• CMM

Jag hatar HEN!!!

FMGA skrev 2012-09-23 20:16:08 följande:
    Hmm, det där var nog inte riktat till dig.

Om du någon gång tar dig bort från den där knallpulverreligionen där batikhäxor och helig svensk statsfeminism är måltavlor för skjutglada småpojkar så rekommenderar jag ett eller gärna flera besök i svenska skolklasser.

Du kommer då att kunna finna samma fenomen i nästan varje klass. Några bråkiga småpojkar och gissningsvis blivande knallpulverskyttar skriker ut sitt "allt ljus på mig" vilket  tar en orimligt del av lärarnas begränsade resurser i anspråk. Lösningen blir nästan alltid att låta ordentliga flickor fungera som stötdämpare för - och uppfostrare av - pojkarna. Själv anser jag att skötsamhet inte ska vara ett straff och att 7-15-åriga flickor inte ska behöva ta hand om ouppfostrade småpojkar.

Det vore önskvärt att skolan fick så stora resurser att de här pojkarna kunde få en för dem adekvat uppfostran, annars är risken påtaglig att det kommer att bli en kontinuerlig tillströmning av gnälliga småpojkar som aldrig fått lära sig att ta personligt ansvar till knallpulvergänget som samlas vid Pär Ströms gnällverkstad.

Blev lite OT det här. Din tankemöda angående okritiskt hyllande av genusvetenskap leder alltså till att du konstaterar att ett förnekande av den heliga svenska statsfeminismen är liktydigt med ett okritisk hyllande av genusvetenskap.

Tror du att din argumentationsteknik har någon som helst bäring bland andra än de som redan är med i din sekt?

Nu börjar man känna igen dig, även om "taliban" är utbytt mot "knallpulverskytt" i just den här tråden. Kombinera det med lite hat mot "småpojkar" (vore det inte mer passande att skylla små barns brist på uppförande på t.ex. deras föräldrar än deras könstillhörighet - eller passar inte det in i din världsbild heller?) och en släng ovett åt Pär Ströms håll och du har ett FMGA-inlägg i all sin otvetydiga prakt.

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    Element skrev 2012-09-23 20:25:57 följande:
    Det där är inget som jag minns från min skoltid och ingen bekant har upplevt det där. Att flickor på något vis skuffas undan av pojkar i utbildningssystemet är fantasier.
    Som jag minns det fanns rötägg av båda kön ja, det gäller alla klasser jag gått i under hela min utbildningstid. Men det ligger i tiden just nu att skuldbelägga män och manlighet.
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 20:33:47 följande:
    Hur var det din meningsfrände Faber uttryckte sig i ett inlägg han fick borttaget: Den första som kallar mig hen får kuken uppkörd i röven.

Nu är jag inte knallpulverskytt, så jag nöjer mig med att fråga om du vill att jag ska ge dig en elementär lektion i svensk grammatik - eller om du insisterar på att fortsätta kalla mig hen.

Det är helt ok i så fall. Det är ju faktiskt jävligt kul att hen även har spritt sig till motståndarna även om de sin natur trogen bara kan använda det i förolämpande syfte. 

Ja, vad tycker du själv? Är "hen" värre än "taliban" att bli kallad? 
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 20:53:00 följande:
    Hmm, du har tidvis inte haft några problem med att kalla dem vars uppfattning du inte delar för talibaner, fanatiker eller andra tillmälen. Det var främsta skälet att jag tyckte din reaktion var så intressant när du själv blev kallad taliban.

Ska man vara ärlig så är ju också taliban en betydligt mer träffande benämning på antifeminister än på feminister mot bakgrund av de verkliga talibanernas kvinnosyn.

Jag kan skriva ungefär samma till dig som jag skrev till Jelly. Jag är inte kristen, jag har inte ambitionen att vända andra kinden till. Jag har inget emot att kalla dem som kallar andra för talibaner för talibaner. Men jag har inget behov av att göra detta.

Den här tråden har ett tydligt tema - att vi som använder hen är extremfeminister. Jag kallar mig inte ens feminist. Sluta att ge mig epitet som inte stämmer, utgå från vad jag skriver i stället så ska jag försöka göra detsamma.

Det finns inget värde i att försöka såra andra i onödan. 
    Jag har aldrig, det kan jag lova dig, kallat någon för taliban här. Fanatiker kan jag ha sagt, men då högst troligen generaliserande snarare än till någon enskild person. Innan du häver ur dig liknande anklagelser i fortsättningen skulle jag vilja att du länkar till dessa inbillade påhopp. Du kommer inte att hitta något sådant på mig, jag lovar dig det.

