• CMM

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-01 22:41:38 följande:

Men gud vad du snackar skit nu. 
    Har du något att backa upp dina ord med eller är det bara allmännt hackande på kvinnor och i synnerhet på kvinnor som har fräckheten att tycka att jämlikhet är en bra grej.

Feminister = kvinnor?
    Feminism = jämlikhet?

Två fel, noll rätt. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM

Feminister måste inte vara kvinnor. Alla kvinnor är inte feminister. Alla feminister är inte kvinnor.

Feminism slåss för kvinnors rättigheter ja. Behjärtansvärt förvisso - men att det faktiskt finns områden där män har underläge glöms ofta och gärna bort. "Sluta whina" var det någon av FL:s feminister som sa senast jag påtalade detta. Sa man så till en feminist bleve man troligen kölhalad...

• CMM

Du bevisar ju bara det jag påstod, att feminism och jämlikhet inte är samma sak. Antingen är man för jämställdhet eller så är man det inte, att bara vara för det på "vissa områden" men inte på andra går inte ihop i min värld. Men för mig är det just det som är feminism.

• CMM
    Anonym skrev 2012-09-02 12:19:57 följande:

Det är inte svårt alls i min värld.

Jag har en son och en dotter.
    Jag vill självklart inte att min son ska ha sämre förutsättningar i livet för att han är av manligt kön.
    Men inte heller villl jag att min dotter ska ha det för att hon är av kvinnligt kön.
    Jag vill helt enkelt att dom ska ha samma förutsättningar. 

Jämställdhet alltså. 
    Därför kallar jag mig för feminist.        
    Så olika man kan vara. Jag har också en son och en dotter och vill också att de ska ha samma förutsättningar. Jämställdhet alltså.

Därför kallar jag mig för antifeminist. 
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-02 12:17:24 följande:
    Precis, det blir absurt.

Det är som att säga att man inte får säga att man jobbar med välgörenhet om man inte ägnar sig åt välgörenhet i precis vartenda område där det behövs hjälp.
    Eller att man inte kan säga att man jobbar inom vården om man inte jobbar inom alla vårdområden som finns.

Det går ju inte att ta sånt på allvar.

Men jag antar att det är ett sätt för dom som inte gillar/känner sig hotade av feminister att svartmåla.
    För så dum kan ingen vara på riktigt.

Samtidigt som dom som hävdar det sällan gör något själva, så har dom mage att klaga på dom som faktiskt försöker göra något.
    Är inte det typiskt.           
    Hur många härskartekniker fick du med i det där inlägget? Glad
  • CMM

Jag tycker inte det är vare sig konstigt eller kontraproduktivt att kalla sig antifeminist men samtidigt vara för jämställdhet.

Eller vad tycker ni? Ska jag liera mig med människor som ni här, som pratar om att folk som inte håller med är foliehattar, om att man inte fattar och om att man ska "sluta whina"? Brukar ni annars i livet också håna folk ni försöker "värva"?

Ta en sådan som Pär Ström, ett rött skynke för feminister. En person som faktiskt gör som "ni" säger och försöker lyfta fram de obelysta frågorna, och som jag mfl ofta tycker har helt rätt. Han får höra att han är såväl rabiat som kvinnohatare och bakåtsträvande, och det även av mer sansade feminister. Inte för att han på något sätt är emot kvinnors rättigheter, utan för att han uppenbarligen definierar jämställdhet på ett lite annat sätt än feministerna.

Så tack men nej tack, att stå på samma sida som feminismen ligger inte för mig. Det krockar inte ett dugg med att vara för jämställdhet mellan könen.

• CMM
    Anonym skrev 2012-09-03 15:17:00 följande:

Men jag tycker det vore synd om du avstod från att kalla dig feminist för att dom som inte vill ha jämställdhet har kidnappat ordet och smutskastat det. 
    Dom ska inte få sätta agendan på hur jag definierar mig. 

Precis så resonerar jag också - med skillnaden att bland dem som jag upplever "smutskastar ordet" mest finns en inte obetydlig andel människor som både av sig själv och andra ses som feminister.

Jag vill inte ens riskera att sättas i samma fack som Schyman, Rosenberg, Sveland, Borgström m.fl. - därför vägrar jag kalla mig feminist. 
  • CMM

Jag har inte mycket till övers för dagens feminism och en del av de uttryck den tar sig. Däremot hatar jag verkligen inte kvinnor.

• CMM

Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!