Vi som är överviktiga & gravida.
Sussie0507 skrev 2014-03-26 23:11:22 följande:
Tack så mycket! :) Jag testade som sagt positivt idag och det är väldigt tidigt, 1-2 på clearblue veckoindikator testet. Har haft missfall hösten 2012 och även vid ett tidigare tillfälle. Så jag inväntar att några veckor till ska passera innan jag kontaktar mödravården. Men jag hoppas innerligt att denna lilla grodd vill stanna :) mina två andra barn vill hemskt gärna ha ett syskon till ( dom vet inget än såklart då d är för tidigt anser jag ) men vore fantastiskt om det gick vägen denna gång. Hoppas innerligt att jag får tag på en lika go bm som du fått dig :) Men det är nog mest jag som målar upp skräcksenario inför detta bara :)
Har du tur får du samma effekt som jag av graviditeten: Liten magsäck! Eller liten... men jag blir mätt jättesnabbt och har inte varit ett dugg sugen på varken kolhydrater eller godis (peppar peppar). Har faktiskt till och med gått ner ett par kilo i vikt sedan jag blev gravid (är v6, 5+6) bara av att äta hälsosamt (tänk tallriksmodellen!) och av nästan dagliga promenader. Heja dej, det kommer att gå så bra så!