• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:17:15 följande:
    Varför skulle jag inte agera?? Har inte haft ett normalt förhållande i hela mitt liv? Varför ska jag bara sitta tyst och hoppas det går över?? Varför kan det inte få vara min tur nu?? 

För att det är din boendestödjare = du sitter i beroendesits till honom   

för att det förmodligen inte handlar om riktig kärlek utan bara nån som faktiskt   bryr sig om dig och vill dig väl = hans jobb som han får betalt för, att du svärmar för honom och får känslor ingår liksom i själva tillfrisknandet.

och förmodligen intressant eftersom han är lite av en förbjuden frukt, han är lockande och frestande för att du egentligen inte "kan" få honom.   

självklart kan det vara din tur, men hitta nån jämnbördig du kan starta upp ett liv med.    varför just honom?

det kan faktiskt vara läge att öva på att hitta ett normalt förhållande som startar på lika villkor med lika utgångspunkt. Jag vet inte din problematik - men tycker du själv att det är en bra grej att hoppa i säng med en boendestödjare? Helt ärligt?     
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    pluvdo skrev 2012-06-30 18:26:44 följande:
    Om du nu tvunget vill säga till honom att du är intresserad så skriv i alla fall inte saker i stil med "Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig och ta mig hårt och passionerat." för alltså... nej, pinsamt och opassande. Skriv kortfattat att du är intresserad av honom. Och att han inte kan jobba kvar hos dig.
    Pinsamt för vem?? Det är så jag är.. väldigt impulsiv och säger rakt ut vad jag tycker. Varför skulle jag ändra på det? Och opassande?? Löjligaste jag hört.. Han vet mycket väl hur min personlighet är så det är inte så att han skulle bli chockad direkt. 
  • Litet My
    joseeffin skrev 2012-06-30 16:04:09 följande:
    Jag arbetar på behandlingshem och hade jag fått ett sådant mail hade jag omedelbart kontaktat min chef och begärt att avsluta arbetet. Vilket jag med all säkerhet hade fått också.

Sant, jag jobbar inom psykiatrin och det är ju inte helt ovanligt att brukare finner intresse hos en just för att man varit den som stannat och lyssnat hos en ensam person.

Men är man proffesionell så pratar man med chefen och avslutar jobbet med just den brukaren. Däremot tycker jag han verkar oproffsig som ger ut sitt nummer.  
  • pluvdo
    Anonym skrev 2012-06-30 18:30:17 följande:
    Pinsamt för vem?? Det är så jag är.. väldigt impulsiv och säger rakt ut vad jag tycker. Varför skulle jag ändra på det? Och opassande?? Löjligaste jag hört.. Han vet mycket väl hur min personlighet är så det är inte så att han skulle bli chockad direkt. 
    Jaha. Ja, pinsamt för honom om inte annat då ifall du själv nu är så hämningslös.
  • Anonym

Jag tycker att du ska skicka smset. Kör hårt! Gör det nu!

• Anonym

Jag fick ju känslor för min ledare i kyrkan då jag fick stöd av henne,
    tyvärr fick hon nog av mig och jag blev utfryst för det vart så långdraget.

Sen började prästerna prata om att jag var kåt i henne, jag var kär i henne
    men det var omöjligt att mötas och reda ut det som blivit fel.

Därför har Svenska Kyrkan i Själevad vänt mig ryggen,
    jag försökt få dom att ta tag i saken men dom kände sig trakasserade. 

• Anonym
    pluvdo skrev 2012-06-30 18:34:24 följande:
    Jaha. Ja, pinsamt för honom om inte annat då ifall du själv nu är så hämningslös.
    Han har ju visat intresse flera gånger.. det är inget som jag inbillar mig. Och han dras väl till min personlighet i så fall, om jag nu uppfattas som hämningslös eller inte.
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:30:17 följande:

pinsamt för honom om du faktiskt har tolkat honom helt fel... han kanske är totalt ointresserad och helt enkelt bara tycker synd om dig?

pinsamt för honom om han faktiskt har flickvän/fru nånstans han inte berättat om

pinsamt för honom för att han måste jobba med dig fast du har såna känslor - ingentign kommer att bli sig likt efteråt.

Du inser att ni båda förlorar på det här?  han kommer förmodligen att byta tjänst och du förlorar honom i ditt liv. 

opassande är det för att han JOBBAR med dig. Du är hans yrke helt enkelt.   Tycker du själv att det är passande?

Försök se saken ur HANS perspektiv kanske?                 
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-06-30 18:37:22 följande:
    Han har ju visat intresse flera gånger.. det är inget som jag inbillar mig. Och han dras väl till min personlighet i så fall, om jag nu uppfattas som hämningslös eller inte.
    Hur vet du att du inte inbillar dig? Har han sagt att han är kär i dig?
    En kopp te, tack.
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:37:22 följande:

fast hur kan du säkert VETA det om du har problem med den sociala biten och tolka människor?  Du säger ju själv i din trådstart att du är osäker.

förmodligen tolkar du in väldigt mycket i hans agerande eftersom DU har känslor, men det betyder ju inte att HAN har känslor , eller hur?

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?