• Element
    nihka skrev 2012-09-26 18:43:09 följande:
    Och nu kommer den riktigt intressanta frågan tycker jag: OM det handlar om andra prioriteringar VARFÖR  i så fall värderas dessa prioriteringar ekonomiskt lägre än de prioriteringar män traditionellt gör?
    Hen var ju bara ett praktiskt ord, varför börjar du argumentera om könsroller i en tråd som handlar om hen?
  • Element
    nihka skrev 2012-09-26 20:40:33 följande:

Därför att frågan togs upp av någon annan och det var inte ett argument utan en fråga.

Jag har faktiskt åsikter om könsfrågor också. Jag lever på denna planet och är inte undantagen några områden bara för att jag använder pronomenet hen.

Har du bytt nick och hette Faber tidigare?  
    Nej men jag har läst igenom en stor del av tråden, chockerande att någon kan hålla med en av dina meningsmotståndare va?

Du erkänner alltså att det finns en koppling mellan hen och genusvetenskap?
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 20:56:24 följande:
    Det är klart det har. Och i din värld betyder det säkerligen att det är en del av den världsomspännande konspiration som är riktad mot just dig.
    Nihka med flera har ju stenhårt hävdat att hen inte har någon som helst koppling till den Svenska genusmodellen och att det bara är ett praktiskt ord.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:00:01 följande:
    Du, en helt annan sak, varför stavar du Svensk med stort S?
    Jag tycker att det är trevligt och praktiskt.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:12:10 följande:
    Jag å min sida tycker att det är trevligt och praktiskt att använda hen. Är det okej med dig, eller?
    Nej inte om du använder det för att promota den Svenska genusmodellen och samtidigt förnekar det. Är du ärlig är det en annan sak.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-26 21:24:04 följande:
    Lika felunderrättad som Faber. nikha har inte hävdat annat än att ordet används av en rad olika människor i rad olika syften.

JAG VILL INTE PRATA MED DIG MEN DU MÅSTE SLUTA HITTA PÅ SAKER JAG HAR SAGT. FÅ IN I SKALLEN NÅGON GÅNG ATT FÖR ATT DU SKA KUNNA SÄGA ATT NÅGON HAR SAGT NÅGOT MÅSTE DE FÖRST HA SAGT DET. JAG VILL INTE KLÄ SKOTT FÖR DIN FEMINISTPARANOIA.
    I ett tidigare inlägg hävdar du ju att du har åsikter om könsfrågor och jag utgår ifrån att de står genusmodellen nära.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:20:29 följande:
    Då är det inte ok för mig att du skriver svensk med stort S om du inte erkänner att du är främlingsfientlig. Om du är ärlig är det en annan sak.
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-26 21:40:45 följande:
    Utgå på du. Låt inget folk säger komma emellan vad du utgår från. Utgå också från att jag kommer känna igen dig vad du än gömmer dig bakom för nick.
    ?
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-09-27 10:16:41 följande:

Nej, inte nödvändigtvis. Däremot anser jag att det finns en koppling mellan följande: 

1) att använda hen och att erkänna att det inte är nödvändigt att utgå ifrån att alla människor som man inte vet könet på är män (eller ska kallas män tills det bevisats att de är kvinnor)
    2) att använda hen och att anse att könet inte är den mest viktiga egenskapen som en människa har.

Man behöver inte stödja den så kallade "genusvetenskapen" för att ha dessa åsikter.
    Jo det behöver man, ingen har påstått att man behöver anta att en person är av manligt kön innan man vet. Sådana vanföreställningar om folks tankesätt finns bara hos sanna fanatiker.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!