• Element

Jag hatar HEN!!!

PumpkinQueen skrev 2012-10-05 13:39:20 följande:

Hur kommer det sig att yrken som kvinnor ofta söker sig till är lågavlönade då? Enligt din åsikt, alltså.

Visst hade man kunnat höja löner hur som helst, om man hade haft hur mycket pengar som helst att dela ut. Tyvärr har man ju aldrig hur mycket pengar som helst. Alltså måste man anpassa sig till den mängd pengar som man har. Var tycker du att vi skulle ta pengarna ifrån, om vi nu skulle höja lönerna?

Jag tror att det finns flera skäl till att kvinnodominerade yrken är lågavlönade. Bland annat att kvinnor har ett sämre förhandlingsläge eftersom de förväntas vara borta från arbetsplatsen under några år för att ta hand om barn.
    Det är ingen som tvingar dem att skaffa barn, om jag var arbetsgivare skulle jag se likadant på en man som sa att han skulle vara borta x antal år oavsett skäl.
  • Element
    Anonym skrev 2012-10-05 14:04:07 följande:

Det finns två "hentrådar" på gång (minst) och i varje tråd undrar jag varför "hen" laddas med en massa feministtjafs? Hen är ett helt oladdat ord och betyder ingenting annat än att man talar/skriver om en person som INTE är känd vare sig till namn eller kön! Hur svårt kan det va? Är alla tjejer dumma i huvudet?
    Det är inte oladdat, många människor kopplar ihop ordet med förespråkarna för den svenska "genusvetenskapen"

• Element
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 18:25:35 följande:
    Och vadan detta lilla bistra inlägg? Jag svarar hela tiden. Vad av det du har skrivit till mig har jag inte svarat på? Nu kan det ju visserligen  vara så att jag missat det då jag inte varit i närheten av en dator sen jag skrev mitt sista inlägg.

Men just nu till exempel läser jag att din åsikt är att jag skulle framföra mindre av mina önskemål om hur andra uttrycker sig. Vad var det du just nu gjorde?
    Min åsikt om din åsikt du skriver här (det vill du ju att jag ska framföra) är att du har väldigt mkt krav på hur andra uttrycker sig men väldigt lite självinsikt. Sluta gnägga och diskutera sakfrågan istället. Detta inlägg var ju inte ens till dig. Jag höll med en annan om att vi skulle sluta märka ord. Det va ju knappast mitt önskemål. Jag höll med.

FMGAs debatteknik går ut på att märka ord, tjafsa semantik och hitta snygga formuleringar men så mycket substans är det inte om man börjar kika närmare.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-05 19:33:21 följande:
    Tack för komplimangen. Kommer den från fabrernas värld där den heliga statsfeminismen vilar tungt över landet där batikhäxorna smider sina hemska planer på feministiska konspirationer med hjälp av bland annat "hen" - ja, då är det en komplimang.

Hur var det nu Faber sa: "Den första som säger hen till mig kör jag upp kuken i röven på".

En omnipotent värld måste det vara - Fabrernas värld, alltså. 
    Det var så lite så, är du möjligen fritidspolitiker? De brukar vara duktiga på att formulera sig, däremot brukar det brista med resten.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-10-05 19:47:27 följande:
    Beskriver du din egen debatteknik nu?
    Nej men som jurist förstår jag att du gillar semantiska och retoriska knep, det är ju ditt yrke att manipulera ett regelverk mot ekonomisk ersättning.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-10-05 21:03:08 följande:
    Kyss

• Element
    Ermenegildo skrev 2012-10-05 23:44:34 följande:
    Du har sett för många avsnitt av LA LawSkrattande
    Det tror jag inte, jag känner några jurister och de beskriver sitt yrke så. Får en jurist inte ekonomisk ersättning? Gäller det inte att nyttja ett regelverk till sin arbetsgivares fördel?
  • Element

För övrigt glor jag inte på TV, finns inget värre än hjärndöda serier.

• Element
    Västjämtland skrev 2012-10-08 22:47:08 följande:

Varför värderas samma arbete olika på var i landet det utförs då?

H
    Pariarkatet har olika starka baser i olika delar av landet. I min kommun måste kvinnorna arbeta gratis medan de får 1.40 SEK/h i grannkommunen.
  • Element
    Västjämtland skrev 2012-10-09 15:02:07 följande:

Säger du det så så?

Jag trodde det var den Perverterade storstadspolitiken?

H   
    Den är nog också ett resultat av patriarkala strukturer och måste bekämpas medelst politiska omskolningsläger och utökat henanvändande.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!