Tack hörrni!! I möra kommer domen efter ett dygn med fingerstick innan och efter måltid.

Helhjärtat: magen brukar sjuka när bebis lagt sig "rätt" och är färdigbakad...nån dag/dagar innan förlossning.

• aqua84

Fick domen igår...Lätt graviddiabetes. Ska fortsätta att sticka mig i fingret 4 ggr/dag fram till förlossning + 3 dar efteråt...Vilken n

• aqua84

Rajsiin..Tack. Har däremot pratat med en sköterska som jobbar med diabetespatienter, och enli henne har jag ingen diabetes..Mina värden är för bra för det..Men är väl lika bra att ha koll på det!

Mitt BF är 22/6

• aqua84

Grattis Lillflickan!! Hoppas du och killen repar sig snart så ni kan mysa o få en vardag!!

• aqua84

Hade bm besök idag. Allt bra..min kurva ligger strax under medelkurvan..Känns skönt att den inte drar iväg uppåt för då finns risken att bebisen blir för stor

• aqua84
    miqaw skrev 2013-05-06 12:14:18 följande:
    Hade också besök hos BM idag. Var hos en annan förra måndagen då min ord. vabbade gången jag skulle gått, och "vikarien" mätte SF- måttet heeelt fel visade det sig idag. Fick info om att inte oroa mig men det finns ju ändå i bakhuvudet. Men idag såg allt bra ut och lillan följer sin kurva igen, strax under medelkurvan. Jätteskönt!!!!

Hoppas ni får en underbar måndag! 

Skönt att det ser bra ut. Det är ju nackdelen med att få en ersättare..alla mäter olika..oavsett hur rutinerade de är. Men kan tänka mig att det känns skönt att få "din" bm o måtten ser bra ut igen!!!
  • aqua84
    Rosa fjäril skrev 2013-05-09 21:13:26 följande:
    På tisdag ska jag på ultraljud för att kolla hur bäbis ligger! Ska bli kul....mår som en påse nötter för övrigt! Hoppas ni andra mår bättre!!!

Lycka till! Hoppas du blir o må bättre!
  • aqua84

Urk...fått världens halsbränna..som ALDRIG ger sig!!! Inte ens med att trix o tips...Blää

• aqua84

Hur mår alla? I möra är det dax för Vårruset i stan! Själv ska jag gå (i knapp styrfart) de 5 km...Laddar med VILA idag o i möra!

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012