Gravid efter IVF i september 2012
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Vi är inte alls avis Rosa fjäril, nej då, inte alls ;)
Hehe...frågan är ju bara hur jag ska orka ta mig 3 mil med mitt illamående:/
Åhh va avis jag är!
Jag har 6 dagar kvar innan jag får se nått..
Men jag tror dagarna kommer gå ganska snabbt eftersom jag jobbar nu och hela helgen..
Och jag har 8 dagar kvar. Kan tiden gå liiite fortare tack. Men jag har ändå börjat känna mig lite lugnare, för jag har inte blödit något förutom beiga flytningar och jag har inte haft ont mer än molvärk, så nånting måste det finnas där inne. Det man är orolig för är ju om hjärtat slår. Läste någonstans att om hjärtat börjat slå är det typ 1% risk för missfall. Det låter ju jäkligt bra!
Och jag har 20 dagar kvar !! Det känns ju som en oövervinnerlig tid !!
7 dagar idag... och det blir bara värre för varje dag som går... den största oron jag här är att detta är ytterligare en ofostrig graviditet... Nej, oddsen för att det ska bli två gånger i rad är absolut inte stora, men första och enda gången innan denna var så... Har bara det som "referens"... Att dessutom jag mår ok kanske inte gör mig lugnare ha ha ha. Men detta SKA bli bra, det SKA bli bebis i juni!
Ja, junibebis ska det bli inget annat!
Imorgon går jag in i vecka 8, helt sjukt! Och det är det längsta jag nått då jag fick X i vecka 8 förra gången. 1vecka kvar till vul! :) magen har blivit ganska stor nu och drygt att dölja men eftersom det bara är svullet så ser jag mest tjock ut när jag sitter. Ser det bra ut på vul nästa vecka ska vi berätta för våra föräldrar efter det. :) måste bara komma på ett roligt sätt att säga det på. Hur kommer ni berätta eller om ni redan gjort det?
Vi berättade samma dag som vi testade! Dom visste ju när vi skulle testa. Har du inte berättat att du gjort ivf?
Då min mor höll på att tjata hål i huvudet om när ska ni börja behandlingen mm bad jag henne sluta fråga för att vi skulle få lugn och ro. Vi hoppas kunna hålla det hemligt fram till julafton, vi bor på olika orter och ses Max en gång i månaden så ett litet paket på köksbordet på julaftons morgon från barnbarnet är vår dröm för att berätta.