• arla1982

Gravid efter IVF i september 2012

Hej... får jag hoppa in hos er. Gjort ivf på Öresundskliniken i Malmö. Fick två ägg insatta den 28/9. Och har plussat... Fick dock en blödning igår och mår så där. En liten blödning, dock riktigt rött blod, varade typ en timme. Inget mer sen. Har vul den 29/10 och ja...såklart nervös. Håller tummarna att det ska finnas ett hjärta som slår då...  Ser fram emot att följa er andra i tråden!! Kram från mig

• arla1982

Välkomna!! :) Hur mår ni allihopa?
    Jag är super nervös inför vul på fredag. Blödningen i onsdags tog ner mig på jorden lite... All molvärk har försvunnit... men ja... vi får se...än har jag inte gett upp helt... :) kramar 

• arla1982

Kramar till dig rosa fjäril!!
    Lycka till på vul allihopa!! uppdatera oss sen.. :) kram  

• arla1982

Grattis helhjärtat!!

Jag blöder idag... vul imorgon. Vet att det är kört nu. Andra blödningen på en vecka... och mycket mer denna gången. Bara att ta nya tag säger folk... Bara??? Usch... vet inte hur mycket man ska orka...  
    Va rädd om er allihopa!!! kramar 

• arla1982

Glida3...tack för att du frågar. Uppskattar det! Åhh...jag vågar knappt svara... förklarade om blödningarna för läkaren... han nickade och antecknade....sen dags för undersökning. Lång tystnad sen säger han... "ja, det här ser ju inte så tokigt ut"... ähh...ok? Och så fick vi se ett litet tickande hjärta. Den känslan... Allt hopp var borta när jag åkte till kliniken idag. Vet att det är en väldigt lång resa kvar och mycket kan fortfarande hända...men nu ska jag försöka slappna av och njuta. Jag är i v. 7 nu och han sa att det kan komma mer småblödningar men jag skulle försöka att inte oroa mig. hmm.. jaja... Hur mår du?? Och ni andra?? kramar

• arla1982

Jag är tvärtom... känner inte ett dugg och har panik för det... puh... kan inte veckorna gå lite snabbare nu :) kram alla

• arla1982

Hej på er!

Jätte länge sen jag skrev här. Men har varit inne och smygläst så jag har koll på er..*ler*
    Tänk att det börjar närma sig för oss nu...åhh...spännande!!
    Jag går in i vecka 40 idag. Beräknad till den 9/6. Lääääääängtar!!!!

Såg du skrev om benet helhjärtat. Jag fick likadant för en månad sen. Men jag hade även någon punkt i låret som ömmade extra. Det var ytliga blodproppar så jag tar blodförtunnande för det nu. Min barnmorksa sa det inte var någon fara utan det var på akuten dom upptäckte det sen när jag fick jätte ont. Säger såklart inte att det är det du har. Men bra att du kollar det. Jag har inga besvär av det idag utan tar mina sprutor. Men dom sa det var bra det upptäcktes när det gjordes för dom satt bara i dom ytliga blodkärlen. Som sagt.. vill inte va negativ och skrämma dig... bara rädd om dig. :)

För övrigt mår jag bra. Pigg, glad och väldigt förväntansfull!
    Kram till er alla! 

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012