Inlägg från: sultanen |Visa alla inlägg
  • sultanen

Vi som är överviktiga & gravida.

Sussie0507 skrev 2014-03-26 23:11:22 följande:
    Tack så mycket! :) Jag testade som sagt positivt idag och det är väldigt tidigt, 1-2 på clearblue veckoindikator testet. Har haft missfall hösten 2012 och även vid ett tidigare tillfälle. Så jag inväntar att några veckor till ska passera innan jag kontaktar mödravården. Men jag hoppas innerligt att denna lilla grodd vill stanna :) mina två andra barn vill hemskt gärna ha ett syskon till ( dom vet inget än såklart då d är för tidigt anser jag ) men vore fantastiskt om det gick vägen denna gång. Hoppas innerligt att jag får tag på en lika go bm som du fått dig :) Men det är nog mest jag som målar upp skräcksenario inför detta bara :)

Har du tur får du samma effekt som jag av graviditeten: Liten magsäck! Eller liten... men jag blir mätt jättesnabbt och har inte varit ett dugg sugen på varken kolhydrater eller godis (peppar peppar). Har faktiskt till och med gått ner ett par kilo i vikt sedan jag blev gravid (är v6, 5+6) bara av att äta hälsosamt (tänk tallriksmodellen!) och av nästan dagliga promenader. Heja dej, det kommer att gå så bra så!

• sultanen

Hej, jag orkar inte scrolla för att få en överblick, kan ni inte sammanfatta vilken vecka ni är i och vad ni väger?

Jag är bara i v4 och måste hitta vågen före jag vet säkert, men gissar att jag väger ca 105 kg.

• sultanen

Tack för svar!

Min förra graviditet vägde jag in på 85 kg och gick upp ca 15. Nu väger jag alltså mer än när jag födde barn... Målet är att inte gå upp lika mycket den här gången, helst inte alls.

• sultanen
    idetenklabordetvackra skrev 2016-08-28 18:00:00 följande:

107 kg sist ja vägde mig för några veckor sen , är nu i v30 & har gått upp 8 kg sen ja blev gravid.. bm fokuserar inte på min vikt så det är skönt..ska få besök imorgon så får vi hoppas värden är bra, har haft nån sockerfrossa under semestern..nu är den över och jag ska tillbaka till vanliga vanor!!

Gud vad skönt med en sån bm, hoppas verkligen jag har samma tur! Känner att jag är på krigsstigen redan före jag bokat ett besök, haha :D
  • sultanen

Ska kanske förtydliga: jag är en storlek 48/50. Var hittar jag gravidkläder då? Ska spana in Bonprix utbud!

• sultanen

Jag ska på inskrivning nästa vecka och är SÅ nervös över vad hon ska säga om min vikt. Jag vill inte prata om den, det är ju inte som att jag inte vet vad jag väger.
    Vad är era bästa tips och råd?

• sultanen
    stor grön drake skrev 2016-09-12 23:41:08 följande:
    Ta upp det från början. Om du klarar av att väga dig själv (dvs att det inte är jobbigt mentalt) så säg att du kommer att övervaka din vikt på egen hand. Min BM var jättebra ang vikten och mitt BMI var 42 vid inskrivning. Men.med sonen var det mycket tjafs, tillslut bytte jag BM pga det och lite andra saker.

Några sidor bakåt fanns en massa bra råd, det kan hända att jag citerat det inlägget och då ser du det om du klickar "visa endast" vid mitt namn.
    Tusen tack, hittade! Superbra inlägg.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.