• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • arla1982

Hej... får jag hoppa in hos er. Gjort ivf på Öresundskliniken i Malmö. Fick två ägg insatta den 28/9. Och har plussat... Fick dock en blödning igår och mår så där. En liten blödning, dock riktigt rött blod, varade typ en timme. Inget mer sen. Har vul den 29/10 och ja...såklart nervös. Håller tummarna att det ska finnas ett hjärta som slår då...  Ser fram emot att följa er andra i tråden!! Kram från mig

• Helhjärtat

Visst var det någon som skulle göra vul idag?

Följ dina drömmar
  • Lac2010

Hej tjejer! Har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första Vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!!

• Lillflickan

Var på kontroll idag. Fortfarande för tidigt att se något tyvärr. Men han såg i alla fall en hinnsäck på 1cm och gulesäcken. Sist var det bara en liten prick. HCG hade ökat från 5000 till 13000 sen i måndags så det går åt rätt håll. Överstimuleringen hade börjat gå tillbaka också. Nu får jag vänta till 29/10 för det riktiga VUL. Då borde man se.

• gilda3
    Helhjärtat skrev 2012-10-19 10:46:50 följande:
    Visst var det någon som skulle göra vul idag?
    Följ dina drömmar

Japp, jag ska i eftermiddag! Är i vecka 8 (7+1) nu. Ojoj, nervöst. Men jag har haft en så bra känsla hela tiden, så jag skulle bli förvånad om det inte fanns nåt där!
  • gilda3

"Allt ser perfekt ut" var domen på UL . Så otroligt skönt!! Fick se ett litet pickande hjärta också, på min lilla 13,5-milimeters knodd.

• Helhjärtat

Underbart glida! :) längtar tills på torsdag då jag förhoppningsvis får samma härliga besked!

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012