Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barnen

Märta har i hela ansiktet och huvudet fått som massa knottbett liknade prickar, alltså miljoner typ som sitter tätt tätt .. Nu är de helt röda. Tycker de blossat upp liksom. Hon har det ingen annanstans på kroppen så att hon skulle vara allergisk mot något jag ätit känns svårt att tro. Funderar på om det är hormonprickar i kombination med värmeutslag eller om hon kanske reagerar på min deo då vi samsover och hon kryper upp i min armhåla varje natt.. ?

• LillSnurr82

På tal om leenden. Jag tror att det är svars leende om man känner att man får den där kontakten och då att bebisen ler. Jag menar hur stor är risken att de får magknip varje gång man pratar med dem och får kontakt? Sen om de ler i sömnen eller utan anledning när de ligger själva kan det ju vara magknip eller att de mår bra eller att de helt enkelt skrattar åt något kul, oss tex..;) haha!

• LillSnurr82

Båda mina döttrar har fått storkbett på ögonlocken. På stora tjejen är de helt borta. På Märta har de redan börjat blekna tycker jag. Stora tjejen har ett storkbett i nacken som syns när hon har uppsatt hår. Men det tycker jag inte stör så mycket, sen är det en ärvesak. Både hennes pappa, min pappa och min farmor har det. På Märta har jag inte sett något där än då hon har så mycket mörkt hår.

• LillSnurr82

På tal om barnbidrag. Hur mycket får man med två barn? Är väl ett litet tillägg på andra? Första ligger ju på 1050:-

• LillSnurr82

Det stämmer ju inte. Min stora dotter föddes med massa mörkt hår som stod rakt upp :) hon tappa inget utan det blev bara längre och längre men ljusnade. Nu är hon mörkblond. Klippte henne häromdagen för första gången klippte då av 1 dm, men hon har fortfarande hår längre än till axlarna. ( hon är 1,5år) Lillasyster föddes också med mycket hår dock inte lika stor kalufs men med tjockare hår, tror hon kanske blir lockhårig(storasyster har lite vågigt hår nu) sen.
    Hoppas även att lillasyster får behålla sitt hår. Mina systrar och jag hade oxå mycket hår utan att tappa det( visst skaver bebisar bort lite hår då de ligger ner mycket. Men att ALLA tappar håret tror jag inte stämmer ) .

• LillSnurr82

Ammar oxå på offentliga platser. Folk som stör sig på det behöver inte kolla, är mitt barn hungrig så ska hon få mat.. Sen behöver man ju inte slänga fram pattarna hej vilt utan göra det lite snyggt:)

Jobbar själv på fik och lägger knappt märke till när "latte morsorna" ammar sina barn :)

Bättre att de då ammar än att ungarna skriker, det är väl mer störigt i sånna fall kan jag tycka :)

• LillSnurr82

Kan tillägga att jag inte använder någon filt. Barnet ligger ju ändå för bröstet.. Jag brukar dra upp tröjan först sen lägga barnet till rätta och sen öppna upp bh:n då behövs ingen filt :)

• LillSnurr82

Haha jo har oxå bomber just nu.. Är det så här det känns att ha silikon typ ;) så inget bebis huvud täcker mina heller.. Men bröstvårtan täcks ju. Men sen är jag personligen inte så känslig.. Folk behöver som sagt inte glo..

• LillSnurr82

Nja bröstvårtorna är inte såå stora här. Men klart att känner man sig mer bekväm med filt så ska man så klart ha det. Själv tycker jag bara det är mer bökigt och onödigt om man har det för andras skull.

• LillSnurr82

Vi kör med britax b-dual har ju 18 månader mellan mina tjejer så kör den som dubbelvagn. Men den går ju att köra som enkel vagn oxå:) jätte nöjd med den och inte var den speciellt dyr heller.. Topp betyg på den.
    Har även en chicco sulky till "stora" tjejen i fall man vill köra varsitt barn eller barnen ska åt två olika håll i bland.. Kan ju faktiskt inträffa..

Mina avslag är helt borta. Hade dem i ca 2 veckor och sen en vecka med lite mörkare flytningar. Nu har jag inget haft alls på ett par dagar så hoppas att det är helt slut.

Här bajsas det varje dag några gånger. Hon verkar heller inte ha något problem med magen (än) så det är skönt.
    Sover mest på dagarna. Äter kanske två ggr. Har sen på kvällen en vaken period då hon äter väldigt tätt och ofta. Sen sover hon hela natten med undantag för ett uppvak för mat. Kan hända att hon vaknar nån mer gång och inte kan somna om. Men då snuttar hon bara två snutt sen somnar hon om igen. :)

Hon går upp jätte bra i vikt:)
    Ska till Bvc på tisdag igen för vägning och mätning. Får se vad lillpluttan väger då..

Oj!
    Nu blev det långt..

Svar på tråden Juni-barnen