Inte heller har jag kallat någon härinne för extremfeminist, eller påstått att alla som använder "hen" är extremfeminister. Det jag har sagt är att ordet för mig är politiskt laddat och att jag därför inte vill använda det. Att jag faktiskt kan sympatisera med tanken på hur det är tänkt att användas, men att jag inte kan förlika mig med den nyss nämnda politiska anstrukenheten. Detta har jag dessutom fått bekräftat från flera håll härinne, då till och med några av hen-förespråkarna själva sagt att ordet faktiskt visst utplånar könsspecifika pronomen i vissa lägen (t.ex. när man skriver "hen" om sina barn eller i något annat sammanhang där kön "inte är relevant").

Jag blir inte sårad av lögner och halvsanningar folk skriver på internetforum, jag blir förbannad. Och, det ska villigt erkännas, det finns få som lyckats trycka på mina knappar så effektivt som du. 
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 21:15:02 följande:
    Du har ju bytt signatur så ofta. kan du nöja dig med att vi utgår från nu - eller vill du att jag ska börja rota bland dina avlagda signaturer?
    Kör hårt. KlasKristian och Chazz Michael Michaels är mina gamla signaturer.
  • CMM

Flickorna skuffas alltså undan av pojkarna. Ändå får flickor generellt högre betyg än pojkar.

Något går inte ihop. 

• CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 21:44:41 följande:

Helt korrekt. Och hur löser man båda problemen? Ja, inte genom att säga att jämställdhetsarbete är "ubersatanistfeminister som vill döda alla gossebarn och kapa av deras snoppar", för att bara överdriva Fabers uttryck en väldigt liten smula.
    Det var ett jivvla tjat om Faber. Jag tänker inte klä skott för vad han eller någon annan skriver här.
  • CMM

FMGA, svar på din fråga om statsfeminism kommer, dock ej precis nu.

Men apropå det här med pojkar och flickor i skolan blir jag nästan illamående när jag läser hur ni totalt sågar pojkarna jämsmed fotknölarna. De inte bara tar för mycket lärartid i anspråk, nej tydligen räcker inte heller föräldrars och lärares insatser för att få dem på rätt spår utan här måste även flickorna i klassen hjälpa till. Det är ju rent och skärt skuldbeläggande och ingenting annat ni ägnar er åt. Konstruktivt? Nej, knappast - det är "manshat" så som det ligger i tiden att uttrycka det. Med skillnaden att det för en gångs skull inte är "vita medelålders män" aka gubbar som angrips utan barn.

Någon, jag tror det var FMGA, skrev tidigare i den här tråden att han fått upp ögonen för de här frågorna när han märkte att hans dotters livsutrymme i skolan skuffades undan för att små pojkar helt fräckt tog det. Jag har också en dotter och kommer att göra precis allt jag kan för att hon ska lära sig att ta för sig i livet och inte ta någon skit från någon. Däremot har jag också en son, och jag undanbeder mig väldigt bestämt nidbilden av honom som en som bara är till besvär, en som tar upp resurser som flickor behöver bättre och en som inte bara behöver uppfostras av mig och sin mamma utan även av tjejerna i klassen. 

• CMM

Men faktum kvarstår att det uppenbarligen är okej att kritisera och generalisera redan över små pojkar, precis som det är över "gubbar". Hur skulle ni själva känna inför att från barnsben ha skuldbelagts endast på grund av er könstillhörighet? Och är det så konstigt att en del av dessa individer kan komma att växa upp till att bli "knallpulverskyttar"? Att folk får en snedvriden bild av vad feminism är?

Man tjänar absolut ingenting på en sådan utveckling!

• CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 11:33:40 följande:

Problemet är ju att icke-feministerna inte tror på systemet. Om det inte finns ett system, ja, då blir det bara barnen kvar att skylla på (ehm, tydligen är föräldrarna osynliga eller nå't).
    Oftast är det ju slappa föräldrar som är orsaken. Sedan är min högst personliga åsikt att lärare ska ges mer auktoritet - som det är nu får man ibland intrycket att man som lärare knappt får höja rösten eftersom elever kan känna sig "kränkta" av det. Har ingen erfarenhet av skolan sedan jag gick där själv för många år sedan, men jag antar att det har ändrats en hel del (till det sämre) sen dess. Lär bli varse det när mina egna ungar börjar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!