• Element

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-09-23 18:48:16 följande:
    Så du menar att eftersom många förnekar att det finns en statsfeminism så betyder det att den finns?
    Det är väl klart att den finns men poängen var att folk uppenbarligen inte vill att den skall ut i ljuset för granskning. Vilken grupp är det som har något att förlora på det?
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 18:53:02 följande:
    Och inte nog med detta - det är dessutom ett okritiskt hyllande av genusvetenskapen.
    Skrapar du botten i tunnan? Jag tror ingen här lider av dåligt korttidsminne.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-23 19:32:31 följande:
    Snarare motangrepp. För min del har jag gått till hårt angrepp mot Faber för att Faber under flera månaders tid med en dåres envishet hävdade att JAG skulle vara en del av denna sk stadsfeminism och det kan jag GARANTERA att jag inte är trots att jag använder hen. Jag kan förklara seriöst bara så många gånger efter att ha kallats ultrafeministtaliban mm mm mm och sedan tar det skruv.

Det är så urbota löjligt att basera sina antaganden om en person och dennes lojaliteter på användandet av ett pronomen utan att ta in det minsta av det som sas i retur att det inte förtjänade något annat än ett förlöjligande.

Till sist verkade dock poletten ha trillat ner, men jag är inte intresserad av att kommunicera med vederbörande.   
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 19:08:22 följande:
    Jo, jag trodde nog att du skulle kunna komma med något annat än att dina observationer av ett okritiskt hyllande till genusvetenskapen betydde att du noterat att folk inte tror att det finns en helig svensk statsfeminism.

Din tunna var alltså tom - och det var därför den skramlade så mycket. 
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:44:07 följande:
    Att det görs varje dag betyder inte att det är sunt eller konstruktivt.
    Det kan det mycket väl vara men på din presentation har du ju citerat att feminism hatas därför att kvinnor hatas. Lider man av en sådan svår förföljelsemani att man tror att folk går omkring och hatar en för sitt kön bör man söka hjälp.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-23 19:48:13 följande:
    Jag vet vad du menar, men det går lite långt när antagandet befästs av att man informerar att personen misstagit sig. Om jag som inte är någon feminist och vet att det är sant blir anklagad för att var någon slags värstingmodell av dito bara av att förneka det ser jag ju lite hur grundlösa en del andra observationer samma person har gjort måste vara.
    Du får acceptera att det är så om du använder ett ord som i gemene mans ögon kopplas ihop med kulturmarxisterna.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:54:51 följande:
    Element: säger han som tror att Sverige styrs av en feministisk konspiration.Glad
    Det har jag aldrig hävdat. Menar du att du alltså inte anser att det du citerat är korrekt, varför har du i så fall citerat det?
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 20:16:08 följande:
    Hmm, det där var nog inte riktat till dig.

Om du någon gång tar dig bort från den där knallpulverreligionen där batikhäxor och helig svensk statsfeminism är måltavlor för skjutglada småpojkar så rekommenderar jag ett eller gärna flera besök i svenska skolklasser.

Du kommer då att kunna finna samma fenomen i nästan varje klass. Några bråkiga småpojkar och gissningsvis blivande knallpulverskyttar skriker ut sitt "allt ljus på mig" vilket  tar en orimligt del av lärarnas begränsade resurser i anspråk. Lösningen blir nästan alltid att låta ordentliga flickor fungera som stötdämpare för - och uppfostrare av - pojkarna. Själv anser jag att skötsamhet inte ska vara ett straff och att 7-15-åriga flickor inte ska behöva ta hand om ouppfostrade småpojkar.

Det vore önskvärt att skolan fick så stora resurser att de här pojkarna kunde få en för dem adekvat uppfostran, annars är risken påtaglig att det kommer att bli en kontinuerlig tillströmning av gnälliga småpojkar som aldrig fått lära sig att ta personligt ansvar till knallpulvergänget som samlas vid Pär Ströms gnällverkstad.

Blev lite OT det här. Din tankemöda angående okritiskt hyllande av genusvetenskap leder alltså till att du konstaterar att ett förnekande av den heliga svenska statsfeminismen är liktydigt med ett okritisk hyllande av genusvetenskap.

Tror du att din argumentationsteknik har någon som helst bäring bland andra än de som redan är med i din sekt?

Det där är inget som jag minns från min skoltid och ingen bekant har upplevt det där. Att flickor på något vis skuffas undan av pojkar i utbildningssystemet är fantasier.
  • Element
    CMM skrev 2012-09-23 20:28:36 följande:
    Som jag minns det fanns rötägg av båda kön ja, det gäller alla klasser jag gått i under hela min utbildningstid. Men det ligger i tiden just nu att skuldbelägga män och manlighet.
    När man betänker att flickor har bättre betyg och oftare går vidare till högre studier så...
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 20:33:47 följande:
    Hur var det din meningsfrände Faber uttryckte sig i ett inlägg han fick borttaget: Den första som kallar mig hen får kuken uppkörd i röven.

Nu är jag inte knallpulverskytt, så jag nöjer mig med att fråga om du vill att jag ska ge dig en elementär lektion i svensk grammatik - eller om du insisterar på att fortsätta kalla mig hen.

Det är helt ok i så fall. Det är ju faktiskt jävligt kul att hen även har spritt sig till motståndarna även om de sin natur trogen bara kan använda det i förolämpande syfte. 

Kan du definiera knallpulverskytt?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!