• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • AnnaGreta 378
    adaeze skrev 2012-06-30 23:57:02 följande:
    Men alltså det här med att gå och fika med boendestödjare måste väl bero mycket på vad för sorts stöd man har? Skulle aldrig få för mig att bjuda ut mina boendestödjare på fika, hur roliga de än är att prata med. Och om de ville ge mig sitt privata nummer skulle jag bli grymt obekväm. Men det kanske är för jag själv föredrar att vara professionell om någon får betalt för att hjälpa mig, förstår inte ens hur man hamnar i en sits där man byter nummer och börjar umgås privat... men det är väl jag som är kall. Mina boendestödjare kanske tycker jag är jätteoartig som är så opersonlig? kanske borde börja småprata lite mer med dem.. inte för att jag vill fika eller gå på bio, men de kanske tar illa upp av att jag inte är mer social och vänskaplig?
    men nu handlar inte den här tråden om mig.. förlåt ts

Ditt beteende är helt korrekt. Du är som du är. Det respekterar alla proffesionella boendestödjare. Skulle bli väldigt upprörd om någon brukare skulle känna att hon/han skulle behöva ändra sitt beteende för MIN skull. Att vara boendestödjare är ett arbete, inte en social happening.

Förlåt Ts för att jag blev OT nu.    

• adaeze
    AnnaGreta 378 skrev 2012-07-01 00:02:13 följande:
    Ditt beteende är helt korrekt. Du är som du är. Det respekterar alla proffesionella boendestödjare. Skulle bli väldigt upprörd om någon brukare skulle känna att hon/han skulle behöva ändra sitt beteende för MIN skull. Att vara boendestödjare är ett arbete, inte en social happening.

Förlåt Ts för att jag blev OT nu.    
    Tack för ditt svar =) Skönt att höra det från nån som själv är i branschen och har koll =)
  • Anonym

TS, kan det vara så att du har svårt att ha relationer till män (män i den ålder du tycker är attraktiv) utan att det går över till att bli något sexuellt? I ditt huvud alltså?

Jag kan känna igen mig i att om man stöter på en man så blir speciell för en, och som är en bra och fin person, så vill man efter ett tag bli ännu mer speciell för honom. Om man är van vid att man blir som mest speciell för en man när man ligger med honom (och har en kärleksrelation).

Kan det vara så att din boendestödjare har blivit väldigt viktig för dig, men du vet att han har många andra klienter  och nu känner du att du vill vara mer än bara en klient. Du vill vara nr. 1 för honom, i hans privatliv.

Hur känns det att tänka på att du kanske bara är en klient bland andra för honom? Visst, han kanske är attraherad av dig men det betyder ju inte att han vill göra något med dig i verkligheten. Men det kanske är antingen eller för dig? Jag som inte är sexmissbrukare och inte har svårt med impulskontroll och att läsa av folk, jag är van vid att man ibland blir förälskad i / attraherad av någon i sin närhet (t.ex. en chef eller en kollega), men man gör inget åt det och med tiden går det över. Och när det har gått över så undrar man vad man egentligen såg i den man var förälskad i. Det är mysigt att känna pirr för någon och jobbet blir lite mer spännande om man har en cruch på gång, men man har ändå tydliga gränser som hindrar att man agerar ut känslorna. Det låter kanske tråkigt men det är så de flesta fungerar, antagligen din boendestödjare med.

• Anonym (tjej)

TS, det enklaste sättet att övertyga personerna här inne vore att klistra in era sms-konversationer här, den där långa till exempel. När de ser hur han pratar till dig och hur han svarar på dina sms så är det lätt att se ifall det finns något intresse.

Sen tycker jag att du ska ha kvar boendestöd men byta boendestödjare så kan du inleda ett förhållande med honom om du vill. Jag känner till den typen av kille, de är supergulliga Tror ni får ett jättefint förhållande ifall ni inleder det.

Jag har också haft problem med sexmissbruk etc och jag träffade en kille som var precis som du beskrivit din (och tom jobbade med samma sak fast inte hos mig då utan hos en annan tjej) och han är helt underbar. Jag har inte haft några problem eller återfall eller så under tiden vi varit ihop Han gör att jag mår så mycket bättre!

