• C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Hur skulle ni reagera om, låt oss säga, ni kommer på ert barn med att plåga en hund?

Är det okej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 23:51
    Till er som inte förstår vad min poäng med denna tråd är:

Att i ena stunden tillrättavisa ett barn som exempelvis drar en hund i svansen för att i nästa stund servera slaktad ko, måste vara höjden av moralisk schizofreni.

Vad blir du helst? Slaktad eller slagen?

Vi behöver inte äta kött för att överleva. Djur har ett intresse, på samma sätt som du, av att leva. Att bortse från deras önskan att leva endast för njutnings skull är moraliskt förkastligt.

Ät inte kött för fan. Det är ett övergrepp, på samma sätt som allt annat förtryck av kännande och tänkande individer.

Lägger in detta i trådstarten och tackar för mig. Men fortsätt gärna att stånga er blodiga för att hitta ett enda argument som rättfärdigar köttätande. Spoiler alert: ni kommer inte att lyckas.

• Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...
  • C Boom
    Sunshine808 skrev 2012-08-23 22:55:21 följande:
    Använder du lim?
    Nej.
  • Sunshine808
    C Boom skrev 2012-08-23 23:01:55 följande:
    Säg inte det, hehe.

Den största delen av köttet på den svenska marknaden kommer från djur som levt under vidriga förhållanden. Kött åker än hit och än dit innan det hamnar på tallriken. Vi slösar även något sjukt med jordens resurser för att ens kunna föda upp djuren vi ska äta. Så ur ett miljöperspektiv är det förkastligt att äta kött. Kan hända att mina godsaker skeppas runt en del, men utan att en individ tvingats lida och blivit dödat.
    Jasså, hur vet du att dina grönsaker inte har tagit död på någon? att alla de som lever på banan och kaffeplantage mår bra
  • Sunshine808
    C Boom skrev 2012-08-23 23:03:40 följande:
    Nu finns det även forskning som tyder på att vi inte alls är menade att äta kött.
    varför använder vi då inte blindtarmen?
  • C Boom
    Paksenarrion skrev 2012-08-23 22:52:23 följande:
    Och? Antingen så kan alla eller så kan inte alla.

Det är inte första gången jag stött på en frälst veggo-ätare precis. Med argumenten att alla kan, för djurens skull, för miljöns skull. You name it, i've heard it.
    Är inte här för att försöka frälsa. Jävla waste med tid. Du är lika övertygad om din sak som jag är om min.

Här sitter jag en torsdagkväll tuggandes på en vegoölkorv och slår ihjäl lite tid bara. Peace.
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:03:40 följande:
    Nu finns det även forskning som tyder på att vi inte alls är menade att äta kött.
    Källa på det?

Vi har ögonen framåt, vilket innebär att vi är mer jagare än föda. Vi har vassa tänder SAMT platta för en ALLSIDIG kost. :)
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 22:53:18 följande:
    Ts

Hur länge har du varit vegetarian?
    Åtta år.
  • Strövaren
    C Boom skrev 2012-08-23 23:01:55 följande:
    Säg inte det, hehe.

Den största delen av köttet på den svenska marknaden kommer från djur som levt under vidriga förhållanden. Kött åker än hit och än dit innan det hamnar på tallriken. Vi slösar även något sjukt med jordens resurser för att ens kunna föda upp djuren vi ska äta. Så ur ett miljöperspektiv är det förkastligt att äta kött. Kan hända att mina godsaker skeppas runt en del, men utan att en individ tvingats lida och blivit dödat.
    Ja, det må va hänt. Köttindustrin är ingen smickrande industri för människan, det kan jag hålla med om.
    Du kanske borde börja frita djur istället för att kasta pärlor åt svin som mig ;)
    Egentligen är det det enda rakryggade om man värderar djurens liv så pass högt som du uppenbarligen gör.

Nåja, ska gå och göra i ordning min lunchlåda nu. (Spaghetti och köttbullar).
  • Uffesson

Dessutom skulle världen bli PROPPFULL med djur om vi inte dödade några av dem. Vi är menade att döda och jaga.

Vad hade du tänkt annars? Skulle vi bara döda dem för att de inte ska bli för många, och därmed inte överleva?

• C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:09:29 följande:
    Källa på det?

Vi har ögonen framåt, vilket innebär att vi är mer jagare än föda. Vi har vassa tänder SAMT platta för en ALLSIDIG kost. :)
    Du är väl ett barn av vår tid?

Fixa fram din egna fakta om du är genuint intresserad.
  • La Lola
    C Boom skrev 2012-08-23 23:07:55 följande:
    Är inte här för att försöka frälsa. Jävla waste med tid.
    Så...varför startade du tråden...?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...