Tess1990 skrev 2016-09-08 23:04:38 följande:
Oki!
Jo de är jobbigt att inte veta om jag får/kan föda vaginalt eller om jag måste göra snitt, hade ingen bra upplevelse förra gången och de var vaginalt men vill väldigt gärna försöka igen, revansch liksom, vill iaf uppleva de en gång till, men sen med tredje kanske de är okej med snitt ^^
Nej har hört lite "skräckhistorier" om just graviddiabetes och amning, alltså att bb personal tjatat och praktiskt och taget tvingat föräldrarna att ge ersättning i flaska under tiden dom är på bb och att de försvårat amningen väldigt mycket
Visst att barnet behöver få upp blodsockret men går ju att ge i kopp/spruta/tillmatningsslang och mamman kan ju annars få pumpa om hon är pigg och vill
Jag hade inte graviddiabetes eller nåt förra gången men förlossningspersonalen var lite knepiga med amningen, istället för att ge mig barnet och låta mig amma direkt så klämde dom ut min mjölk på en sked och gav och sen gavs barnet till pappan.. dröjde lite över 1 timme innan jag fick amma! Och då hann jag få en blödning pga. Att livmodern inte drog ihop sig, om jag hade fått amma direkt hade den kanske gjort de.. går ju inte att veta men den här gången vill jag amma så fort som möjligt! För min och barnets skull.
Ska på besök på förlossningen i början av oktober för att prata om den kommande förlossningen och lite om den förra
Jag hade graviditetsdiabetes och känner inte igen någonting av det du skriver
Jag ammade Livis typ 5 min efter hon kom ut och under två timmar efter. Behövde inte stanna längre pga diabetes och Livis var frisk och kry