FMGA skrev 2012-10-02 17:12:38 följande:
Nej då, det är nära nog lästekniskt omöjligt att missa din syn på hen. Jag har noterat den - och det har väl alla andra i den här tråden också.
Men du missar att definiera vilka genusanhängarna är och hur deras vision för hur samhället ska omformas ser ut och att relatera detta till de enskilda individer som i den här tråden ger uttryck för sin rätt att själva välja pronomen.
Min synpunkt är att hen är ett elegant språkligt uttrycksmedel, som ger oss möjligheter att förfina och variera språket. Att alla inte behärskar den konsten, särskilt bland motståndarna som regelbundet producerar språksatiriska missfoster som "min hen ska inte kallas hon"är knappast hen-användarnas fel.
Fast det är märkligt att så pass många inte fick lära sig vad ett pronomen är i skolan.
Genusanhängarna är ju naturligtvis falangerna inom partierna. Människor som Margareta Winberg och Karin Svensson Smith, deras skyddslingar inom universitetsvärlden som Tina Rosenberg och alla fotsoldater ute i samhället, dvs den grupp privatpersoner som tror på detta dravel.