Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej hej.

Jag är gravid igen, har en dotter på 2 år och var gravid i januari men fick missfall.

Väger tyvärr 111 kilo och vill inte skriva in mig och påbörja all vikthets och alla pekpinnar. Med dottern vägde jag 107 och hela graviditeten var en enda lång pina pga allt hets.

Får jag hänga på i denna grupp? Är i vecka 7+4

• Fidelisen

Nu har jag varit på inskrivning

Informerade direkt om att jag inte kommer väga mig där.

Inte kommer att göra glukosbelastning (kollat luttrad eget socker då jag vet att jag kommer att få graviditetsdiabetes) och inte kommer att gå till diabetesmottagningen (såvida mina värden inte spårar ur)

Förklarade varför och min bakgrund och hon förstod mig.

• Fidelisen
    stor grön drake skrev 2016-08-25 17:11:57 följande:

Hur kändes resten av inskrivning? Trivdes du med din BM?

Den kändes ok. Bm blir nog bra.
  • Fidelisen
    stor grön drake skrev 2016-08-26 07:26:09 följande:

Vad skönt Hoppas att du slipper grav.diabetes, och annat krångel!

Då jag hade det sist så får jag det nu men det är bara att acceptera
  • Fidelisen
    sultanen skrev 2016-08-26 18:35:09 följande:

Hej, jag orkar inte scrolla för att få en överblick, kan ni inte sammanfatta vilken vecka ni är i och vad ni väger?

Jag är bara i v4 och måste hitta vågen före jag vet säkert, men gissar att jag väger ca 105 kg.

Vecka 9+5 och väger 110 kilo.
  • Fidelisen

Ä det ingen annan här som har haft en bm som dels krävde att ni skulle stå helt still i vikt och sedan gnällde över vikten vid varje besök trots att du stod still?

Eller har jag vara haft otur?

• Fidelisen
    Hallondricka skrev 2016-08-28 15:03:35 följande:

Både vid denna och förra graviditeten sa dem att jag absolut inte fick/får gå upp något alls. Med första gick jag ner ca 10kg och nu i vecka 26 -1kg, inga sura miner nån gång.

Jag stod still men fick ändå höra från bm och diabetessköterska (graviditetsdiabetes som alla i min familj har fått oavsett storlek) att jag skulle ha gått ner i vikt innan jag blev gravid, att jag skulle få ett STORT barn osv osv
  • Fidelisen
    Tess1990 skrev 2016-09-08 23:04:38 följande:

Oki!

Jo de är jobbigt att inte veta om jag får/kan föda vaginalt eller om jag måste göra snitt, hade ingen bra upplevelse förra gången och de var vaginalt men vill väldigt gärna försöka igen, revansch liksom, vill iaf uppleva de en gång till, men sen med tredje kanske de är okej med snitt ^^

Nej har hört lite "skräckhistorier" om just graviddiabetes och amning, alltså att bb personal tjatat och praktiskt och taget tvingat föräldrarna att ge ersättning i flaska under tiden dom är på bb och att de försvårat amningen väldigt mycket

Visst att barnet behöver få upp blodsockret men går ju att ge i kopp/spruta/tillmatningsslang och mamman kan ju annars få pumpa om hon är pigg och vill

Jag hade inte graviddiabetes eller nåt förra gången men förlossningspersonalen var lite knepiga med amningen, istället för att ge mig barnet och låta mig amma direkt så klämde dom ut min mjölk på en sked och gav och sen gavs barnet till pappan.. dröjde lite över 1 timme innan jag fick amma! Och då hann jag få en blödning pga. Att livmodern inte drog ihop sig, om jag hade fått amma direkt hade den kanske gjort de.. går ju inte att veta men den här gången vill jag amma så fort som möjligt! För min och barnets skull.

Ska på besök på förlossningen i början av oktober för att prata om den kommande förlossningen och lite om den förra

Jag hade graviditetsdiabetes och känner inte igen någonting av det du skriver

Jag ammade Livis typ 5 min efter hon kom ut och under två timmar efter. Behövde inte stanna längre pga diabetes och Livis var frisk och kry
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.