• Anonym (Boendestödjare)

Hej!

Jag har arbetat som boendestödjare i många år och idag handleder/administrerar jag flera boendestödsgrupper.

Har bara snabbt skummat genom tråden blir förvånad av många av råden, i de flesta kommuner är det inte möjligt att bara byta boendestödjare. Skulle en klient höra av sig till mig och berätta att han/hon blivit förälskad i sin boendstödjare då hade jag verkligen försökt att byta boendestödjare för denne. INTE för att möjliggöra en relation utan för att boendestödjaren och klienten ska kunna fokusera på det som klienten verkligen behöver stöd med.

Din boendestödjare skulle troligtvis bli av med sin tjänst om han inledde en relation med dig ÄVEN om han inte längre ansvarar för uppdraget med dig. Det är en nolltollerans mot att inleda relationer med personer du ger stöd till eftersom det ses som du utnyttjar någon i beroendeställning. Det ses som fruktansvärt oprofessionellt att inte kunna skilja på privat och personlig i relation till uppdragsgivaren. Måste säga att jag är grymt förvånad över att din boendestödjare har gett ut sitt privata nummer. I vår kommun hade bara det lett till en varning!

Jag tvivlar inte på att din boendestödjare har känslor för dig dock ställer jag mig mycket frågande till om han är beredd att bli av med sin tjänst för att inleda en relation. Inte heller bara bli av med sin tjänst utan också riskera att få dåliga referenser när han fortsätter att söka jobb. Det är för mycket som står på spel för boendestödjaren. Risken för dig är att du har blottat dig mer än du kommer att må bra av om du lägger korten på bordet för honom. Tyvärr så tror jag att det är du som kommer att bli sårad i den här romansen.

• Kalasbraigt

Jag tycker du ska säga det till honom i så fall. Men skippa sexbiten.

• Anonym
    Anonym (Boendestödjare) skrev 2012-07-01 14:59:43 följande:
    Hej!

Jag har arbetat som boendestödjare i många år och idag handleder/administrerar jag flera boendestödsgrupper.

Har bara snabbt skummat genom tråden blir förvånad av många av råden, i de flesta kommuner är det inte möjligt att bara byta boendestödjare. Skulle en klient höra av sig till mig och berätta att han/hon blivit förälskad i sin boendstödjare då hade jag verkligen försökt att byta boendestödjare för denne. INTE för att möjliggöra en relation utan för att boendestödjaren och klienten ska kunna fokusera på det som klienten verkligen behöver stöd med.

Din boendestödjare skulle troligtvis bli av med sin tjänst om han inledde en relation med dig ÄVEN om han inte längre ansvarar för uppdraget med dig. Det är en nolltollerans mot att inleda relationer med personer du ger stöd till eftersom det ses som du utnyttjar någon i beroendeställning. Det ses som fruktansvärt oprofessionellt att inte kunna skilja på privat och personlig i relation till uppdragsgivaren. Måste säga att jag är grymt förvånad över att din boendestödjare har gett ut sitt privata nummer. I vår kommun hade bara det lett till en varning!

Jag tvivlar inte på att din boendestödjare har känslor för dig dock ställer jag mig mycket frågande till om han är beredd att bli av med sin tjänst för att inleda en relation. Inte heller bara bli av med sin tjänst utan också riskera att få dåliga referenser när han fortsätter att söka jobb. Det är för mycket som står på spel för boendestödjaren. Risken för dig är att du har blottat dig mer än du kommer att må bra av om du lägger korten på bordet för honom. Tyvärr så tror jag att det är du som kommer att bli sårad i den här romansen.
    Exakt min tanke!

Boendestödjaren har massor att förlora. Han skulle behöva vara tokkär i TS för att satsa på något med henne. Det räcker inte att vara lite attraherad av och nyfiken på en spännande annorlunda tjej för att man ska ge upp sitt jobb och kanske sin karriär.
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?