• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Fidelisen

Ä det ingen annan här som har haft en bm som dels krävde att ni skulle stå helt still i vikt och sedan gnällde över vikten vid varje besök trots att du stod still?

Eller har jag vara haft otur?

• Hallondricka
    Fidelisen skrev 2016-08-28 14:52:26 följande:

Ä det ingen annan här som har haft en bm som dels krävde att ni skulle stå helt still i vikt och sedan gnällde över vikten vid varje besök trots att du stod still?

Både vid denna och förra graviditeten sa dem att jag absolut inte fick/får gå upp något alls. Med första gick jag ner ca 10kg och nu i vecka 26 -1kg, inga sura miner nån gång.
  • stor grön drake
    sultanen skrev 2016-08-28 15:55:45 följande:

Var köper ni snygga (gravid)kläder?

Det undrar jag med!

Jag struntar faktiskt i om de är snygga just nu. Jag behöver jeans på jobbet, riktiga jeans och inte mjukare material som ser så ut. Var till HM igår och såg 8 (!) Olika versioner av byxor, capribyxor och shorts av modellen "super skinny". Det var enda modellen som fanns. Förutom ett par kostymbyxor, även de med smala ben, och ett par fladderbyxor av tunt chiffonliknande material.

Det kändes lite som ett hån faktiskt.

Tröjorna var det lite bättre variation på, men XL är största storlek. De funkar ännu och jag hoppas ju inte gå upp för mycket så kanske klarar mig, men det är endå trist.

Jag funderar på att köpa en heavid/bärjacka från bonprix.se är det någon som har erfarenhet av den sidan?
  • idetenklabordetvackra
    sultanen skrev 2016-08-26 18:35:09 följande:

Hej, jag orkar inte scrolla för att få en överblick, kan ni inte sammanfatta vilken vecka ni är i och vad ni väger?

Jag är bara i v4 och måste hitta vågen före jag vet säkert, men gissar att jag väger ca 105 kg.

107 kg sist ja vägde mig för några veckor sen , är nu i v30 & har gått upp 8 kg sen ja blev gravid.. bm fokuserar inte på min vikt så det är skönt..ska få besök imorgon så får vi hoppas värden är bra, har haft nån sockerfrossa under semestern..nu är den över och jag ska tillbaka till vanliga vanor!!
  • Fidelisen
    Hallondricka skrev 2016-08-28 15:03:35 följande:

Både vid denna och förra graviditeten sa dem att jag absolut inte fick/får gå upp något alls. Med första gick jag ner ca 10kg och nu i vecka 26 -1kg, inga sura miner nån gång.

Jag stod still men fick ändå höra från bm och diabetessköterska (graviditetsdiabetes som alla i min familj har fått oavsett storlek) att jag skulle ha gått ner i vikt innan jag blev gravid, att jag skulle få ett STORT barn osv osv
  • sultanen
    idetenklabordetvackra skrev 2016-08-28 18:00:00 följande:

107 kg sist ja vägde mig för några veckor sen , är nu i v30 & har gått upp 8 kg sen ja blev gravid.. bm fokuserar inte på min vikt så det är skönt..ska få besök imorgon så får vi hoppas värden är bra, har haft nån sockerfrossa under semestern..nu är den över och jag ska tillbaka till vanliga vanor!!

Gud vad skönt med en sån bm, hoppas verkligen jag har samma tur! Känner att jag är på krigsstigen redan före jag bokat ett besök, haha :D
  • stor grön drake
    Fidelisen skrev 2016-08-28 14:52:26 följande:

Förra gången hade jag en riktig ragata. Jag blev beordrad att promenera 1 timme om dagen (pga vikten) trots att jag redan tränade 6 gånger i veckan och jobbade heltid. Hon fick mig att må så dåligt att jag bytte bort henne så fort jag fick chansen.

Jag hade en plan om att vägra prata vikt öht om min BM denna gång visade liknande tendenser, men än så länge har det gått bra.
  • tuuli
    stor grön drake skrev 2016-08-28 16:03:14 följande:
    Det undrar jag med!

Jag struntar faktiskt i om de är snygga just nu. Jag behöver jeans på jobbet, riktiga jeans och inte mjukare material som ser så ut. Var till HM igår och såg 8 (!) Olika versioner av byxor, capribyxor och shorts av modellen "super skinny". Det var enda modellen som fanns. Förutom ett par kostymbyxor, även de med smala ben, och ett par fladderbyxor av tunt chiffonliknande material.

Det kändes lite som ett hån faktiskt.

Tröjorna var det lite bättre variation på, men XL är största storlek. De funkar ännu och jag hoppas ju inte gå upp för mycket så kanske klarar mig, men det är endå trist.

Jag funderar på att köpa en heavid/bärjacka från bonprix.se är det någon som har erfarenhet av den sidan?
    Har inga tips om jeans tyvärr för jag använder inte det, men har köpt ett par gravid-/amingsklänningar av trikå, gravidleggings och vanliga bh-ar på bonprix. Klänningarna är jättesköna och ganska fina men tappade formen fort - tunn trikå. Bra och bekväma leggings, inte sladdriga. Bh-arna är väl helt okej, varken jättebra eller jättedåliga - väldigt billiga jämfört med vad jag brukar behöva betala! Kommer nog att köpa mer kläder därifrån snart. 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.