Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?
Jag satt och bläddrade bland bilannonser på Blocket och skrattade högt när jag läste följande i en annons:
"pratar endast svenska och behöver inga nya kompisar som vill pruta."
Jag kände igen mig, för jag har sålt några bilar på Blocket och de flesta som ringer är invandrare som knappt kan prata svenska och många pratar engelska utan att fråga om det är OK och dessutom ska de alltid pruta och kallar en för "kompis". Ofta är det lite klumpigt, för de kan öppna med att säga "Vad är ditt sista pris, kompis?" Då har de genast diskvalificerat sig för vidare diskussioner med mig.
Ofta är det så att de inte verkar ha läst nästan nåt i annonsen utan börjar med att ställa en massa frågor om sånt som jag redan skrivit. Jag brukar nämligen vara noga med så mycket info som möjligt i annonsen. Men antingen orkar de inte läsa eller så kan de inte.
Jag köpte en billig bil för ett par år sen. Han som sålde sa: "Skönt, då kan jag plocka bort annonsen och slippa alla påringningar från invandrare som bara vill pruta!" Till saken hör att bilen kostade 3000:- och det var den verkligen värd. Jag skulle aldrig ha drömt om att pruta på det priset!
Lite trött är jag...
Fler som har liknande erfarenheter? Trötta på den - antar jag - kulturkrock som sker på Blocket och andra annonsförmedlingar?