• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Fidelisen

Hej hej.

Jag är gravid igen, har en dotter på 2 år och var gravid i januari men fick missfall.

Väger tyvärr 111 kilo och vill inte skriva in mig och påbörja all vikthets och alla pekpinnar. Med dottern vägde jag 107 och hela graviditeten var en enda lång pina pga allt hets.

Får jag hänga på i denna grupp? Är i vecka 7+4

• Fröken W
    Hallondricka skrev 2016-08-08 13:18:36 följande:

Jag köpte faktiskt en sån där lite grej man kan höra hjärtljuden hemma med. Skulle vara för att lugna mig då vi fick frösta ultraljudet så sent i graviditeten. Blev dock inte lugn alls då jag heller inte hittade några hjärtljud. Dock morgonen samma dag som ultraljudet i v. 18 el 19 hörde jag det.

Den jag köpte är från clearblue och kostade runt 300kr. Kanske ni kan ta till om ni oroar er och inte vill besvära någon. Hoppas allt är bra med bebisarna :)

Tack för tips. Tror dock att jag, som du, skulle bli ännu mer orolig om jag inte hittade hjärtljuden. Min bebis har varit igång igen ett par dagar. Det verkar som sagt som att h*n har ett sånt här mönster.
  • stor grön drake
    Hallondricka skrev 2016-08-09 21:39:01 följande:

Ställde mig på vågen idag med. Plus minus noll fortfarande. Känns bra då jag redan ligger på 130-sträcket. Men riktigt tråkigt, inget godis, bröd eller annan mat som är typ gott. Men det är för en god sak.

Vad duktig du är! Jag har fått illamående och kräkänslor och det är ungefär sallad och sockerslisk som jag kan äta utan kväljningar hoppas att det går över snart

.
    Fidelisen skrev 2016-08-09 21:42:58 följande:

Hej hej.

Jag är gravid igen, har en dotter på 2 år och var gravid i januari men fick missfall.

Väger tyvärr 111 kilo och vill inte skriva in mig och påbörja all vikthets och alla pekpinnar. Med dottern vägde jag 107 och hela graviditeten var en enda lång pina pga allt hets.

Välkommen!

Några sidor bakåt var det en som gav helt fantastiska råd om hur man skulle hantera mvc. Och du behöver faktiskt varken uppge vikt eller väga dig där, det är helt frivilligt.
  • Fröken W
    Fidelisen skrev 2016-08-09 21:42:58 följande:

Hej hej.

Självklart får du vara med här! Tråkigt att du har så trist erfarenhet från förra graviditeten. Jag förstår att det inte är något som är lätt att ta upp men om du känner att du har modet så tycker jag att du ska ta upp detta med bm vid första besöket. Tala om att du tycker att det känns jobbigt m.m.

Om det underlättar så har jag inte fått någon pekpinne alls ang. vikten. Är gravid i vecka 34+1 nu. Jag har också lyckats hålla vikten bra, har bara gått upp omkring 1 kg hittills. Vilket säkert "hjälpts" av att jag mått illa fram till ca en månad tillbaka.

Jag hörde nångång "det finns ingen som vet så mycket om vad som är bra/dåligt att äta som en person med övervikt". Jag tycker att det stämmer så bra!

Ring bm och boka tid för inskrivning. Lycka till!
  • sofiapalesjo92

Det stämmer värkligen , jag är ennu inte gravid men var med i den här gruppen när jag väntade min son 2013 och nu är jag sugen på ett syskon till sonen.

Fröken W skrev 2016-08-09 21:53:48 följande:

Jag hörde nångång "det finns ingen som vet så mycket om vad som är bra/dåligt att äta som en person med övervikt". Jag tycker att det stämmer så bra!

• Frkmaria

Då satte foglossningarna igång ordentligt igårkväll. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Hade så ont och även mensliknande värkar över magen så var sjukt orolig. Den värsta smärtan varade i ca 1,5h och sen var det bara mensliknande värk om ömhet efteråt. Mycket av oron sitter ju i att det är något som är fel och inte stämmer när man får så ont. Nästan så man vill åka in bara för att höra att det inte är någon fara. Men en lördag-natt känns inte superkul att sitta på akuten. Dessutom har jag förmodligen åkt på järnbrist så kände mig yrslig och trött på dagen först. Uh. Hade varit kul om någon del av graviditeten var lite mysig sådär. ;)

• Decibel84

åh va jobbigt det är att flytta sig från sida till sida i sängen..skulle helst bara vilja välta och vända mig, men då lägger jag mig på sambon..haha

• Fröken W
    Decibel84 skrev 2016-08-14 12:20:35 följande:

åh va jobbigt det är att flytta sig från sida till sida i sängen..skulle helst bara vilja välta och vända mig, men då lägger jag mig på sambon..haha

Håller med! Det är sjukt jobbigt att vända sig i sängen.
  • stor grön drake

Jag har inte fått svårt att röra mig (ännu) men magen börjar synas redan (v.12) och på tisdag ska jag på glukosbelastning, på fredag får jag träffa "min" BM första gången, hade en sommarvikarie på inskrivningen.

Har blivit otroligt kinkig och får kväljningar av massor av min favoritmat, tex rökt fisk. Migrän som håller sig borta i flera veckor men sedan kommer många dagar i sträck och då blir man ju extra gnällig och kinkig... ingenting är riktigt bra...

• stor grön drake

Glukosbelastning idag såklart vaknade jag 4:30 och är jättetörstig och jättehungrig.

Oroar mig lite för värdena då mina andra värden varit högre än vid förra graviditeten. Samtidigt har det ju varit bra värden, bara höga för mig. Utom HB som varit lågt, men inte för lågt.

BM på fredag. Nervös inför det med.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.