• Element

Jag hatar HEN!!!

PumpkinQueen skrev 2012-10-29 10:15:05 följande:
    Det är helt okej med mig att du kallar dig precis vad du vill. Tro det eller ej, men du är inte någon speciellt viktig del av mitt liv.
    Du var tydligen inkapabel med att förstå poängen. Om vi accepterar att det finns påhittad könstillhörighet X så får vi acceptera Y också om Y hävdar sin existensrätt på samma premisser. Nu är det bara fantasifoster och Noah borde tvångsomhändertas.
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 14:29:36 följande:
    Intersexuella, det vill säga de som föds med oklar könstillhörighet:

"Intersexualism, ibland intersexualitet, är en term som täcker en stor grupp medicinska tillstånd, för vilka det gemensamma är att personen är född med könsindikatorer karakteristiska för båda könen. I Sverige i dag används inte begreppet 'intersexualism' inom vården. Istället talar man om "DSD" (Disorder of sex development), detta begrepp definieras innefatta medfödda tillstånd i vilket könets kromosomala, gonadala (= könskörtlar, dvs. testiklar eller äggstockar) eller anatomiska utveckling är atypiska. Intersexualism är i dag alltså varken officiell diagnos eller medicinskt begrepp och används främst av patientgrupper som vill ifrågasätta insorteringen av människor under kategorierna "man" och "kvinna"."

"Man räknar med att 0,5–1 procent av alla nyfödda barn har någon form av intersexuellt tillstånd.[1] Mörkertalet anses dock vara stort[1], och det råder skilda meningar om vilka medicinska tillstånd som ska räknas som intersexuella, termens definition ska därför inte ses som självklar då det inte råder en enhetlig konsensus om vad den inkluderar."

sv.wikipedia.org/wiki/Intersexualism
    Fantasier. Undantaget det lilla antalet som föds med både manliga och kvinnliga könsorgan är det bara hittepå. Om jag är man och har kvinnliga intressen, ett kvinnligt kroppsspråk etc. så innebär det inte att jag är en kvinna.
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 18:27:50 följande:
    Fast detta rör sig om rent medicinska diagnoser. Läs gärna länken.
    Det är ändå fantasi i den mening att man ger det ett eget namn i synnerhet som man inte är överens om vad som skall ingå.  Visst finns det skillnader men man kan inte skapa en grupp för varje variation. Antingen är man man eller kvinna, sedan kan man befinna sig närmare eller längre ifrån skiljelinjen men det är en annan sak, man befinner sig fortfarande på endera sidan om den.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-29 23:20:44 följande:
    Finns det fler sclubbupar - eller är du unik i ditt slag?

Om du är unik. kanske du kan kräva att du blir fridlyst som ett rart objekt. 
    Nej sclubbupar är ett fantasifoster liksom Noahs inre demoner, det förvånar mig att du med ditt överlägsna intellekt inte klarar av att identifiera en illustration med tanke på att den skapats av en lågutbildad knallpulverskytt.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-30 18:58:09 följande:
    Snarare jordnära än överlägset, åtminstone relativt sclubbupen.

Jag har inget av sclubbupens övertro på min förmåga att  kunna pejla andras personligheter genom en tidningsartikel eller via internet.

Tog du förresten på några slags sclubbupantenner för att  riktigt kunna pejla in Noahs inre demoner?

Om jag tolkar dig rätt så kom du fram till att Noahs inte demoner inte var reella för henom. Noahs demoner har alltså inte samma genomgripande påverkan på henom som t ex batikhäxorna har på en Faber på språng, enligt ditt förmenande.
    Noahs demoner finns bara i Noahs huvud. Jag kan inbilla mig att jag har tre ben, är vansinnigt vacker/ful eller att jag kan flyga genom att flaxa med armarna. Oavsett vilka scener som spelas upp i mitt huvud blir det inte sant för att jag tror eller önskar det. Samma sak gäller för Noah.

Jag behöver inte känna Noah för att konstatera detta.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-30 18:58:09 följande:
    Snarare jordnära än överlägset, åtminstone relativt sclubbupen.

Jag har inget av sclubbupens övertro på min förmåga att  kunna pejla andras personligheter genom en tidningsartikel eller via internet.

Tog du förresten på några slags sclubbupantenner för att  riktigt kunna pejla in Noahs inre demoner?

Om jag tolkar dig rätt så kom du fram till att Noahs inte demoner inte var reella för henom. Noahs demoner har alltså inte samma genomgripande påverkan på henom som t ex batikhäxorna har på en Faber på språng, enligt ditt förmenande.
    Att Noah ser sig som annorlunda påverkar inte den fysiska verkligheten. Noah kan inte tänka fram det könsorgan som för tillfället passar.
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-31 12:11:36 följande:
    Fast det var inte könsorganet som Noah ville ha klippt. Det är inte sitt fysiska könsorgan Noah ifrågasätter utan allt det där andra som många anser hör till könen.

För herrfrisörer och herrfrisyrer och merparten av alla de attribut som idag anses könsbestämda är ju fantasifoster från början. Varför skall vi respektera frisörens påhitt om frisörsalonger med bara män, och inte Noahs?
    Vad svamlar du om? Det är ju Noahs förvirrade hjärna som skapat problemet och det har inget med ett avklippt könsorgan att göra.

Frisören har rätt att klippa vem han eller hon vill. Om Noah startar en egen salong så får hon samma rätt.
  • Element
    Ermenegildo skrev 2012-10-31 19:46:20 följande:
    Nja. Man kan tex inte bestämma att man inte klipper zigenare, judar eller afrikaner. Och det är egentligen helt logiskt att man inte ska kunna neka någon på grund av kön heller. När jag klippte mig sist fick jag höra att de inte får ta olika betalt av herrar och damer heller, utan det skja baseras på hårlängd, vilket ju också är helt logiskt. Klart att En Europe-glam-rockare ska betala lika mycket som en tjej för att permanenta och blondera håret.
    Det kan man men kan får lov att kalla det något annat.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-31 23:43:55 följande:
    Hmm. Jag tror inte att QZ syftade på avklippta könsorgan - utan bara att han skämtade om att det inte är dessa man friserar hos en frisör.

Din argsint skrämda tolkning är obetalbar och tycks beskriva dina rädslor i ett nötskal.

(Rätta mig gärna om jag har fel, QZ)

Det har inget att göra med argsinthet eller rädsla, Noah är onormal. Avviker man från normen är man onormal.
  • Element
    nihka skrev 2012-11-01 22:40:13 följande:
    Att en organisation, i det här fallet ROKS, för 10 år sedan förmådde övertyga en regeringsminister (som iofs var rätt så övertygad alldeles på egen hand) att verka för att det på lärosäten skulle läras ut att könsmaktstteorin skulle gälla som förklaring till mäns våld mot kvinnor utgör knappast bevis för stadsfeminism. Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör.

Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
    Hon är knappast unik, det finns gott om politiker som hon och om du tror att avslöjandet om ROKS gjorde att feminismen i den formen försvann så tror du fel. De drog sig tillbaka, reparerade sin PR image och omgrupperade.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!