Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barnen

Ja jag får kanske ställa en flaska där.. Hade visst tre flaskor hemma :) då funkar det ju! En måste ju stå vid vällingen annars glömmer jag ju storasysters droppar istället :)
    Tack för tipsen!

• LillSnurr82

Var förresten på 7veckor kontroll i dag. De gjorde även 2 månaders läkarkontrollen så jag slipper komma snart igen. Allt såg bra ut och min lilla tjej är nu 57lång och väger 5440g

Nästa gång är om en månad , då blir det 3 månaders vaccinet..:/

• LillSnurr82

Vad skönt Jennie :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • LillSnurr82

En del bäbisar föds ju tom med tänder så det kan det ju vara även om det är tidigt.

• LillSnurr82

Ska nog ha ett barn till och se hur brösten ser ut då. Blir det sladder av dem så blir det påfyllnad:)
    Tycker dock inte det blev någon skillnad på dem efter första barnet... Stora under tiden jag amma sen gick de tillbaka till normalstorlek och utseende igen.. Hoppas på samma denna gång.

• LillSnurr82

Vi har oxå Folksam barnförsäkring. Tog deras gravid betal försäkring, samma som med stora syster men har glömt bort, måste man ändra den själv till barnförsäkring eller blir den det automatiskt ? Någon som vet?

• LillSnurr82

Frågar åt en kompis vägnar som har en bebis född i juli. Hon tror att hon kanske har komjölks allergi. Sett att ni pratat om det förut. Är det något man kan testa med prover på sjukhuset om bebisen har eller testar man bara själv genom att ta bort produkterna? Enligt hennes Bvc räcker det att ta bort den rena mjölken.. Men alla andra grejer det är mjölk i säger dom att hon kan äta. (hon ammar alltså)

På dagarna är bebisen glad(oftast) men på kvällen kommer skriken och fortsätter i stort sett hela natten. De har provat dropparna som inte funkar.. Så de tror inte det är kolik heller.

• LillSnurr82

Märta sover oxå toppen :) somnar vid 22-tiden och sover till allt mellan 5-7 innan hon vill äta igen :) sen somnar hon om till ca 9.30. UNDERBART!

• LillSnurr82

Shit vad min bebis sover. Ammas sista gången runt 22 och Somna runt 23-tiden och vakna inte förrens "håll i er nu" 7.30..sen somna vi båda om igen (sambon gick upp med stora dottern kl 7) och vaknar vid 11.30. Galet vad hon sover. Men skönt för mig :)

Svar på tråden Juni-barnen