• Deelicious

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.

• Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!
  • Rosie Jay
    Liten elak och intelligent skrev 2012-05-12 19:06:04 följande:
    Men du skrev ju det! Du skrev att förr kom ingen till skada och att det är på senare tid de börjat röra barnen!
    Men läs ovanstående inlägg! 
    Jag har aldrig påstått att övergrepp INTE skedde. Men förr kom de inte till skada av att pedofiler EXISTERADE. Idag förbjuder vissa föräldrar att barnen får vara nakna just pga att det finns pedofiler. Förut kunde de göra vad de ville så länge pedofilerna inte UTFÖRDE pedofil-handlingar.
    Mamma, sambo, bonusförälder och singel!
  • Rosie Jay
    Queenie70 skrev 2012-05-12 19:07:10 följande:
    Men kära kära nån...Jag vet inte ens hur jag ska bemöta dig. Att folk inte hade kameror eller att de inte kände till att barn blev våldtagna innebär verkligen inte att det inte finns.
    Jodå, barn har i ALLA tider och i ALLA kulturer blivit utnyttjade och våldtagna, hur du på allvar kan tro nåt annat är för mig en gåta.  
    Jag vet då hur jag ska bemöta dig... Inte alls. 
    När en människa tolkar mina inlägg som den vill istället för att fråga när den inte fattar så orkar jag inte ens svara.
  • Liten elak och intelligent
    Rosie Jay skrev 2012-05-12 19:08:47 följande:
    Men läs ovanstående inlägg! 
    Jag har aldrig påstått att övergrepp INTE skedde. Men förr kom de inte till skada av att pedofiler EXISTERADE. Idag förbjuder vissa föräldrar att barnen får vara nakna just pga att det finns pedofiler. Förut kunde de göra vad de ville så länge pedofilerna inte UTFÖRDE pedofil-handlingar.
    Du menar pedofilhandlingen fotografering just då eller?

Att förr så tittade pedofilen bara om barnet var naket på standen, nu fotar han? 
  • Queenie70

Barn kommer inte heller idag till skada för att en pedofil finns på badstranden.

Jag skulle nog våga påstå att barn förr i tiden var ännu mer utsatta än idag. På grund av att många inte ens visste om att det finns människor som attraheras av barn, pga. att barn hade mindre rättigheter, pga. att barn rent allmänt var mer utsatta, och pga. att barn och deras familjer inte kunde söka hjälp på samma sätt.

• Rosie Jay
    Tramsa skrev 2012-05-12 19:07:29 följande:
    Vadå media? Du skrev ju att dina morföräldrar aldrig var med om att något barn utsattes för övergrepp. Det var ju tur för dom naturligtvis, men det innebär inte att det inte förekom. 
    Mina mor/farföräldrar var aldrig med om att någon utsattes för övergrepp, nej. 
    Jag har inte heller varit med om att någon utsatts för övergrepp men det är skillnad, för idag med all media så HAR jag varit med om det. Jag läser om det i tidningar och på datorn dagligen. Så det ÄR skillnad. Det är det de handlar om. Idag med all media så har nästan ALLA varit med om det, även fast det inte hänt någon man känner, just för att man läser om det! Man ser det på nyheterna! 
  • pluvdo

Alltså... den där tråden var väl inte den mest aktiva i hela världen. Känns inte direkt som att det kryllar av människor som tänder på småpojkar då.

Sedan så... som en annan redan påpekat så finns det ju faktiskt folk som tänder på barn med kläder på också. Skall man hålla barnen hemma 24/7 då, för säkerhets skull?

Om någon sitter på stranden och spanar in nakna barn och tänder på dem så... ja, det är äckligt, men det skadar ju i alla fall inte barnen.

• Queenie70
    Rosie Jay skrev 2012-05-12 19:09:49 följande:
    Jag vet då hur jag ska bemöta dig... Inte alls. 
    När en människa tolkar mina inlägg som den vill istället för att fråga när den inte fattar så orkar jag inte ens svara.

Fast återigen så skrev du att det är först på senare tid som pedofilerna börjat röra barn. Det glädjer mig om detta var en felskrivning från dig.
  • Rosie Jay
    Liten elak och intelligent skrev 2012-05-12 19:11:05 följande:
    Du menar pedofilhandlingen fotografering just då eller?

Att förr så tittade pedofilen bara om barnet var naket på standen, nu fotar han? 
    Ja, precis.
  • Rosie Jay
    Queenie70 skrev 2012-05-12 19:12:33 följande:
    Fast återigen så skrev du att det är först på senare tid som pedofilerna börjat röra barn. Det glädjer mig om detta var en felskrivning från dig.
    Jag syftar på media! 
  • Liten elak och intelligent
    Rosie Jay skrev 2012-05-12 19:12:02 följande:
    Mina mor/farföräldrar var aldrig med om att någon utsattes för övergrepp, nej. 
    Jag har inte heller varit med om att någon utsatts för övergrepp men det är skillnad, för idag med all media så HAR jag varit med om det. Jag läser om det i tidningar och på datorn dagligen. Så det ÄR skillnad. Det är det de handlar om. Idag med all media så har nästan ALLA varit med om det, även fast det inte hänt någon man känner, just för att man läser om det! Man ser det på nyheterna! 
    Men är det inte bra att det skapas en medvetenhet kring detta?

Jag blev utsatt för övergrepp som barn. Mina föräldrar har själva sagt att man var ju inta så medvetna då om pedofili. Pedofiler var ju fula gubbar i busken typ. Inte en snäll, vänlig, barnkär bekant.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!