Juni-barnen
Min bebbe har oxå dubbelhaka och tjockis mage :) lik sin mor.. Dock inte lika sött på mamma :( men men va faan vem bryr sig..? Jag har en karl redan.. Haha!
Min bebbe har oxå dubbelhaka och tjockis mage :) lik sin mor.. Dock inte lika sött på mamma :( men men va faan vem bryr sig..? Jag har en karl redan.. Haha!
Märta har bara badat en gång sen hon föddes. Hon blev tre veckor i fredags. Men det beror på att vi är i stugan utan rinnande vatten så svårt att få rätt temp. Annars kör vi på en gång i veckan.
Håller med alla om Ikeas handdukar och bh inlägg. Skulle aldrig klara mig utan.
En fråga. Vet ju att man ej ska ha sex innan avslagen försvunnit. Har inte blött på över en vecka. Därimot har jag lite beigeaktiga flytningar kvar, kan/får man ha sex då? Räknas det fortfarande som avslag? Sambon är hemma nu över helgen så då vill man ju mysa till det lite.. Men vågar man?
Skulle även vilja ta ett dopp i sjön någon dag när vädret tillåter :)
I går fick Märta sitt andra bad i livet :) i en diskbalja i stugan utomhus.. Åh som hon njöt.
Nej kondom har vi inte . ( är som att äta banan med skal på ) ingen av oss gillar det heller. Tror jag litar på bb personalen då RocketQueen :)
För mig blir det nog kopparspiral. Den är gratis och hormonfri. P-piller hjälper inte på mig, blivit gravid ändå. Jobbigt att komma ihåg att ta dem med:)
Tack för svar angående sex.
Är inte heller sugen på sex egentligen. Var samma sak när vi fick första dottern oxå. Vi hann egentligen inte ens komma igång med sexet innan vi blev gravida igen. Så tänkte att nu ska jag verkligen kämpa för ett bättre sexliv efter denna förlossning. Komma igång så fort som möjligt. För både min och sambons skull..
Ja alltså när vi väl har sex är det ju bra .. Men är mer att kämpa för att få tillbaka lusten för min del. Lusten hos min sambo är det inget fel på ;)
När hinner man ha sex som småbarnsförälder?? Någon med bra tips på hur man kommer igång ??
Märta har oxå hormonprickar som blivit rödflamiga. På Bvc sa de inget om dem, så det är nog vanligt att de kan göra det. Hur länge de blir kvar har jag ingen aning om. Märta blir 1 månad i morgon :)
Jag har 18mån mellan mina tjejer och det funkar bra . Det ända är att den stora tjejen hittar på bus när jag ammar eller är upptagen med den lilla. Annars är hon så snäll mot lillasyster :) sen är jag ju ensam med barnen (sambon jobbar i annan stad) det gör ju det hela lite mer krongligt. Men i det stora hela tycker jag det är en perfekt ålders skillnad och de kommer ha stor glädje av varann senare:)
PetraK: han jobbar och bor i Göteborg som brandman nu på sommaren. Så han är borta hela tiden. Kommer hem över någon helg då och då.
Stora tjejen har inte börjat på förskola än. Vi bor just nu i sommarstugan med mina föräldrar. Hit kommer ofta även min syster med hennes barn så min stora tjej leker mycket med dem. Annars när vi är hemma så går vi ju ofta ut och går med hunden , då passar vi alltid på att besöka lekparker gå i skogen osv som aktivitet för stora tjejen.
Vet inte riktigt när vi ska skola in stora tjejen. Har inte ens skrivit upp oss i kö :/ haft tankar på helt annat sista tiden. Kanske att det blir till hösten om det finns plats på lämpligt ställe . Känns inte så brottom heller eftersom jag blir hemma ett tag till :) tycker det är mysigt att ha henne hemma oxå..
Hoppas oxå slippa mensen länge. Hann ju bara få två "mensar" efter förra grav innan jag blev gravid igen:D så slapp den under tiden jag amma hoppas på lika denna gång. :)