Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:47:01 följande:
Mhm. Och då Schyman, Rosenberg, Sveland och Borgström också är demokrater, så vill du förstås inte sammankopplas med dem och kallas demokrat, utan kallar dig hellre antidemokrat?
Det är den logiken du följer, nämligen.
Sina underliga utspel har de inte gjort i egenskap av demokrater, utan i egenskap av feminister. Det är väl, i den rörelsen som överallt annars, de tomma tunnorna som skramlar mest. Problemet är att tunnorna med innehåll knappt märks alls i just detta fall.
I övrigt känner jag att den här tråden visar precis det jag alltid tyckt och tänkt om feminismen. Visst, alla som kallar sig feminister kanske inte ställer sig bakom alla konstigheter ledande företrädare för inriktningen kläcker ur sig - men samtidigt återkommer det hela tiden, det här att man ska tolka, tänka, tycka och känna som ni - annars har man inte förstått vad feminism handlar om. Ni har tolkningsföreträde och vet minsann vad feminism är och håller man inte med har man fel.
Hela den retoriken står mig ärligt talat upp i halsen. Varför är det så provocerande att jag inte vill kalla mig feminist trots att jag, faktiskt, är för jämställdhet?