• Element

Jag hatar HEN!!!

FMGA skrev 2012-09-23 20:39:56 följande:
    Så uttryckte jag mig inte.

Jag påstod att pojkar tar betydligt större andel av lärarresurserna i anspråk än vad flickorna  gör i skolan.

Jag förstår att du inte kan acceptera att det är så.

Vilket inte innebär något för hur det förhåller sig i verkligheten i skolan. 

Det du påstår är ju bara fantasier, varför skall jag godta det som en absolut sanning?
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 20:42:03 följande:

Det har visst en laddning. Annars hade vi klarat oss utan ordet. Det gör vi nu inte.
    När folk säger laddning är jag övertygad om att de syftar på en stark symbolism. Vill du påstå att badanka är ett lika starkt laddat ord som folkmord och frammanar lika starka reaktioner?
  • Element

Jag vill fortfarande veta vilka knallpulvergänget är?

• Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 21:27:02 följande:

Så du menar att det inte finns misogyni, normer och värderingar som gör kvinnor felfördelade alltså?
    Nej inte i Sverige.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 03:03:26 följande:

+

=

Sant.
    Dravel, flickor har precis lika goda möjligheter som pojkar att göra karriär idag.
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-09-24 13:24:19 följande:
    ...så anledningen till att de inte gör det, är att kvinnor är sämre på de yrken som värderas högt i samhället? Eller?
    Det kanske inte är en lika hög procent flickor som är intresserade av att vara VD? Hur ställer du dig till kvotering?
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-24 17:50:38 följande:
    Nej, män är intresserade av att bli VD, kvinnor gillar bara... gardiner?
    Imponerande logik. Det är inte alla män som är intresserade av att bli VD heller.
  • Element
    "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating".
    Andra Dworkin"

Anser du eller anser du inte att detta är sant?

• Element

"Miljöpartiet inte bara miljö Sverige 24 sep 16:20
    På måndagen presenterade Miljöpartiet ett förslag till nytt partiprogram, uppger Ekot. Andra områden än miljön ska få mer uppmärksamhet i det nya partiprogrammet, till exempel jobb, ekonomi, skola och välfärd. Som första parti antar man även det könsneutrala ordet hen i sina texter.

Grunden för välfärd är arbete, näringslivet måste kunna användas i den gröna omställningen, enligt Miljöpartiet. Det finns inga förslag om friår eller medborgarlön, som det tidigare har gjort i partiets partiprogram.

Att välja att använda det könsneutrala hen, är en viktig del att markera vad för slags parti man är, enligt partisekreteraren Anders Wallner."

Ja det förstår jag ett tomteparti utan verklighetsförankring. Visar dessutom tydligt på att hen är ett politiserat ord. Vad händer med de som inte vill använda hen, kommer de att uteslutas ur partiet?

• Element
    Aaliyah skrev 2012-09-24 20:02:18 följande:
    Element: ja. Och med varje inlägg du kommer med bekräftar du att jag har rätt.
    Så eftersom jag inte anser att kvotering är något att eftersträva och att jag anser att flickor inte skall pådyvlas leksaksbilar (om de inte själva vill) så hatar jag kvinnor? Intressant logik.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!