Juni-barnen
Åh vad skönt!
Åh vad skönt!
Torkar oxå med våtservetter vid varje toabesök. Avslaget börjar minska, blöder inget på natten längre.. Bara lite på dagen. Kanske den där klumpen var bland det sista som kom.. Får hoppas.
I dag blir Märta 2 veckor gammal :)
Märta kan ibland verka hungrig fast hon precis legat vid bröstet och snuttat massa. Då brukar det egentligen vara att hon antingen håller på och kämpar med en bajs eller vill rapa/spy lite. Då hjälper buffar i rumpan som uddabus skriver eller lite massage på mage eller lyfta hennes ben lite upp och ner försiktigt för att få igång magen lite..
Jag har köpt ett sånt magbälte belly binder från jollyroom. Men när man drar åt det blir det ju värsta flärpen som hänger lös på bältet som ser jätte knas ut under kläder.. Ni som har ett sånt bälte hur har ni löst det?
Första Bvc besöket med lilla Märta i dag. Nu
Väger hon 4075g ( födelsevikt 3640) så långt över start vikt:) jag har nog grädde i brösten:)
Till er som inte amningen funkar för så håller jag med de andra.. Tillåt er att sörja men hinn med att njuta av allt det goda av bebistiden. När bebisarna blir äldre kommer de inte vara sämre människor för att de inte blivit ammade...
Färskpotatis har jag hört en del bebisar reagerar på oxå..
Grattis till dig Emma Stark:)
Så där nu har jag tagit min första riktiga springtur ute i skogarna i stugan efter förlossningen tillsammans med hunden och mamma och pappas hund. Underbart var det , blev inte så långt då det var första gången och smällhett ute. Men skön känsla att svettas av en riktig anledning :)
Jo Märta blev 3 veckor i går. Börja promenera direkt nästan. Men ändå skönt att röra sig lite mer..
Trist när du mår dåligt sweet life. Men som sagt man behöver ju inte tycka att förlossningen var guld och gröna skogar. Finns dock hjälp att få om du mår dåligt.
Sweet life : bra att du tar tag i det med en gång. Starkt att erkänna att du mår dåligt över förlossningen, bara det är ju ett steg i rätt riktning:) kämpa på och lycka till hoppas att du snart mår bättre och kan njuta av bebistiden istället.. Kram