• C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Hur skulle ni reagera om, låt oss säga, ni kommer på ert barn med att plåga en hund?

Är det okej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 23:51
    Till er som inte förstår vad min poäng med denna tråd är:

Att i ena stunden tillrättavisa ett barn som exempelvis drar en hund i svansen för att i nästa stund servera slaktad ko, måste vara höjden av moralisk schizofreni.

Vad blir du helst? Slaktad eller slagen?

Vi behöver inte äta kött för att överleva. Djur har ett intresse, på samma sätt som du, av att leva. Att bortse från deras önskan att leva endast för njutnings skull är moraliskt förkastligt.

Ät inte kött för fan. Det är ett övergrepp, på samma sätt som allt annat förtryck av kännande och tänkande individer.

Lägger in detta i trådstarten och tackar för mig. Men fortsätt gärna att stånga er blodiga för att hitta ett enda argument som rättfärdigar köttätande. Spoiler alert: ni kommer inte att lyckas.

• Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...
  • Paksenarrion
    C Boom skrev 2012-08-23 22:37:21 följande:
    Varför inte?
    Nej. Svara på frågan istället för att komma med motfrågor.
  • ninaflower

Jag var en fas i livet jag var vegetarian, men det växte bort (2 år höll det)..

Jag var på skidresa med vänner till Åre under en vecka, och jag var vegetarian. Men när en kille i lägenheten tog fram leverpastej kunde jag inte hålla mig..Jag bredde en macka och njöt.
    Och där slutade jag äta enbart veggi kost

• trollizz
    La Lola skrev 2012-08-23 22:39:06 följande:
    Ts

Är det bara djuren vi äter som bekymrar dig?

Hur ser du på detta med den miljöpåverkan som blir när man reser utomlands?

Precis vad jag tänkte också!!
  • Sunshine808

Eftersom att växter kan kommunicera med varandra, så kanske forskarna får veta att växter har känslor, vad ska vi äta då?

• C Boom
    IsadorasMamma skrev 2012-08-23 22:36:09 följande:

Jag tycker du är helt ute & cyklar TS / Vegetarian

Tråkigt.

Vi lär våra barn att inte slå våra husdjur men vi serverar torterat kött till middag.
    Jag får inte ihop den ekvationen.

Det finns ingen anledning att slå en hund. Det finns ingen anledning att plåga, döda för att till sist äta en ko.
  • Sunshine808
    C Boom skrev 2012-08-23 22:42:22 följande:
    Tråkigt.

Vi lär våra barn att inte slå våra husdjur men vi serverar torterat kött till middag.

Det finns ingen anledning att slå en hund. Det finns ingen anledning att plåga, döda för att till sist äta en ko.
    Finns kossor som dör lyckliga, allt kött är inte torterat
  • C Boom
    ninaflower skrev 2012-08-23 22:41:37 följande:
    Jag var en fas i livet jag var vegetarian, men det växte bort (2 år höll det)..

Jag var på skidresa med vänner till Åre under en vecka, och jag var vegetarian. Men när en kille i lägenheten tog fram leverpastej kunde jag inte hålla mig..Jag bredde en macka och njöt.
    Och där slutade jag äta enbart veggi kost

Gött.
  • trollizz
    C Boom skrev 2012-08-23 22:42:22 följande:
    Tråkigt.

Så du menar att djuren här i sverige TORTERAS före slakt??
    Vet du vad tortyr är? 
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...