• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 23:17:38 följande:
    Vet ni... jag ska avsäga mig boendestödet i fortsättningen. Alla glada då? 
    Sen ska jag inleda en relation med honom. Så. Bestämt. Punkt slut. 

hurra , applåder, vilken jättebra ide!

NOT!

Du har blivit beviljad boendestöd av nån anledning och hux flux så friskskriver du dig själv från det bara för att du råkar vilja få av killen brallorna. Jättesmart, verkligen. Hur tänker du nu?

hur var det där med konskekvenstänkande ts?           
  • AnnaGreta 378
    joseeffin skrev 2012-06-30 23:41:04 följande:
    Min känsla säger mig att killen är:
    1. Inte så erfaren i sin yrkesroll
    2. Engagerad och vill verkligen göra gott
    3. Tycker synd om dig

Aldrig (!!) att man lämnar ut sitt privata nummer, lägger till på fb eller Gud vad som. Det finns dock de som gör det och de är oftast nya i branschen och lär sig med tiden. Dock kan man vara mycket engagerad och hängiven sitt arbete. Detta genom att då på ledig tid bjuda på fika. Jag har många ggr på lediga dagar jobbat extra genom att gå på bio, bowla eller bara gå i skogen. Detta med ingen annan anledning än att jag älskar mitt jobb och faktiskt ser det som ett jobb. Dvs nå fram, hjälpa, lyssna och analysera.
    Men inte jobbar du på lediga dagar? Varför?
    Jag jobbar bara på arbetstid. Det är ett yrke inte ett kall.
  • Anonym

hur vet du ts om han inte bara vill ligga med dig?  intresserad javisst, men varför inte bara intresserad som nyfiken och kåt?

• joseeffin

AnnaGreta 378:
    Det händer att jag flexar in vid behov, kanske om ngn är i behov av ngt speciellt och jag kan ta det. Men det var mer förr. Jag har ingen familj att anpassa mig till och inte heller någon pojkvän. Så jobbet blir prio ett många gånger :)

• AnnaGreta 378
    joseeffin skrev 2012-06-30 23:51:19 följande:
    AnnaGreta 378:
    Det händer att jag flexar in vid behov, kanske om ngn är i behov av ngt speciellt och jag kan ta det. Men det var mer förr. Jag har ingen familj att anpassa mig till och inte heller någon pojkvän. Så jobbet blir prio ett många gånger :)
    Jaha. Men då är det ju på arbetstid. Puh, blev lite orolig att du jobbade gratis. Förvånad
  • adaeze

Men alltså det här med att gå och fika med boendestödjare måste väl bero mycket på vad för sorts stöd man har? Skulle aldrig få för mig att bjuda ut mina boendestödjare på fika, hur roliga de än är att prata med. Och om de ville ge mig sitt privata nummer skulle jag bli grymt obekväm. Men det kanske är för jag själv föredrar att vara professionell om någon får betalt för att hjälpa mig, förstår inte ens hur man hamnar i en sits där man byter nummer och börjar umgås privat... men det är väl jag som är kall. Mina boendestödjare kanske tycker jag är jätteoartig som är så opersonlig? kanske borde börja småprata lite mer med dem.. inte för att jag vill fika eller gå på bio, men de kanske tar illa upp av att jag inte är mer social och vänskaplig?
    men nu handlar inte den här tråden om mig.. förlåt ts

• Anonym (Karin)
    Anonym skrev 2012-06-30 23:26:46 följande:
    Men suck, hur ska ni ha det egentligen...? 

Du ska be att få en ny boendestödjare! varför har du en sådan förresten?
  • joseeffin

AnnaGreta 378:
    Ah nej! :) Dock vet ju inte klienterna alltid om att man flexar in när man gör en rolig grej. TS kan ju t ex omöjligt veta vad som är avsikten med fikan t ex. han skriver ju säkerligen upp det som arbetstid ifall han har arbetstid han själv bestämmer över. Vilket många boendestödjare gör. Passar väll på att fylla upp sitt schema då han är hos sin mamma. Eller hur det nu var.

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?