• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Anonym

Om jag vore du skulle jag nog suga på karamellen ett tag till, så gör du inte bort dig.....

• Pe4r

Jag har också boendestöd, även dom killar, men flyttar jag kanske jag ska prova
    kvinnliga boendestödjare, kan finnas fördelar med det, men hoppas det inte ska bli
    så mycket känslor kring det, har mina stödjare för jag är ensam och blivit utfryst ur samhället. 

• Nyfiken gul

I såna situationer så är det väldigt vanligt att känna nån form av intresse för personen i fråga, han är ju ändå där för att hjälpa dig i ditt liv och ni umgås och pratar om personliga saker, självklart vaknar det ett intresse.

Lärare-elev är ju vanligt när man går i skolan, att nån tjej kärar ner sig i sin snygga lärare. En kille med lite makt och position.

likaså läkare, terapeuter, personliga assistenter, skötare under långvarig sjukhusvistelse, poliser, brandmän, snickare - what ever... folk med olika högre positioner och med lite makt , det är attraherande och dom relationer man får med dessa personer är ju väldigt personliga och intima så självklart kan det börja spira känslor

Men därmed inte sagt att det är besvarat eller att det handlar om kärlek, snarare lite form av idoldyrkan och svärmeri.

Jag skulle INTE göra nånting alls, det här kommer förmodligen gå över .        

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Pe4r

Ja det är frågan då, ska man byta ut till en annan BS eller ska man acceptera sina känslor och 
    låta det vara som det är? Kan man hålla inne med sina känslor alternativt prata om saken
    så båda vet hur det ligger till kanske det fungerar. 

Eller så får man byta till en annan. 

• Anonym

Varför skulle jag inte agera?? Har inte haft ett normalt förhållande i hela mitt liv? Varför ska jag bara sitta tyst och hoppas det går över?? Varför kan det inte få vara min tur nu?? 

• pluvdo
    Anonym skrev 2012-06-30 18:17:15 följande:
    Varför skulle jag inte agera?? Har inte haft ett normalt förhållande i hela mitt liv? Varför ska jag bara sitta tyst och hoppas det går över?? Varför kan det inte få vara min tur nu?? 
    Om du nu tvunget vill säga till honom att du är intresserad så skriv i alla fall inte saker i stil med "Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig och ta mig hårt och passionerat." för alltså... nej, pinsamt och opassande. Skriv kortfattat att du är intresserad av honom. Och att han inte kan jobba kvar hos dig.
  • pluvdo

Eller att han inte bör det i alla fall kanske. I synnerhet inte om han är intresserad också.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-06-30 18:17:15 följande:
    Därför att ni inte har en jämlik relation. Han är inte intresserad. Det betyder inte att han inte hade kunnat vara intresserad av dig om ni träffats på krogen eller liknande. Men nu är det inte så. Hans jobb är att hjälpa dig och ta hand om dig. Det är väldigt otroligt att han är intresserad och är han det begår han tjänstefel. 
  • Litet My
    Anonym (VV) skrev 2012-06-30 11:57:51 följande:
    Ja, du tolkar det uppenbarligen som att han är intresserad. Behöver det inte alls vara. Möjligen att det inte är korrekt att göra det men att han är väldigt engagerad i sitt arbete och bryr sig om dig. Han är väl helt enkelt en människa som bryr sig mycket om andra.

Av vilken anledning har du fått boendestöd? Kan inte vara enbart pga tidigare sexmissbruk? 

Gissar också att han är en människa som bryr sig mycket om sina brukare. Däremot oproffsigt att ge ut sitt privata nummer. Vi har haft problem på jobbet också pga att personal lämnar ut nummer, lägger till brukare på FB och allt vad det är.
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?