• Element

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-10-01 20:54:08 följande:
    Hur tappar man sitt kön? Om man inte leprasjuk alltså?
    Det faller av.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-10-01 21:00:03 följande:
    Ja, det låter ju inte bra, men du kan ju skaffa protes?
    Helst inte.
  • Element
    Itzumo skrev 2012-10-01 21:19:01 följande:
    Skål

Vilken svensk genusmodell är det du menar? Den där alla ska ha lika värde oavsett kön, som inte ska döms på förtid pga sitt kön och som vill att alla ska få chans att bli en person istället för ett kön?
    Den som kräver kvotering, hävdar att allt som inte direkt gynnar kvinnor beror på underliggande strukturer och vill att det skall finnas en genuspedagog på varje dagis för att sprida "den rätta läran".
  • Element

Ja alla som inte håller med Dorian tillhör ju SD. Jag tror han vore lyckligast om han och hans väpnare vore ensamma på forumet och en bot installerades så att varje gång de gjorde ett inlägg så postades ett Skål eller en Tyst ibland kanske en Kyss.

• Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-02 14:56:29 följande:

"botarna". Så fint att du höjer debatten och samtalsklimatet. Känns det bra att göra sig till ett troll?
    Det kom ju verkligen från rätt person fast är man feminist antar jag att förlöjligande av meningsmotståndare medelst ord och smileys är legitim debatteknik.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-02 15:37:11 följande:
    Jag tror att det är mer besynnerligt än så, att man inte ska avfärda fabrerna som troll.

De tror nog uppriktigt och ärligt på alla konspirationer, och i det lilla formatet har din faber hittat en konspiration som går ut på att det finns ett bakomliggande syfte att hela forumet ska  ett homogent och sanktionerat hen-innehåll.

En faber  tycks vara konstant misstänksam till människors förmåga att tänka själva. I fabrernas värld efterfrågar man  nog starka ledare som tydliggör vad som är politiskt korrekt för fabern och vad som inte är det.
    Jag kan inte tala för Faber men i min värld är det precis tvärt om. Jag tror på individen. Det är ju snarare genusanhängarna som vill ha en stark ledare eller snarare samhällsordning där medborgarna skall fås att förstå att det är bäst om pappa staten sköter fördelningen av föräldraledigheten, att pojkar som tycker om att leka med bilar har fått fel uppfostran och måste omskolas etc.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-02 15:54:38 följande:
    Jag vet inte vad genusanhängarna vill, inte ens vilka de är om jag ska vara ärlig.

För min egen del klarar jag av att leva i fredlig samexistens med människor omkring mig oavsett om de använder hen eller inte.

En god utgångspunkt om man tror på individen är väl också att i så fall tro att hen är kapabel att hantera sitt eget språk på egen hand.
    Du missar att genusanhängarna vill forma samhället enligt sin vision, alltså påverkar det mig. Om de satt och babblade genustrams med eller utan hen på sin kant utan att försöka påtvinga andra sin syn så skulle det inte röra mig i ryggen.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-02 17:12:38 följande:
    Nej då, det är nära nog lästekniskt omöjligt att missa din syn på hen. Jag har noterat den - och det har väl alla andra i den här tråden också.

Men du missar att definiera vilka genusanhängarna är och hur deras vision för hur samhället ska omformas ser ut och att relatera detta till de enskilda individer som i den här tråden ger uttryck för sin rätt att själva välja pronomen.

Min synpunkt är att hen är ett elegant språkligt uttrycksmedel, som ger oss möjligheter att förfina och variera språket. Att alla inte behärskar den konsten, särskilt bland motståndarna som regelbundet producerar språksatiriska missfoster som "min hen ska inte kallas hon"är knappast hen-användarnas fel.

Fast det är märkligt att så pass många  inte fick lära sig vad ett pronomen är i skolan.
    Genusanhängarna är ju naturligtvis falangerna inom partierna. Människor som Margareta Winberg och Karin Svensson Smith, deras skyddslingar inom universitetsvärlden som Tina Rosenberg och alla fotsoldater ute i samhället, dvs den grupp privatpersoner som tror på detta dravel.
  • Element
    Leya skrev 2012-10-02 17:52:39 följande:
    att den här så kallade debatten inte tagit livet av sig än. konspirationsteorier och argumentationsteknik verkar va tyngdpunkten här.

jag kände btw en gång i tiden en kille som tyckte att pedofili inte var så farligt så länge de som var det bara tittade på bilder (av ex dina barn) och inte gick närmare ett barn än att flåsa de i nacken. fundera på vad ni tycker om det ni. killen och jag är icke vänner längre. men han var en jävel på argumentationsteknik (och även härskarteknik) och kunde få sin omgivning att inte ha fler argument kvar ens i en diskussion kring pedofili.

med de orden vill jag bara säga...att bara för att du kan argumentera på ett jävligt korrekt sätt samt svänger dig med fina ord och vinner i "teknik"...så betyder det inte att din åsikt är rätt eller ens frisk på en fläck nånstans.
    Svårt att veta vem du menar men personligen har jag inte använt några härskartekniker.
  • Element
    nihka skrev 2012-10-02 19:38:51 följande:
    Troll för att han formulerar innehåll och språk exakt som den paranoide, dök upp exakt när den paraniode försvann
    men förnekar att han är den paranoide.
    Är du säker på att du inte är paranoid själv, du verkar ju anse att kvinnor är högst förorättade i dagens Sverige?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!