• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Nyfiken gul

Då ts vill jag inte läsa något inlägg om ett par veckor om att du blivit av med dina hjälpinsatser och att det är sååå synd om dig och snyft snyft....

vill du ödelägga den hjälp du får så varsågod... men gnäll inte sen över att du inte blev varnad...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (?)

Får man ens inleda en relation med ngn man är boendestödjare åt? Utan att få sparken menar jag.

• Anonym (varför)

Höll på att garva läppen av mig när jag läser vad du tänkt skicka till Killen!! ett enda råd skicka inte detta meddelande till honom, en normal fintat människa förstår att man inte skriver så. Förstår du inte det så förstår jag varför du har ett boendestöd faktiskt och då kan jag garantera att han INTE är kär i dig (antar nämligen att han är något sånär normal som jobbar inom det yrke han gör)

• AnnaGreta 378

Jag tycker att din boendestödjare verkar väldigt oproffesionell.

Varför lämna ut sitt privata nummer? Varför skicka sms?
    Sms-kontakt/telefonkontakt osv. ska bara ske när du har boendestödstid.

Det är inte snällt att uppmuntra dej när du är i beroendeställning!  

Har du verkligen inte ett team med boendestödjare, utan bara en? Hade den här mannen arbetat i mitt team hade han inte blivit långvarig. 

• AnnaGreta 378
    Anonym (?) skrev 2012-06-30 22:43:12 följande:
    Får man ens inleda en relation med ngn man är boendestödjare åt? Utan att få sparken menar jag.
    Nej.
  • Anonym
    adaeze skrev 2012-06-30 22:38:05 följande:
    ja och du behöver ju inte låta som om du vill gifta dig imorgon heller bara för du vill låta seriös, utan det räcker ju med att säga att du utvecklat känslor som du försökt undertrycka men de går inte längre så därför vill du chansa nu och se om dina känslor är besvarade. Sen kan jag dock tycka att det är oproffsigt av honom om han har känslor för dig att så (enligt dig) tydligt visa det medans han fortfarande jobbar för dig...
    precis. Han visar INTRESSE på så sätt.
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-30 22:47:21 följande:

Har du verkligen inte ett team med boendestödjare, utan bara en? Hade den här mannen arbetat i mitt team hade han inte blivit långvarig. 
    Eller hur? Man gör inte så om man inte har nåt intresse?
  • AnnaGreta 378
    Anonym skrev 2012-06-30 22:54:10 följande:
    precis. Han visar INTRESSE på så sätt.

Eller hur? Man gör inte så om man inte har nåt intresse?
    Skippa honom. Om han visar intresse för dej är han inget att ha.
    Han utnyttjar sin position och borde anmälas till enhetschefen.
  • jebba

Fast om du betänker att du har svårt att läsa av signaler så är det nog inte helt orimligt att du tolkar in känslor som inte finns hos din boendestödjare. Jag tycker att du ska backa. Om du inte gör något alls så kommer han att se till att något händer. Eller att det inte gör det!

• Litet My
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-30 22:47:21 följande:

Instämmer.

Vet dock att det finns en del inom branchen som gör så, grymt oproffsigt. Även om de flesta brukare är harmlösa så vet man aldrig, dessutom bör man skilja jobb och privatliv åt hur mycket än än gillar sina brukare.

Vet de som när brukarna fått någon kris haft dem hängades utanför hemmet sedan gråtandes, eller ännu hellre blir förföljda av dem.

Själv tycker jag galet mycket om mina brukare men aldrig att de får mitt nummer eller att jag gullar med dem på fritiden. Jag har ett liv också, däremot hejjar jag såklart om jag ser dem i affären eller dyl.        
  • bily

Äsch... Lev lite! Klart du ska deklarera dina känslor, livet är fort kort för att gå miste om! Heja ts!!

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?