• Anonym (Lite trött)

Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

Jag satt och bläddrade bland bilannonser på Blocket och skrattade högt när jag läste följande i en annons:

"pratar endast svenska och behöver inga nya kompisar som vill pruta."

Jag kände igen mig, för jag har sålt några bilar på Blocket och de flesta som ringer är invandrare som knappt kan prata svenska och många pratar engelska utan att fråga om det är OK och dessutom ska de alltid pruta och kallar en för "kompis". Ofta är det lite klumpigt, för de kan öppna med att säga "Vad är ditt sista pris, kompis?" Då har de genast diskvalificerat sig för vidare diskussioner med mig.

Ofta är det så att de inte verkar ha läst nästan nåt i annonsen utan börjar med att ställa en massa frågor om sånt som jag redan skrivit. Jag brukar nämligen vara noga med så mycket info som möjligt i annonsen. Men antingen orkar de inte läsa eller så kan de inte.

Jag köpte en billig bil för ett par år sen. Han som sålde sa: "Skönt, då kan jag plocka bort annonsen och slippa alla påringningar från invandrare som bara vill pruta!" Till saken hör att bilen kostade 3000:- och det var den verkligen värd. Jag skulle aldrig ha drömt om att pruta på det priset!

Lite trött är jag...

Fler som har liknande erfarenheter? Trötta på den - antar jag - kulturkrock som sker på Blocket och andra annonsförmedlingar?

• Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?
  • Mymlan L
    fettjock skrev 2012-09-17 15:12:01 följande:
    Var det 2 vika upp skivor på  var sida också? Denna antikhandlare frågade säkert 10ggr om den flätade korgens skick. Sa varje gång att skicket på den är som den var tillverkad igår. Mycket nyfiken i vad han kunde tjäna på denna, antihandlare idkar ju inte välgörenhet precis :p Kan varit ett uppdrag också, och priset inte längre av samma betydelse.

Tänk om?
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 15:30:42 följande:

Du vet att mn inte får svära här, och inte över huvud taget, om man inte vill få den stämpel som du genom dina inlägg sätter på dig själv. Mycket osympatisk bilhandlare - värsta sorten. Skulle du råka på mig skulle du aldrig någonsin få sälja en bil till mig. Din attityd skulle omöjliggöra en affär. Förresten köpte jag för ett år sedan en skitbra bil för 10000. Den kommer att gå minst tio år till. Den har tom dragning och stort bagage.
    Jag svär inte här fattar du väl?
    Jag svär åt dig i telefonen, trodde det var självförklarande.
    Eftersom du pratade om vad som hände om du pratade mig och ville pruta.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 15:39:00 följande:

Tänk om?
    Tänk om?? hur menar du?

• Mymlan L
    fettjock skrev 2012-09-17 15:42:18 följande:
    Tänk om?? hur menar du?

Ja, vad kan jag mena tro? Vad frågade du om. Det var ett svar på din giriga fråga.
  • Mymlan L
    fettjock skrev 2012-09-17 15:41:11 följande:
    Jag svär inte här fattar du väl? Jag svär åt dig i telefonen, trodde det var självförklarande. Eftersom du pratade om vad som hände om du pratade mig och ville pruta.

Svär du i telefonen också??? Inte konstigt att du inte får sälja dina rullande vrak med sådant ohyfs och bristande social kompetens.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 16:04:13 följande:

Ja, vad kan jag mena tro? Vad frågade du om. Det var ett svar på din giriga fråga.
    Var inte ens mitt sybord, kunde du inte ens utläsa detta?
    Och nu får du förklara vart min girighet är Skrattande Skrattande Skål

Frågan var undra vad den verkligen var värd, nu när han betedde sig så.
    Men tydligen för svår fråga.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 16:08:12 följande:

Svär du i telefonen också??? Inte konstigt att du inte får sälja dina rullande vrak med sådant ohyfs och bristande social kompetens.
    Vem har sagt att jag skulle svära, finns många sätt att be någon dra åt helvete.
    Jodå, man får alltid sålt dom, just för dom är värda 3000:-.
    Du förstår ju inte vad det är för slags bilar detta, så en vidare diskussion om dessa verkar rätt meningslös.
    Men vi får se, man kan ju bli överraskad Solig
  • kajzawargh

Fettjock; din girighets vara eller icke vara kan du starta en egen tråd om.

BTW trodde jag att en diskussion skulle ta upp erfarenheter området och inte enbart medhåll till TS. Än en gång är nivån här på FL i sandlådan, så tröttsamt.

• fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 17:33:56 följande:
    Fettjock; din girighets vara eller icke vara kan du starta en egen tråd om.

BTW trodde jag att en diskussion skulle ta upp erfarenheter området och inte enbart medhåll till TS. Än en gång är nivån här på FL i sandlådan, så tröttsamt.
    Du som diskuterar min girighet, är nog du som behöver starta en tråd om detta.
    Girig om saker som inte ens är mina, sicken humor Skrattande
    Hur fick du till detta Solig

Det blir sandlåda när ni försöker göra om tråden till en rasisttråd, istället diskutera ett mycket välkänt fenomen.
    Kanske du borde rannsaka dig själv lite, det vore rätt bra för dig hoppas jag.
  • kajzawargh

Fettjock; omg var fick du rasistvinkeln ifrån? Jag diskuterar endast fenomenet prutning på Blocket och kan konstatera utifrån mina erfarenheter att det är medelålders svenska gubbs som lägger skambud.

Vidare konstaterar jag att prutning är lika vanligt vem som än är köpare.

Antar att det där är ett känsligt ämne för dig eftersom du reagerade så kraftigt...ha ha ha!!

Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?