Juni-barnen
Ja precis i fredags föddes Märta, kommer nog i gång för dig med snart. Här används bara libero, på bb hade det pampers men tycker inte alls om dem. Som sagt tur man kan välja.. :)
Uppsamlare funkar inte på mig då jag läcker så mycket så de fylls direkt och efter bara ett par minuter rinner det ut :( testa förra gången och funka inte alls, läcker minst lika mycket nu :( Bläää! Gör sååå ont!!
Pump har jag oxå som jag pumpar ut med och fryser in.(köpte en när jag amma Agnes) Men känns som att det fylls på lika fort igen..
Jaja är väl bara att stå ut antar jag..
Märta har inte badat än. Men när Agnes var bebis bada vi henne 1ggr/vecka. Tycker inte att de behöver bada oftare. Nu badar/duschar Agnes 2ggr/veckan typ.
Var på läkarbesök i går med Märta. Gulsot hade hon men låg under så pass vi slapp läggas in för solning. Dock ville de att vi skulle komma och ta nya prover idag för att se att värderna inte ökat, men det hade de:( så nu väntar vi på telefon samtal om vi behöver läggas in i alla fall... Usch, vi som skulle åka till sommarstugan i em och fira midsommar:(
Behövde inte läggas in för solning i dag heller. Men värdena hade varken ökat eller minskat så måste in igen i morgon för ytterligare prover.
Åh vad skönt Elvis mamma! I kväll har hon ätit riktigt bra flera gånger. Min mamma har killat henne under fötterna och pillat henne i håret under tiden som hon legat vid bröstet. Då har hon inte kunnat somna och i stället ätit :)
Innan det har hon tagit några snutt och sen somnat direkt.. När vi kom ut till stugan till mina föräldrar bröt jag lite halvt ihop pga att hon inte ville äta.. Men med mammas hjälp funka det kanon :) så hoppas hon börjar bajsa ordentligt nu med så gulsoten försvinner lite i alla fall tills morgondagen..
Kör båda bak bakåtvända.
Så nu har vi fått besked om Märtas gulsot. Värdena hade sjunkit så vi slipper läggas in och slipper även fler prover :) så nu kan vi fira midsommar i lugn och ro :) i dag vägde hon 3500g (födelsevikt 3640g) i föregår låg hon på 3445g så var en bra ökning även fast hon inte kommit upp i födelsevikt ännu.
TREVLIG MIDSOMMAR ALLA MAMMOR OVH BEBISAR!!
Grattis sommarblommor:)