• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Jag tror att det kan ge utslag på graviditet iallafall :) 
    Enda sättet att få reda på det är att testa med gravtest :) 

• Soffipropp

Ja jag tog ett grav test också, men det var neg:( så det blir väl inget denna månad heller. Bim är ju inte förrän den 11 dock. Idag molar det rejält i magen. Fast ändå inte samma som när man har mens. Har en del flytningar också

• Soffipropp

Läste nyss att äl test ger utslag innan man ska ha mens:( så det är bara att invänta tanten då

• Angie08

de ger både och tror jag, men det är ju ändå 3 dagar kvar till bim så hoppet är inte ute än :) 

• 3 barns mamma84
    Soffipropp skrev 2012-10-08 10:28:40 följande:
    Läste nyss att äl test ger utslag innan man ska ha mens:( så det är bara att invänta tanten då
    Antingen mens eller graviditet
    Många har sagt att ÄL test visat utslag med gravditet så hoppet finns
    Har du inga grav tester hemma ?  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Soffipropp

Jo tog ett grav test på samma gång men det var negativt. Ska ju inte ha mens förrän på torsdag. Men jag blev lite fundersam när äl testet var så starkt. Det är väl mensen som är på g:(

• 3 barns mamma84
    Soffipropp skrev 2012-10-08 14:14:31 följande:
    Jo tog ett grav test på samma gång men det var negativt. Ska ju inte ha mens förrän på torsdag. Men jag blev lite fundersam när äl testet var så starkt. Det är väl mensen som är på g:(
    Hur ligger din mun temp på ?
    Och hur är den under mens ?
    Hur är tappen ?

Än finns det hopp tjejen de är bara måndag idag så 3 dagar kvar     
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Soffipropp

Min mun temp är 37.5 testade precis nu. Brukar i vanliga fall ha runt 36-36.5 ca. Det här med att känna på tappen är inte min starka sida. Hur ska den kännas?

• Emilia1986

Jag hade ÄL 18/9 och hade sex 16/9 samt 19/9. En vecka efter ÄL kom det lite brunt på pappret när jag torkade mig och PMS:en började väldigt tidigt. Mensen kom som planerat den 2/10 men var efter 2 dagar väldigt sparsam. Det höll i sig i en vecka, brukar bara ha mens i 4 dagar och då väldigt mycket hela mensen. Min PMS brukar alltid släppa såfort mensen kommer men det har den ännu inte gjort. Brösten är ömma och kilar, magen bubblar hela tiden, är förstoppad och illamående. Såfort jag har kissat så känner jag mig mer kissnödig. Jag har fått märkliga utslag på bröstet och på halsen och tempen ligger på 37,5 fast jag brukar ha 36,8. Mycket märkligt. Är det någon som känner igen sig? Hur vanligt är det egentligen att man är gravid trots att man får sin mens? I vanliga fall när jag är lite "skenis" så släpper alla de tankarna vid mens men det har inte gjort det denna gång, det känns verkligen helmysko i hela kroppen. Är det någon vits att köpa ett test även fast mensen har varit på besök?

Svar på tråden Vågar man testa?