• CMM

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-08-23 23:40:50 följande:
    Den Svenska statsfeminismen har aldrig utstått granskning eller debatt, nyligen sa den nya S ledaren att han var feminist men det är han inte.

Han vet dock att det är politiskt självmord att säga något annat. Den Svenska statsfeminismen som körts ned i halsen på folket tack vare genusmaffian som använder samma förtryckarmetoder som de anklagar det så kallade patriarkatet för,  är inte synonym med jämställdhet..
    Aaapppappappapapp, så får du inte tycka för då kan allas vår elitdebattör FMGA komma med talibanpiskan!

DET FINNS INGEN STATSFEMINISM! 
  • CMM
    FMGA skrev 2012-08-24 21:04:11 följande:
    Jag tror att det är fanatismen mer än bristande intellektuell förmåga som gör att talibanen brister i källkritik.

Faber har fått sällskap, inte bara av dig, i sin jakt på batikhäxor och kamp mot den heliga svenska statsfeminismen. Och tydligen var det tråden om den vanlige hederlige mannen som protesterar mot sin extremfemistiska frus tilltag att kalla sin son hen och klä honom i klänning genom att själv klä sig i klänning som triggade igång er igen.

Ingen begär väl heller egentligen  att ni ska förstå något av källkritik, det är väl grundförutsättningen för talibaniserandet att  man saknar förmåga  och vilja  att ens göra en trovärdighetsbedömning av något som stöder den egna sektens trosuppfattning.

Själv är jag rätt övertygad att den tråden är fabricerad  av en av dina trosfränder. I alla trådar som handlat om hen - och det är inte få - förklarar talibanen hur hen används av genusfascisterna medan alla henanvändare förklarar hur de tänker.

Tacka fan för att talibanen blir frustrerad när inte talibankartan stämmer med verkligheten - och då startar talibanen  små trådar för att övertyga andra - och inte minst sig själv - om den svenska statsfeminismen och genusfascismens härjningar.

Ärligt talat tycker jag att du och Faber framstår  som drogade  Don Quixotear när ni slåss mot väderkvarnar som statsfeminism och batikhäxor.

Jag tror inte att ni har förutsättning att växa som män genom att ge feminismen skulden för egna misslyckanden som just män. Tvärtom krymper ni på alla plan, inklusive det kanske mest väsentliga.
    Jag ska nog inte skriva allt jag tänker just nu, då blir jag avstängd. Man undrar om du är lika dryg i verkligheten som här - för din omgivnings skull hoppas jag verkligen inte det.
  • CMM
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:44:04 följande:
    Lol. Tur att det finns en VISS enad front mot bullshit-ordet här på politiskt korrekta FL iaf.
    Skrattande PS jag kan skriva "snippa" - utan att kräkas.
    Ja, fy fan. Jag har en dotter på tio månader, så dagen då jag måste bestämma mig för vad vi ska kalla "den" kommer närmare och närmare. Jag vägrar säga snippa.
  • CMM
    Anonym (braord) skrev 2012-08-28 13:05:12 följande:
    Men vad exakt är problemet med att ordet "hen" finns i SAOL? "Hon" och "han" kommer ju fortfarande användas för det mesta eftersom det oftast är lätt att könsbestämma de människor vi möter. 
    Så länge det finns puckon som (t.ex.) startar trådar här och konsekvent omnämner sina barn som "hen" trots att de är mycket väl medvetna om huruvida barnet är pojke eller flicka finns det ett problem. För de har missuppfattat "hen" precis lika mycket som "det finns bara två kön"-folket.
  • CMM
    PolyPond skrev 2012-08-28 14:34:23 följande:
    Jag tycker det är intressant hur mycket krut man kan lägga på att bli arg på ett ord som hen, men låta vinterkräksjuka, bredband, app och vaskning passera utan kommentar.
    Inget av de orden är så anstruket av genus och feminism som "hen", där har du det enkla svaret.
  • CMM
    Anonym (braord) skrev 2012-08-30 12:15:33 följande:

Vad är det som är så farligt med att tidningar använder sig av ordet på ett korrekt sätt (dvs när könet inte är känt)? Det gör väl snarare att ordet tappar sin radikalfeministiska koppling och blir mer neutralt. 

Eller så gör det att tidningarna tappar sin neutrala koppling (om vi låtsas att en sådan finns) och framstår som mer radikalfeministiska...
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    Anonym (braord) skrev 2012-08-30 12:36:50 följande:
    I dina ögon till en början kanske, men jag tänker mer långsiktigt. Debatten kommer att vara bortglömd en dag. Om du aldrig skulle ha hört talas om hen-debatten och får höra om ett nytt ord som har definitionen "pronomen som används innan personens kön är känt", skulle du då automatiskt tänka "Hjälp! Radikalfeminism!"? 
    Sannolikt inte.
  • CMM
    Anonym (braord) skrev 2012-08-30 12:43:46 följande:
    Då är vi överens om den saken. Kan du då även tänka dig att det finns hen-användare idag (minst en i alla fall) som inte har någon radikalfeministisk agenda utan helt enkelt tycker att det är ett användbart ord?
    Jag kan inte bara tänka mig det, jag utgår ifrån att det är så. Det ändrar inte att för mig och många med mig är ordet anstruket av genus"vetenskap" och radikalfeminism. Jag kan se hur ordet är tänkt att användas och sympatisera med tanken, men av nyss nämnda skäl finner jag det ändå svårt att ta till mig.
  • CMM
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 12:47:44 följande:
    Ja JAG blir iaf avogt inställd till dem. Har inte läst en Nöjesguiden sen deras fiasko-hen-nummer.
    Samma här. Det var som om de ville skriva mig på näsan att "nu är det så här man skriver, tro inget annat". Barnsligt resonemang från min sida kanske, men ändock.
  • CMM

Jag vill slå ett slag för det synnerligen trevliga ordet "vederbörande", för vilket "hen" är en synonym (kanske mer kmptbl me dagens SMS-språk, lr va tror ni?)

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!